Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 19,95
FOIL
€ 49,95
Dat klopt.
Zou je niet in principe infinite kunnen gaan als je een totem armor van Estrid, the Masked op the chain veil legt en elk land dan ook een enchanted land is. In principe kan je deze ability dan blijven doen toch?
Je kunt niet infinite gaan omdat er steeds loyalty counters van Teferi afgaat. Anders kun je in principe chainen tot het oneindige.
7/18/2014
Each additional time The Chain Veil's last ability resolves will allow you to activate a loyalty ability of each planeswalker you control an additional time. For example, if you activate The Chain Veil's last ability, untap it, then activate it again, you can activate a loyalty ability of a planeswalker you control three times that turn.
Ten eerste dank ik jullie voor de reacties, ten tweede als ik dus goed begrijp zijn zowel The Chain Veil als Oath of Teferi een static effect en kunnen ze niet infinite gaan als je Teferi, Temporal Archmage hebt liggen met nog 5 of 6 planeswalkers er naast en een aantal manastenen die gezamenlijk 4 mana genereren. Dat bespaart een hoop in mijn Narset, Enlightened Master deck, maar ik denk wel dat de chain veil eruit gaat voor een Inexorable Tide om discussies te voorkomen, En idd Rings of Brighthearth is heel goed met planeswalkers
"rather" is inderdaad geen replacement effect. Dat is een "gewone" static ability.
Right, dus Oath of Teferi zegt 2 maal in plaats van 1 maal, maar The Chain Veil zegt gewoon een maal extra en niet 'reset' je al gebruikte mogelijke activaties.
Dan blijft mijn vraag of Oath of Teferi's wording van 'rather' een replacement effect is en zo ja, waarom ze niet 'instead' hebben gebruikt. Ik kon namelijk niets in de comprehensive rules vinden hierover (wel dat 'instead' een replacement effect is, maar niets over 'rather').
P.S. Een Rings of Brighthearth doet wonderen
Het eerste probleem is inderdaad dat Teferi -1 kost om alles te untappen, dus dit houdt inderdaad op een gegeven moment op omdat teferi door zijn counters heen raakt. Als je nog een permanent hebt met T: proliferate, dan zou je dit werkend kunnen maken, maar alle bestaande permanents die dat doen kosten 4, T om te proliferaten.
Ten tweede krijg je hier sowieso niet oneindig veel activaties mee: Oath geeft je een 2e activatie, het emblem van Teferi verwijdert wel de restricties dat je loyalty abilities alleen in je eigen beurt en op sorcery speed mag gebruiken, maar doet niets met de 1x per beurt regel, en The Chain Veil... verandert de regels van het spel. Net zoals creatures met 2 keer double strike niet 4 keer damage doen, geeft een tweede activatie van The Chain Veil je geen extra voordelen meer. Het is niet een ability die je op resolutie je planeswalkers laat activeren (dan zou het wél werken), maar het is een ability die een static effect genereert dat voor de rest van de beurt de spelregels verandert. De ability is expliciet niet verwoord als "you may activate your loyalty abilites an additional time this turn" juist om infinite combos te voorkomen.
Sorry for dream crushing
Dit soort "infinite combos" kun je gewoon uitschrijven.
Hoe wil je infinite gaan als er steeds loyalty counters van Teferi, Temporal Archmage gaan? Of ik mis iets of het houdt na vijf iteraties op.
Interesting. Ik dacht aan iets vergelijkbaars bij deze kaart vandaag. Mijn gevoel zegt ja, omdat 'rather' duidt op een replacement effect, maar normaal wordt er 'instead' gebruikt en magic is niet een spel waar taal de regels bepalen. Misschien dat Dustin hier antwoord op heeft
Even een Vraag. Als je een Oath of Teferi een Teferi, Temporal Archmage hebt liggen, samen met deze kaart en bijv. een Sol Ring en een Hedron Archive zou je dan infinite gaan?
Omdat The Chain Veil zegt dat je al je planeswalkers opnieuw mag gebruiken, en Oath of Teferi zegt dat je al je planeswalkers twee keer mag gebruiken.
bedankt voor de suggesties, veel zijn van een lager powerlevel dan in mijn meta gewend is. een paar land in to play dingen zou kunnen, ga er naar kijken. Wel moeilijk dat het een 4 kleuren deck is, dan speel ik maar 3 of 4 Plains. ook kijk ik nog even naar de blow up tokens treasure, gold etc.
ben bang dat ik heb anders verplaats naar dragondeck met alle sarkhans of Grixis met bolassen Dack Fayden etc.
Sword of the Animist
Solemn Simulacrum
Burnished Hart
Wayfarer’s Bauble
Je kan een Plains opzoeken met kaarten zoals
Kor Cartographer
Boreas Charger
Een combinatie van kaarten kan ook ramp opleveren. Bijvoorbeeld Sun Titan met fetchlands (Arid Mesa, of Evolving Wilds waarmee het ook werkt.)
Non-groene mana ramp komt eigenlijk bijna exclusief als mansteen voor.
Blauw heeft echter een paar goede:
Mitotic Manipulation (echter minder handig als je drie kleuren speelt)
Sea Scryer
Apprentice Wizard
Rood heeft Sisters of the Flame.
met deze kaart en Tezzeret the Seeker ga ik snel infinite met manarocks zoals Sol Ring Lotus Bloom Gilded Lotus etc.
in onze playgroup mag je niet infinite gaan, maar ik wil wel beide en alle tezzerets spelen. hebben jullie suggesties voor ramp ipv de manarocks zodat ik niet infinite kan gaan? het is een Akiri, Line-Slinger en Silas Renn, Seeker Adept commander artifact deck. dus geen groen.
Aah zodoende, klinkt logisch nu. Bedankt!
Legendary Artifact
At the beginning of your end step, if you didn't activate a loyalty ability of a planeswalker this turn, you lose 2 life.
4, T: For each planeswalker you control, you may activate one of its loyalty abilities once this turn as though none of its loyalty abilities have been activated this turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/18/2014
For the first ability, it doesn’t matter whether the planeswalker is still on the battlefield as your end step begins. If you activated one of its loyalty abilities that turn, The Chain Veil’s triggered ability won’t trigger.
7/18/2014
Because the last ability modifies the rules of the game, it affects not only planeswalkers you control when it resolves, but also planeswalkers that come under your control later in the turn.
7/18/2014
After the last ability resolves, you’ll essentially be able to activate a loyalty ability of each planeswalker you control a total of twice during your turn. The timing rules for when you can activate loyalty abilities apply each time; it must be your main phase and the stack must be empty.
7/18/2014
The second loyalty ability you activate doesn’t have to be the same as the first ability. For example, you could activate a planeswalker’s first ability twice, or you could activate a planeswalker’s first ability, then activate its second ability.
7/18/2014
Each additional time The Chain Veil’s last ability resolves will allow you to activate a loyalty ability of each planeswalker you control an additional time. For example, if you activate The Chain Veil’s last ability, untap it, then activate it again, you can activate a loyalty ability of a planeswalker you control three times that turn.
Decktips