Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Terminus

Serie: FtV Annihilation (FVA)

Rarity: Mythic FtV Annihilation Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Avacyn Restored
 7
1,50
 -
8,95
Commander 2018
 -
2,95    
FtV Annihilation
 2
3,95    
Modern Masters 2017
 -
2,95
 -
7,90
Terminus | FtV Annihilation

 Op voorraad 

€ 3,95 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
7-12-2014 16:46:00

Ja, alle creatures die op de battlefield liggen gaan onderop je deck. Ook creature tokens. (die na het checken van SBA's verdwijnen, wat direct na het resolven van de spell gebeurt, als ik het goed heb onthouden)

Mich (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-12-2014 16:44:00

Bij deze kaart is het toch zo dat je eigen creatures ook naar je library moeten he?

Jerome (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2012 02:22:00

Bij Entreat the Angels en Bonfire of the Damned bijvoorbeeld is CMC alijtd XX ook als je er X voor betaald. Als je met 2 goblin electromancers op tafel een entreat the angels trekt en cast voor 4 engelen betaal je er voor XWW waar X=4 -2 dus 2WW, maar de converted mana cost is nog steeds XXWWW, 8WWW of CMC 11 dus. Daarom sloopt een Gaddock Teeg miracle decks en kan je een Green Sun’s Zenith van X=1 Spell Snaren. Ook als je de mana cost met een trucje hebt verminderd.

11-10-2012 12:39:00

true...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2012 12:34:00

Dan zit die X toch ook in de mana cost rechtsboven?

11-10-2012 12:28:00

ja maar een rechtsboven neemt toch ook op de stack de waarde aan die ervoor betaald is? maar is goed hoor, hoopte een beetje dat het bij miracle anders zou zijn en dat chalice een goeie sideboard kaart zou zijn tegen miracle control, maar niet geweldig dus (houd wel top, swords en brainstorm tegen dus ook niet slecht)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2012 12:27:00

@arne: Om de converted mana cost te bepalen kijk je altijd simpelweg naar de mana cost rechtsboven.

11-10-2012 12:20:00

Nee, de converted mana cost van deze is altijd 6.

11-10-2012 12:16:00

wat is de casting cost op de stack als hij met miracle gecast word? 1? en word hij dan gecounterd door een Chalice of the Void op 1?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-6-2012 14:14:00

@Jeroen: Als je het casten van een kaart onmogelijk maakt (en dat doe je door de Miracle trigger te Stiflen), dan blijft de kaart in de zone waar hij is. En dat is in dit geval dus je hand.

---
CR 702.92. Miracle

702.92a (...) "Miracle [cost]" means "You may reveal this card from your hand as you draw it if it's the first card you've drawn this turn. When you reveal this card this way, you may cast it by paying [cost] rather than its mana cost."
---

Je krijgt hem pas naar de graveyard als je Terminus zelf countert.

23-6-2012 14:08:00

Dan gaat hij naar je hand.

23-6-2012 14:04:00

Je kan Miracle Stiflen. Wat gebeurt er dan met de kaart? Gaat die naar de hand of naar de graveyard?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-6-2012 12:59:00

Ja, klopt. Je kijkt wat je moet betalen, of dat nu de mana cost of een alternative cost is, en daar tel je opslagen bij op (en haal je kortingen vanaf).

8-6-2012 12:57:00

Bedankt. Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor Daze en FoW e.d.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-6-2012 12:56:00

Als je hem voor zijn Miracle cost cast, dan komt er inderdaad ook bij.

Oracle

Sorcery 

Put all creatures on the bottom of their owners' libraries.
Miracle W (You may cast this card for its miracle cost when you draw it if it's the first card you drew this turn.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/14/2017
Each player chooses the order that creatures they own are put onto the bottom of their library. This order isn’t revealed to other players.

7/13/2018
It’s important to reveal a card with miracle before it is mixed with the other cards in your hand.

7/13/2018
You can reveal and cast a card with miracle on any turn, not just your own, if it’s the first card you’ve drawn that turn.

7/13/2018
Multiple card draws are always treated as a sequence of individual card draws. For example, if you haven’t drawn any cards yet during a turn and cast a spell that instructs you to draw three cards, you’ll draw them one at a time. Only the first card drawn this way may be revealed and cast using its miracle ability.

7/13/2018
If an effect puts a card into your hand without using the word “draw,” the card wasn’t drawn.

7/13/2018
You don’t have to reveal a drawn card with miracle if you don’t wish to cast it at that time.

7/13/2018
You can cast a card for its miracle cost only as the miracle triggered ability resolves. If you don’t want to cast it at that time (or you can’t cast it, perhaps because there are no legal targets available), you won’t be able to cast it later for the miracle cost.

7/13/2018
You cast the card with miracle during the resolution of the triggered ability. Ignore any timing rules based on the card’s type.

7/13/2018
Miracle is an alternative cost to cast the spell with miracle. It can’t be combined with other alternative costs, such as casting a spell “without paying its mana cost.”

7/13/2018
To determine the total cost of a spell, start with the mana cost or alternative cost (such as a miracle cost) you’re paying, add any cost increases, then apply any cost reductions. The converted mana cost of the spell remains unchanged, no matter what the total cost to cast it was.

7/13/2018
If the card with miracle leaves your hand before the triggered ability resolves, you won’t be able to cast it using its miracle ability.

7/13/2018
You still draw the card, whether you use the miracle ability or not. Any ability that triggers whenever you draw a card, for example, will trigger. If you don’t cast the card using its miracle ability, it will remain in your hand.

Decktips