Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Rattleclaw Mystic

Serie: Khans of Tarkir (KTK)

Rarity: Rare Khans of Tarkir Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Khans of Tarkir
 2
0,50
 -
2,50
Rattleclaw Mystic | Khans of Tarkir

 Op voorraad 

€ 0,50 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
4-10-2014 22:40:00

Ik denk dat ik mijn woorden terug zal moeten nemen

4-10-2014 20:18:00

Potentiële 6 mana in beurt 4.. Dat is toch wel lekker.
Speel er een Generator Servant naast en knallen met beestje voor 8 mana (of 2 beestjes van 4 mana.)

2-10-2014 09:25:00

Deze ga ik wel in mijn Animar, Soul of Elements deck doen. Gratis neer leggen, Animar een +1/+1 counter erbij en voor 2 mana 3 mana maken.
Maakt het casten van Animar ook wat makkelijker als hij een keer dood gegaan is, want je hebt meteen de mana die je nodig hebt om die te casten.

1-10-2014 21:58:00

Een manadork vernietigend noemen?
Deze zal vast wel iets van play zien in standard maar zolang Sylvan Caryatid bestaat zal hij altijd het ondergeschoven kindje zijn, dunkt me.

Schattig dat je in beurt 4 een dubbele manaboost krijgt though.

1-10-2014 19:52:00

Als je denkt dat deze geen play zal zien ben je een van de weinigen, het is een prima kaart, matig in een deck die niet om hem is gemaakt maar in juiste deck is deze vernietigend. Het is geen sterke ramper maar colorless mana fixer.

1-10-2014 19:33:00

in eternal formats dan, in standard is dit een prime kaartje

1-10-2014 18:15:00

Deze is crap. Hij is niet effectief in hetgeen je deze in wilt gebruiken. Om te rampen zijn er 10x betere opties. Deze gaat 0,0 play zien.

1-10-2014 17:41:00

Noble Hierarch is zo duur omdat er relatief weinig in omloop zijn en omdat ie exalted en een relevante kleuren in modern geeft.

1-10-2014 17:32:00

Mwa, die ene mana maakt veel verschil hoor..

1-10-2014 17:30:00

deze zie ik nog wel stijgen. doet me denken aan Noble Hierarch

1-10-2014 02:16:00

Wat ik vooral leuk vind aan Rattleclaw Mystic, is dat het een manabeest is in drie kleuren, die je kunt casten met colorless mana. Daar zijn allerlei leuke dingen mee te doen.

Soms wil je bijvoorbeeld niet allerlei nonbasic land in je deck, maar wel multicolor spelen. Bijvoorbeeld omdat je enkel mountains of swamps wilt pakken, ivm kaarten die daar iets mee doen.

Dan is Rattleclaw Mystic wel een uitkomst om alsnog een blauwe mana te kunnen genereren voor een counterkaart ofzo.

30-9-2014 23:00:00

I wou ook niet echt inhaken op de voorgaande posts. En qua mana fix is er genoeg anders binnen de landslots.

30-9-2014 22:25:00

Begrijp me niet verkeerd; men heeft het over manafix, niet manaramp. Generator Servant biedt slechts kleurloos aan, Rattleclaw Mystic en Sylvan Caryatid bieden 3 of meer kleuren. Lijkt mij beter. Qua ramp zou Servant inderdaad beter kunnen zijn.

30-9-2014 22:21:00

Als je naar 1 beest wilt rampen, doet een servant dat beter.

30-9-2014 22:08:00

Beter dan Sylvan Caryatid of Rattleclaw Mystic, en dan ben ik ook benieuwd waarom precies.

Oracle

Creature - Human Shaman 2 / 1

T: Add G, U, or R.
Morph 2 (You may cast this card face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)
When Rattleclaw Mystic is turned face up, add GUR.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/20/2014
Although turning a face-down creature with morph face up doesn’t use the stack, Rattleclaw Mystic’s triggered ability does use the stack, and players can respond to that ability. Notably, you can’t turn Rattleclaw Mystic face up while casting a spell or activating an ability. You’ll need to turn Rattleclaw Mystic face up and have its triggered ability resolve before you can spend that mana.

9/20/2014
Morph lets you cast a card face down by paying 3, and lets you turn the face-down permanent face up any time you have priority by paying its morph cost.

9/20/2014
The face-down spell has no mana cost and has a converted mana cost of 0. When you cast a face-down spell, put it on the stack face down so no other player knows what it is, and pay 3. This is an alternative cost.

9/20/2014
When the spell resolves, it enters the battlefield as a 2/2 creature with no name, mana cost, creature types, or abilities. It’s colorless and has a converted mana cost of 0. Other effects that apply to the creature can still grant it any of these characteristics.

9/20/2014
Any time you have priority, you may turn the face-down creature face up by revealing what its morph cost is and paying that cost. This is a special action. It doesn’t use the stack and can’t be responded to. Only a face-down permanent can be turned face up this way; a face-down spell cannot.

9/20/2014
Because the permanent is on the battlefield both before and after it’s turned face up, turning a permanent face up doesn’t cause any enters-the-battlefield abilities to trigger.

9/20/2014
A permanent that turns face up or face down changes characteristics but is otherwise the same permanent. Spells and abilities that were targeting that permanent, as well as Auras and Equipment that were attached to the permanent, aren’t affected.

9/20/2014
At any time, you can look at a face-down spell or permanent you control. You can’t look at face-down spells or permanents you don’t control unless an effect instructs you to do so.

9/20/2014
You must ensure that your face-down spells and permanents can easily be differentiated from each other. You’re not allowed to mix up the cards that represent them on the battlefield in order to confuse other players. The order they entered the battlefield should remain clear. Common methods for doing this include using markers or dice, or simply placing them in order on the battlefield.

9/20/2014
If a face-down permanent leaves the battlefield, you must reveal it. You must also reveal all face-down spells and permanents you control if you leave the game or if the game ends.

Decktips