Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Jeskai Ascendancy

Serie: Khans of Tarkir (KTK)

Rarity: Rare Khans of Tarkir Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Khans of Tarkir
 8
0,60
 -
6,95
Jeskai Ascendancy | Khans of Tarkir

 Op voorraad 

€ 0,60 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
24-4-2016 00:02:00

quote: "Als ik Jeskai Ascendancy heb liggen en ik speel een Wind Zendikon op een getapt landje. Wanneer ik dan een non creature spell speel untapt mijn landje dan?"

Je landje is dan naast het zijn van een landje ook een creature, dus de trigger van de Ascendancy untapt je manlandje. Dit natuurlijk alleen wanneer de Zendikon op het landje zit, niet al wanneer je de Zendikon cast, dan zit hij immers nog niet op je landje en is je landje alleen nog maar land.


quote: "Btw beestje mag ik zeker niet mee aanvallen door de sickness (ontbreken van haste) of is dat anders wanneer het landje al een buurt eerder in het spel is gebracht?"

Summoning sickness geldt ook voor landjes die in dezelfde beurt dat ze gespeeld zijn een creature zijn geworden. Het manlandje heeft geen summoning sickness als het landje al een beurt of wat lag.


edit: yay, ninja's ^_^

23-4-2016 23:59:00

Ja, het landje is dan ook een creature en untapt en krijgt +1/+1. Als het landje dat je enchant met Wind Zendikon er sinds je vorige beurt ligt mag je er inderdaad gewoon mee aanvallen, het is nog steeds dezelfde permanent en was al aan het begin van je beurt onder jouw controle, dus heeft het geen summoning sickness.

Edit: woosh

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-4-2016 23:32:00

Als ik Jeskai Ascendancy heb liggen en ik speel een Wind Zendikon op een getapt landje. Wanneer ik dan een non creature spell speel untapt mijn landje dan?

Btw beestje mag ik zeker niet mee aanvallen door de sickness (ontbreken van haste) of is dat anders wanneer het landje al een buurt eerder in het spel is gebracht?
Alvast bedankt

26-5-2015 16:58:00

Fair, daar was ik even vergeten naar te kijken. Dan zie ik geen enkele reden waarom het niet zou kunnen idd.

26-5-2015 16:52:00

Kijk maar eens naar de Oracle text van Evermind. De geprinte text is niet meer van toepassing.

Ook de rulings onder de kaart zeggen dat hij via Kaho, Minamo Historian ook gewoon gecast kan worden

26-5-2015 16:42:00

Maar Evermind zegt expliciet "spells without manacosts can't be played", dus ik zou zeggen dat dat niet kan aangezien Elite Arcanist weliswaar kopieert maar nog steeds zegt dat je de Exiled kaart moet casten.

26-5-2015 15:53:00

Deze werkt eigenlijk best wel heel nice met Elite Arcanist. zorgen dat je een cheap instant heb geimprint en je kunt zo veel als je kan betalen die instant spelen met idere keer dus +1/+1 aan je creatures.

Volgens mij zelfs met Evermind zo veel je wilt. omdat die een cmc van 0 heeft

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2015 12:38:00

Nee. Alleen de creatures die tijdens het resolven van de trigger van Jeskai Ascendancy bij jou op de battlefield liggen, krijgen de bonus en untappen. Creatures die later pas in het spel komen, niet.

En zoals in de voorgaande posts al gezegd, de triggers van Jeskai Ascendancy resolven eerder dan de oorspronkelijke spell. De stack ziet er daarbij zo uit:

---TOP
trigger van Jeskai Ascendancy
trigger van Jeskai Ascendancy
Dragon Fodder
---BOTTOM

25-5-2015 12:29:00

als ik deze in het spel heb liggen en ik speel een Dragon Fodder krijgen de tokens die ik hiermee in het spel breng +1/+1 en untappen die dan ook?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2015 02:43:00

Geen judge of rules advisor, maar wat Sander zegt.

Het feit dat beesten geuntapt raken, wil niet zeggen dat ze niet meer aanvallen. Deze worden niet uit combat gehaald.
In deze situatie maakt het ook niet uit in welke volgorde je de Prowess-triggers en de triggers van Jeskai Ascendancy stackt.
Het is in ieder geval wel zo dat je een spel cast, waardoor er triggers op de stack komen en de gecaste spell altijd onderop de stack ligt.
Dus, zoals gezegd door Sander, resolven eerst alle triggers en pas op het laatst de gecaste spell.

Dus je hebt dan gewoon ge-untapte 3/4-tjes die aanvallen en als je een spell speelt waarbij je kaarten moet pakken moet je dus sowieso eerst de triggers van de Jeskai Ascendancy afhandelen.

24-5-2015 23:31:00

"Als ik een ascendancy heb liggen, aanval en na declare blockers een lightning bolt speel hoe werkt dit dan precies? Mijn swiftspears (attacking creatures) moeten van de ascendancy untapped worden. Zijn ze dan nog wel attacking en doen ze damage? "

Ligt er helemaal aan hoe je alle triggers stacked. Omdat je het over Swiftspears hebt, zal ik hun triggers ook meenemen in m'n antwoord. Het zijn dan totaal 4 triggers (2 Swiftspear en 2 van de Ascendancy) die triggeren op je Lightning Bolt. Omdat het triggers van kaarten zijn die jij controlled, bepaal jij in welke volgorde ze op de stack gaan, en ze zullen dan in omgekeerde volgorde resolven. En hoe je het ook stacked, mits je verder niks speelt, als laatste resolved de Bolt pas, omdat alle triggers boven op de Bolt komen te liggen.
Het feit dat je aanvallende creatures untappen met de Ascendancy, betekent niet dat ze uit combat worden gehaald, dus ze zullen ook gewoon combat damage doen. Het zijn dan gewoon untapped aanvallende beesten.


"En: als ik een ponder of brainstorm speel, wat gaat dan eerst: het effect van de spel of de ability van de ascendancy om een kaart te rapen en te discarten?"

Wanneer je een noncreature spell speelt, triggered de Ascendancy en omdat hij 2 triggers heeft, bepaald je eerst op welke volgorde ze op de stack komen te liggen en dan komen ze daadwerkelijk op de stack te liggen, en die komt er dan zo uit te zien:

-top-

*Triggers Ascendancy, in de volgorde hoe je ze op de stack hebt gelegd.
*noncreature spell.

-bottom-

En aangezien de stack van boven naar beneden resolved, zullen de triggers dus eerst resolven en dan de spell pas.




p.s. judge of RA, als ik een fout heb gemaakt, please do correct me. =)

24-5-2015 22:16:00

Als ik een ascendancy heb liggen, aanval en na declare blockers een lightning bolt speel hoe werkt dit dan precies? Mijn swiftspears (attacking creatures) moeten van de ascendancy untapped worden. Zijn ze dan nog wel attacking en doen ze damage?

En: als ik een ponder of brainstorm speel, wat gaat dan eerst: het effect van de spel of de ability van de ascendancy om een kaart te rapen en te discarten?

6-1-2015 21:12:00

Met een Jeskai en de nieuwe Mentor in het spel kan het hard gaan! Je speelt 2 non-creature en een Surge of Zeal en doet 20 damage

7-12-2014 14:57:00

Was Second Sunrise gebanned in de eggs tijd of niet? Maar vaak willen mensen zulke decks niet, Wizards is er volgens mij content mee, het is een leuk brouwsel.
En heerlijk om naar zo'n combodeck te kijken vind ik zelf

Edit: Ja Second Sunrise is idd gebanned.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-11-2014 16:19:00

Nu wel een Jeskai Ascendancy deck op plaats een op een groot modern toernooi. Maar dat is een aggro versie, anders dan het eerdere combo deck met de meer groene variant.

Oracle

Enchantment 

Whenever you cast a noncreature spell, creatures you control get +1/+1 until end of turn. Untap those creatures.
Whenever you cast a noncreature spell, you may draw a card. If you do, discard a card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips