Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Dulcet Sirens

Serie: Commander 2014 (C14)

Rarity: Rare Commander 2014 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 -
0,75    
Dulcet Sirens | Commander 2014

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
17-11-2014 14:25:00

Als ik in commander 1v1 overblijf heb ik nog steeds een tegenstander te verslaan, dus kan ik het me niet veroorloven dat mijn kaarten opeens ophouden met werken. Ook lijkt het me raar om met een slechtere boardpositie gestraft te worden als je een tegenstander doodmaakt. En als je Dulcet Sirens pas pakt nadat je in 1v1 zit heeft hij ook niet echt nut gehad.

De vergelijking met mill vind ik nogal onzinnig. Er zijn antwoorden op iedere kaart te verzinnen, maar dan moet je tegenstander die maar net spelen, en desnoods kan jij ook nog tegenmaatregelen treffen. Dat is iets anders dan een kaart die zichzelf automatisch uitzet, ongeacht wat de tegenstander doet. (Het is eerder vergelijkbaar met Dulcet Sirensvs creatureless tegenstanders. Dan heb je idd pech, maar dat kan gebeuren).

Ik begrijp best dat iedere kaart goede en slechte situaties heeft. Mijn probleem met Dulcet Sirens is alleen dat hij in 1v1 totaal zinloos wordt, in tegenstelling tot alle andere multiplayer kaarten in de set. Dingen als Benevolent Offering zijn 1v1 een stuk slechter, maar doen nog steeds iets.

De controle over de aanvalskeuze maakt Dulcet Sirens inderdaad speciaal, en ik vind dat ook erg leuk. Ik vind het alleen jammer dat hij 1v1 zinloos wordt, terwijl dat makkelijk voorkomen had kunnen worden. Zeker omdat Commander een format is waarin je geen dode kaarten wilt spelen. Met 'target player' had ik hem graag willen uitproberen, maar nu is hij veel te conditioneel.

17-11-2014 13:19:00

Als je zoals zelf zegt in een multiplayer pot nog 1v1 over blijft dan heeft deze kaart z'n nut toch gehad? Snap t probleem niet, je gaat toch ook niet zeggen dat mill niet werkt in 1v1 als je oppo die eldrzai/gaea's blessing in t deck heeft... Elke kaart heeft z'n nut en nutteloosheden en in dit geval heeft ie veel invloed op eerde combatfases en trekt zich dan terug wanneer ze niks hoeft te verleiden, juist de controle op wie wat aan moet vallen maakt hem goed en speciaal

16-11-2014 21:48:00

De reden is redelijk obvious, om hem 1v1 ook nog wat te laten doen. Commander is wel op multiplayer gericht, maar ook in multiplayer bereik je het punt waar er nog maar 2 spelers over zijn. En de overige nieuwe multiplayer gerichte kaarten lijken 1v1 nog wel te werken, hooguit iets minder effectief. (Heb de set niet 100% in mijn hoofd zitten, maar voorzover ik weet was dit de enige met dit probleem. Tegenvoorbeelden zijn welkom).

16-11-2014 21:40:00

kan maar zie niet in waarom dit zou moeten, zoals ik eerder al zei er zijn meer nieuwe kaarten die niet werken in 1v1 situaties

16-11-2014 20:06:00

het kan toch ook "target creature attacks target player" worden?

16-11-2014 16:24:00

Ze passen m echt niet aan hoor, anders kan het enkel "target creature attacks this turn if able" worden en dat zit op tig uncs etc, daarbij is de nieuwe commander set tjokvol met multiplayer kaarten gestopt die 1v1 niks uithalen... Wellicht omdat ze op multiplayer games ricjten met commander?

16-11-2014 14:09:00

Dat kan niet. Een creature kan niet zijn controller aanvallen.

16-11-2014 12:45:00

In 1 vs 1 een creature van de tegenstander die tegenstander zelf laten aanvallen is geen optie zeker? Zou leuk zijn met een Blightsteel Colossus ofzo

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-11-2014 18:12:00

Inderdaad. Erg jammer

Desalniettemin vind ik het wel een leuke kaart. En wie weet, misschien passen ze de ability nog wel aan.

5-11-2014 16:29:00

Toch jammer dat deze enkel target opponent laat aanvallen. Multiplayer vriendelijk design is leuk, maar dan hoeft hij 1v1 toch niet waardeloos te worden?

Oracle

Creature - Siren 1 / 3

U, T: Target creature attacks target opponent this turn if able.
Morph U (You may cast this card face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

11/7/2014
“Target opponent” means one of your opponents. In other words, Dulcet Sirens’s ability can’t make a creature attack you.

11/7/2014
The target creature must attack the target opponent if able, not a planeswalker controlled by that player.

11/7/2014
If, as attackers are declared, the target creature is tapped, is affected by a spell or ability that says it can’t attack, or hasn’t been under its controller’s control continuously since their last turn began (and doesn’t have haste), then it doesn’t attack. If there’s a cost associated with having the creature attack the opponent, its controller isn’t forced to pay that cost, so it doesn’t have to attack that player in that case either.

11/7/2014
If the creature can’t attack the player for one of the above reasons but it can still attack elsewhere, its controller may choose to have it attack another player, attack a planeswalker, or not attack at all.

11/7/2014
If either the target creature or the target player is an illegal target when the activated ability tries to resolve, the ability will have no effect. The creature won’t be forced to attack that opponent, but it still can if able.

Decktips