Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mask of Memory

Serie: Commander 2014 (C14)

Rarity: Uncommon Commander 2014 Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 1
0,50    
Commander Legends
 5
0,30
 2
0,75
Mirrodin
 1
0,50
 -
4,95
Planechase
 -
1,00    
Mask of Memory | Commander 2014

 Op voorraad 

€ 0,50 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2013 11:33:00

Herkenbaar... Dan weet je nu een beetje wat ik allemaal mee heb moeten maken...

15-6-2013 10:17:00

Denk je eindelijk te weten hoe het zit, komt Xander langs om je bubble te bursten Soms heb ik het idee dat ik de regels nooit fatsoenlijk zal leren

14-6-2013 09:02:00

Bedankt, ik ging er al vanuit dat het zo zou werken (zou anders erg makkelijk te abusen zijn), maar toch goed om dat bevestigd te zien

En wel goed ook om te leren dat aparte triggers altijd met een witregel worden aangegeven, dat is ook een handige controle bij twijfel.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-6-2013 08:09:00

quote: "Dat If you do wil zeggen dat je alleen een kaart hoeft te discarden als je twee kaarten hebt geraapt met de ability. Dus als je dredget met bijvoorbeeld Life from the Loam en dus die kaarten niet raapt, hoef je ook geen kaart te ditchen"


Dat is niet waar. Dredge is een replacement effect, dus er staat dan als het ware: "Whenever equipped creature deals combat damage to a player, you may <draw or dredge> two times. If you do, discard a card."

"If you do" slaat dan op "<draw or dredge> two times", dus als je dredget, moet je nog steeds een kaart discarden.

Als je ervoor kiest om geen kaarten te drawen (omdat er "may" staat) in de situatie zonder Life from the Loam, DAN hoef je geen kaart te discarden.

---

@Thallid: Alleen "When", "Whenever" en "At" geven een trigger aan. "If" geeft nooit een trigger aan. Plus dat het één ability is, kun je zien aan het feit dat het één alinea is. Als het twee aparte abilities waren geweest, dan zou de tweede op een aparte regel beginnen (met eventueel een witregel ertussen).

13-6-2013 23:32:00

Nee, het is één trigger.

Je kunt dus tussentijds niet reageren en moet wachten tot de ability volledig resolvet.

Dat If you do wil zeggen dat je alleen een kaart hoeft te discarden als je twee kaarten hebt geraapt met de ability. Dus als je dredget met bijvoorbeeld Life from the Loam en dus die kaarten niet raapt, hoef je ook geen kaart te ditchen

13-6-2013 23:24:00

De draw en discard, zijn dat aparte triggers? Omdat er eerst whenever... en dan if... staat?

Ik vraag dit vanwege de volgende situatie: Ik pak twee kaarten en discard die dan direct aan Zombie Infestation, zodat ik een lege hand heb op het moment dat de discard van Mask of Memory resolved.

Ik denk waarschijnlijk dat het één trigger is, maar in het algemeen, hoe kun je dat verschil zien?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2011 16:50:00

Bedankt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2011 10:00:00

Ja, want het is een replacement effect en die doet eigenlijk een find-and-replace op de oorspronkelijke tekst.

Inclusief het replacement effect is de trigger van Mask of Memory dus "Whenever equipped creature deals combat damage to a player, ---> you may twice search your library for a card, put that card into your hand, then shuffle your library. <-- If you do, discard a card.".

Of iets in die trant.

7-6-2011 09:50:00

Ik kan me nog een discussie herinneren omtrent vraag 9 van hier Het lijkt wel een beetje dezelfde situatie. En dan zou je moeten discarden

Het gaat erom dat je de actie die voor "if you do" staat hebt uitgevoerd. Dat je door een ander effect toevallig hebt getutored, dat maakt niet uit.

7-6-2011 09:44:00

Goeie vraag.
Als je moet discarden moet je gewoon iets tutoren wat je niet wil. Weet je tenminste zeker dat er geen goede kaart naar de graveyard gaat.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2011 09:38:00

Stel;

Mijn Creature draagt een Mask en ik heb een Archmage Ascension actief. De damage word gedaan, en ik kies voor de optie om 2 kaarten te tutoren in plaats van gewoon 2 kaarten te pakken. Moet ik nu nog steeds een kaart discarden?

Oracle

Artifact - Equipment 

Whenever equipped creature deals combat damage to a player, you may draw two cards. If you do, discard a card.
Equip 1

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips