Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2014 (C14)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2014 | 10,95 | |||
Commander Anthology I | 9,95 |
Prijs:
€ 10,95
Nee.
Zie ook een eerdere reply van mij:
"Zijn huidige card en sub types worden overschreven. Anders had er "Enchanted permanent is a colorless Forest land in addition to its other types." moeten staan of iets in die trant."
Supertypes behoudt hij wel, dus een Legendary Creature zou een Legendary Land worden en een Legendary Land blijft een Legendary Land.
Zie ook de rulings:
"The enchanted permanent loses any card types, subtypes, and colors it previously had. It keeps any supertypes it had and its name remains unchanged. It gains ": Add
to your mana pool" and loses all other abilities from its rules text. [...]"
dus als ik deze kaart op een gevaarlijk creature leg, is het dan nog steeds een creature?
Even samenvattend de essentie:
Een aura target als je hem cast. En Song of the Dryads is een colored spell als je hem cast. Vanwege de protection kun je Emrakul, the Aeons Torn er dus niet mee targeten. De enige manier om hem op Emrakul te krijgen, is als je een manier kunt vinden waarbij je hem niet cast (waar LotZ een paar goede voorbeelden van geeft).
Wasteland werkt inderdaad (Tenzij de song op een basic landje gespeeld werd). Song of the Dryads verandert niets aan het basic zijn. (Een paar posts onder je is dit ook al uitgebreider uitgelegd)
Emrakul is iets lastiger; In principe kan Song of the Dryads wel een emrakul uitschakelen, het enige probleem is dat je hem niet zomaar op Emrakul mag spelen. Dit omdat die Protection from Colored Spells heeft, en je hem dus niet mag targeten met een groene Aura spell. Als je echter manieren hebt om Song of the Dryads op Emrakul te krijgen zonder hem met spells te targeten* is dit inderdaad een optie om Emrakul te neutraliseren.
(*Random opties; Flickerwisp of andere blink effecten op Song of the Dryads, Simic Guildmage en andere auraschuivers, Sun Titan of andere manieren om Song uit je graveyard terug te brengen...)
Met deze kun je toch een Emrakul, the Aeons Torn vangen? En kun je de kaart er onder de Song verwijderen met bv. Wasteland?
Ondertussen wat meer waard dan 2.5eur
Ja. Zijn huidige card en sub types worden overschreven.
Anders had er "Enchanted permanent is a colorless Forest land in addition to its other types." moeten staan of iets in die trant.
Als deze op Dryad Arbor gespeeld wordt, verliest het dan het creature zijn?
Top. Bedankt voor de snelle reacties!
Klopt.
Basic is een supertype (net zoals Legendary bijv. een supertype is).
Een basic land is dus een Land met supertype Basic.
Een nonbasic land is dus een Land dat niet het supertype Basic heeft.
Song of the Dryads doet echter niks met het supertype, alleen met het card type en land type (subtype).
Een creature met Song of the Dryads erop, heeft niet het supertype Basic, dus kan inderdaad geWasteland worden.
Een Mountain met Song of the Dryads erop, heeft dus nog steeds het supertype Basic en kan dus inderdaad niet geWasteland worden.
Ik denk het wel, want deze kaart heeft het nergens over dat het per se een basic is.
Forest is gewoon een basic land type.
Een non-basic land die een mountain is geworden door Blood Moon verliest z'n "non-basiciness" ook niet.
Daarom denk ik van wel, maar meneren de judges/rules advisors, graag een official ruling please. =)
edit: en nog iets, er bestaat voor zover ik weet geen land wat echt letterlijk een "non-basic land" is, maar alleen "lands" en "basic lands", en de landjes zonder het woordje "basic" zijn "non-basic", dus nog eens een reden waarom ik denk van wel, maar nogmaals, aub een official ruling hierover aub.
@ Henk: en nee, ik denk niet dat een Mountain met deze kaart erop geWasteland kan worden, precies om wat ik zei over de Blood Moon.
Een creature met deze erop, kan die geWasteland worden?
En een mountain met deze erop?
Wat Robert zegt, klopt.
Rolf, je verwart het met creature/planeswalker types e.d., maar Commander is geen creature type of planeswalker type of iets in die trant.
Het is nog steeds dezelfde kaart, dus het is nog steeds je Commander.
Hier de relevante regel:
9. "Being a Commander is not a characteristic, it is a property of the card. As such, "Commander-ness" cannot be copied or overwritten by continuous effects, and does not change with control of the card."
Zie: mtgcommander.net en dan Rules -> Play
Het is wel nog steeds je commander. Dus je krijgt wel de buff....
Jouw tefferi is dan geen tefferi meer maar een forest. Anders had er gestaan in addition to ...
Enchantment - Aura
Enchant permanent
Enchanted permanent is a colorless Forest land.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
11/7/2014
The enchanted permanent loses any card types, subtypes, and colors it previously had. It keeps any supertypes it had and its name remains unchanged. It gains “T: Add G” and loses all other abilities from its rules text. It will still have any abilities it gained from other effects.
11/7/2014
If the permanent was an Aura or an Equipment, it becomes unattached from whatever it was attached to.
Decktips