Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Fate Reforged (FRF)
Serie | Normaal | Foil | ||
Fate Reforged | 2,95 | 6,95 |
Prijs:
€ 2,95
FOIL
€ 6,95
In burn t2 is er idd kwaliteit. Maar daar werd die ook niet vaak gespeeld dacht ik zo.
Klopt. In standard was hij leuk vanwege de burn en zo, maar daarbuiten met dat soort kaarten gaat de lol er heel snel van af. Gelukkig is dat wel gelijk ook enorm mana intensief.
Ligt het aan mij of is deze kaart gewoon niet leuk meer?
Elke beurt Orim’s Chant of Time Walk variant spelen
Infinite mana met Seething Song
De mogelijkheden voor een lockdown zijn enorm :/
Duidelijk thanks!
Flames resolvet in dit geval met lifelink, en terwijl de damage gedaan wordt krijg je dus inderdaad 15 levens. Hierna pas gaan de creatures dood doordat SBA's zien dat ze meer damage hebben dan hun toughness
Resultaat: 15 levens, creatures met toughness =<3 dood.
EDIT: ninja Synod is on the case
Dan krijg je inderdaad 15 levens, aangezien die damage tegelijkertijd gebeurt aan alle beestjes. Op het moment dat de Radiant Flames resolved ligt de Grand Master nog en heeft de Radiant Flames dus nog Liifelink.
Hoe werkt deze met Radiant Flames als deze 3 damage doet aan 5 creatures inc. Soulfire Grand Master
Krijgt ik dan 15 levens? En gaat Soulfire Grand Master ook dood neem ik aan.
Ik hoor het wel
duidelijk. you can't have your cacke and eat it...
het is of het een of het adere. als ik de spel terugkoop rebound hij niet.
Kleine toevoeging: als je een gerebounde spell terug naar de hand wilt halen, gaat dit niet lukken:
"The next time you cast an instant or sorcery spell FROM YOUR HAND this turn, put that card into your hand instead of into your graveyard as it resolves."
Bij rebound cast je niet uit je hand maar uit exile, dus dat werkt niet.
Eerst even de regel van Rebound erbij, want de reminder text zet je enigszins op het verkeerde been.
---
CR 702.87. Rebound
702.87a [...] "Rebound" means "If this spell was cast from your hand, instead of putting it into your graveyard as it resolves, exile it and, at the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost."
---
Nu zie je vrij duidelijk dat het beide replacement effects zijn die allebei proberen te vervangen dat de kaart naar de graveyard gaat. Omdat beide replacement effects iets proberen te vervangen van een spell waar jij de controller van bent, mag jij bepalen in welke volgorde je de replacements effects wilt toepassen, of per saldo welke je wilt toepassen, want als je de ene toepast, doet de andere niks meer omdat de kaart niet meer naar de graveyard zou gaan en het andere replacement effect dus niks meer te vervangen heeft.
Het resultaat is dus dat je mag kiezen òf je Rebound toepast òf het terugkoop replacement effect van Soulfire Grand Master.
hoe werkt deze kaart met rebound zoals het terugkopen van Emerge Unscathed?
Wauw, deze dame is supervet met Volcanic Eruption en Blood Moon! Altijd op zoek naar mooie manieren om die kaart weer eens te spelen, en nu kan het zonder er zelf ook een eind dood aan te gaan.
Nee, die heeft geen Lifelink.
Ja, hij gaat nog wel terug. Die ability gaat gewoon af. Dat zij dan al dood is boeit geen fluit.
Stel ik heb deze dame in het spel en ik speel een Shock, mijn tegenstanders speelt een Terror op deze dame. Heeft mijn Shock dan nog lifelink? En hoe zit dat met de 2e ability als ik die al op de stack heb gegooid?
Je hebt Modern nu toch, kan je ze beide in spelen.
Creature - Human Monk 2 / 2
Lifelink
Instant and sorcery spells you control have lifelink.
2(U/R)(U/R): The next time you cast an instant or sorcery spell from your hand this turn, put that card into your hand instead of into your graveyard as it resolves.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
11/24/2014
An instant or sorcery spell with lifelink causes its controller to gain life only if it’s the source of any damage that’s dealt. An instant or sorcery spell with lifelink that causes another source to deal damage won’t cause its controller to gain life.
11/24/2014
After you activate Soulfire Grand Master’s last ability, if the next instant or sorcery spell you cast from your hand doesn’t resolve, it won’t be put into your hand and the effect won’t be applied to the next spell you cast.
11/24/2014
A spell that instructs you to exile it (for example, Temporal Trespass) won’t be put into your hand because it’s not put into your graveyard as it resolves.
Decktips