Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Shaman of Forgotten Ways

Serie: Dragons of Tarkir (DTK)

Rarity: Mythic Dragons of Tarkir Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dragons of Tarkir
 -
4,95
 -
5,95
Shaman of Forgotten Ways | Dragons of Tarkir

Prijs:

€ 4,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-1-2016 11:14:00

Zie de rulings bij Omnath, Locus of Mana:

"If a green mana you add to your mana pool has certain restrictions or riders associated with it (for example, if it was produced by Ancient Ziggurat), they'll apply to that mana no matter when you spend it."

Md (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-1-2016 07:11:00

Stel dat je zijn mana ability gebruikt terwijl je een Omnath, Locus of Mana hebt liggen, en je besluit de mana van shaman of forgotten ways niet te gebruiken maar op te slaan.
Onthoud Omnath dan de volgende beurt, dat twee van die opgespaarde mana enkel voor creature spells bestemd is?

7-8-2015 01:18:00

Drop een Woodland Bellower en zoek deze? Ik vraag me af of deze speelbaar is en in welke formaten wel en niet.

24-3-2015 15:10:00

Nee joh, waarom zou hij. Het is niet dat als je deze op een leeg bord dropt dat je meteen wint. Hij heeft ook nog eens summoning sickness, je moet er 11 mana in stoppen en in EDH wordt er zo veel removal gespeeld dat als je hem op beurt 4-5-6 speelt dat je dan echt wel gestopt wordt voor dat je die 11 mana hebt.

24-3-2015 14:49:00

Ben benieuwd of die ook een Commander ban gaat krijgen aangezien Biorhythm ook is gebanned

24-3-2015 09:22:00

Yup. Jammer dat je de alt wincon bijna nooit zal spelen buiten casual/commander, maar het is een leuk geintje.

24-3-2015 08:31:00

cool. Dit is een best wel goede kaart. Na een In Garruk’s Wake heb je het spel gelijk gewonnen.

Oracle

Creature - Human Shaman 2 / 3

T: Add two mana in any combination of colors. Spend this mana only to cast creature spells.
Formidable - 9GG, T: Each player's life total becomes the number of creatures they control. Activate this ability only if creatures you control have total power 8 or greater.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/25/2015
The first ability of Shaman of Forgotten Ways is a mana ability. It doesn’t use the stack and can’t be responded to.

2/25/2015
The mana produced by Shaman of Forgotten Ways can be used to cast face-down creature spells with morph or megamorph.

2/25/2015
Count the number of creatures each player controls when the last ability resolves to determine what number each player’s life total will become.

2/25/2015
For a player’s life total to become a specific number, the player gains or loses the appropriate amount of life. For example, if a player’s life total is 12 and that player controls three creatures as the ability resolves, they will lose 9 life. Other effects that interact with life gain or loss will interact with this effect accordingly.

2/25/2015
If a player controls no creatures as the last ability resolves, their life total will become 0, causing that player to lose the game. If all players’ life totals become 0 this way, the game will be a draw.

2/25/2015
If you control a creature with power less than 0, use its actual power when calculating the total power of creatures you control. For example, if you control three creatures with powers 4, 5, and -2, the total power of creatures you control is 7.

2/25/2015
Some formidable abilities are activated abilities that require creatures you control to have total power 8 or greater. Once you activate these abilities, it doesn’t matter what happens to the total power of creatures you control.

2/25/2015
Other formidable abilities are triggered abilities with an “intervening ‘if’” clause. Such abilities check the total power of creatures you control twice: once at the appropriate time to see if the ability will trigger, and again as the ability tries to resolve. If, at that time, the total power of creatures you control is no longer 8 or greater, the ability will have no effect.

Decktips