Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Modern Masters 2015 (MM2)
Serie | Normaal | Foil | ||
Jace vs Chandra | 0,75 | |||
Lorwyn | 0,75 | 2,95 | ||
Modern Masters 2015 | 0,50 | 2,50 |
Dacht ik ff een makkelijke vraag te stellen xD
in ieder geval thnx allemaal voor de responds
nee dan missen we richard nog
Verzoek van Legendary Magic Player of Lord of the Zombies ook nog zijn mening hier wil posten, dan hebben we volgens mij de bekendste rules gurus bij elkaar in 1 topic
'Guile heeft een triggered ability en tijdens het resolven daarvan zegt hij wat je mag doen, namelijk die kaart gratis spelen. '
Mark, ga me svp niet vertelen dat ik jou moet gaan vertellen hoe je een actiavted/triggered en static aility herkent. Guile heeft 1 static (door X mannen geblockt moeten worden) 1 replacment (dat counter en mag spelen gedoe) en een trigger (die ene voor wanneer hij stuk gaat)
Voor de reden dat je met guile direct moet spelen, er staat niet dat de kaart in de RFG zone blijft liggen en dat je hem zou mogen spelen voor nop. Vergelijk de wording anders eens met Spelljack!
Guile heeft een triggered ability en tijdens het resolven daarvan zegt hij wat je mag doen, namelijk die kaart gratis spelen.
Haakon heeft een static ability die maar één ding verandert: van waar jij Knights mag spelen. Hij zegt niets over WANNEER je ze mag spelen, dus daar verandert niets aan.
Je kwam nog in me op Dustin. Helaas moet je met voorbeelden er altijd drie geven. .
Dan heb ik nog een vraagje. Waarom overschrijft Guile de timingregel van spells wel en bijvoorbeeld Haakon, Stromgald Scourge niet? (tenminste, ik dacht dat hij dat niet deed)
Haakon heeft immers ook een abililty die in de tegenstanders beurt actief is en zegt 'you may play knight cards from your graveyard'
Kan iemand me vertellen hoe ik aan de opzet van de tekst/kaart kan zien wanneer hij precies wel overschrijft en wanneer niet?
Ik voel me ernstig miskend en buitengesloten!
Maar goed, de officiele ruling dan maar: Guile replacet het counteren met een bijzonder effect, namelijk dat de spell exiled wordt en de controller van Guile eenmalig en direct de optie krijgt die spell te casten. Hier geldt een van de gouden regels van Magic: als een kaart de regels tegenspreekt, wint de kaart het. Normaliter kun je geen sorceries casten in je tegenstanders beurt (sterker nog, je kunt helemaal niets doen terwijl een spell of effect aan het resolven is!), maar Guile zegt dat het wél mag. Dus of het nou een sorcery, instant of weet-ik-veel-wat is, je mag die spell gewoon casten.
Het maakt ook niet uit hoe die spell precies gecounterd zou worden: Dissipate, Offering to Asha of een klassieke Counterspell, het resulteert allemaal in hetzelfde.
volgens mij mag je hem gewoon spelen die sorcery. Maar om eerlijk te zijn weet ik niet waarom. Daarvoor moet je bij de lord of zombies, deathscyte of magnus zijn
hmmm...
schiet nog niet erg op
de ene zegt dat je wel gecounterde sorceries mag spelen,
de ander zegt van niet...
confusing
Guile is een replacement effect. Dat betekent dat als Dissipate zou willen counteren, Guile het dan exiled. Dissipate zelf heeft dan geen kans gehad om het te exilen.
volgens mij mag het wel gewoon hoor.
En na Dissipate is het volgns mij nog mogelijk, regels aan de zijkant zeggen : A spell exiled this way was never actually countered.
dus dissipate heeft de mogelijkheid niet eens om de kaart te removen
Maar hoor graag als ik het verkeerd heb
ehm, weet niet zeker volgens welke regels behalve wat er op de kaart staat.
Maar volgens mij is via de ability van guile een gecounterde kaart te spelen en houd dat dus in: een instant, sorcery,creature, planeswalker etc
Maar het moet gelijk gebeurden of de kaart blijft exiled
simpel: nee. het is en blijft een sorcery.
ik heb ook een vraag: mag ik de spel nog spelen als die gecountered is met Dissipate?
Ff een snelle vraag over deze kaart...
Als ik deze heb liggen en in mij oppo's beurt counter ik een sorcery van hem, mag ik die sorcery dan gratis spelen? (aangezien ik normaal geen sorceries mag spelen in mij oppo's beurt...?)
Creature - Elemental Incarnation 6 / 6
Guile can't be blocked except by three or more creatures.
If a spell or ability you control would counter a spell, instead exile that spell and you may play that card without paying its mana cost.
When Guile is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2007
Guile’s second ability replaces “counter [a certain spell]” with “exile [a certain spell] and you may cast it without paying its mana cost.” You have the option to cast it immediately upon its exile. If you choose not to, it remains exiled and you don’t get another chance to cast it. If the spell or ability that tried to counter the spell has additional effects, it then continues to resolve.
10/1/2007
Exiling the spell is mandatory. Casting it is not.
10/1/2007
A spell exiled this way was never actually countered.
10/1/2007
If a spell or ability you control attempts to counter a spell that can’t be countered, it doesn’t. Since the spell wouldn’t be countered, Guile’s ability has no effect on it. The spell will continue to resolve normally.
10/1/2007
The last ability triggers when the Incarnation is put into its owner’s graveyard from any zone, not just from on the battlefield.
10/1/2007
Although this ability triggers when the Incarnation is put into a graveyard from the battlefield, it doesn’t *specifically* trigger on leaving the battlefield, so it doesn’t behave like other leaves-the-battlefield abilities. The ability will trigger from the graveyard.
10/1/2007
If the Incarnation had lost this ability while on the battlefield (due to Lignify, for example) and then was destroyed, the ability would still trigger and it would get shuffled into its owner’s library. However, if the Incarnation lost this ability when it was put into the graveyard (due to Yixlid Jailer, for example), the ability wouldn’t trigger and the Incarnation would remain in the graveyard.
10/1/2007
If the Incarnation is removed from the graveyard after the ability triggers but before it resolves, it will remain in its new zone when its owner shuffles their library. Similarly, if a replacement effect has the Incarnation move to a different zone instead of being put into the graveyard, the ability won’t trigger at all.
Decktips