Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Lorwyn (LRW)
Serie | Normaal | Foil | ||
Jace vs Chandra | 0,75 | |||
Lorwyn | 0,75 | 2,95 | ||
Modern Masters 2015 | 0,75 | 2,50 |
Anders had er gestaan: For as long as you control ~NAME~. Zie ook Intet, the Dreamer
Ah, kijk. Weer wat geleerd. Ik was er van overtuigd dat dat verder gewoon mocht en niet alleen op dat moment.
Helaas is dat antwoord alleen niet juist.
Zie de ruling rechts:
"Guile's second ability replaces "counter [a certain spell]" with "exile [a certain spell] and you may cast it without paying its mana cost." You have the option to cast it immediately upon its exile. If you choose not to, it remains exiled and you don't get another chance to cast it. [...]"
---
Het punt is juist dat als er geen tijdsduur bij staat (zoals "until end of turn" ), je alleen op dat exacte moment de kans krijgt om hem te casten.
Naar aanleiding van dat antwoord: mag je de kaart ook blijven spelen wanneer Guile niet meer op de battlefield ligt?
Zolang dat niet expliciet gemeld staat op de kaart niet. Guile geeft geen tijdslimiet, dus nee.
moet je die kaart die je exiled wel in dezelfde beurt nog spelen ?
Grutjes, dat is echt awesome!
De ability van Guile is een replacement effect. Met Guile luidt de tekst van Counterlash als het ware:
Exile target spell and you may play that card without paying its mana cost. You may cast a nonland card in your hand that shares a card type with that spell without paying its mana cost.
De ability doet zoveel als mogelijk en dat is de spell exilen, vervolgens mag je die kaart gratis casten en tenslotte mag je nog een nonland kaart die er een card type mee gemeenschappelijk heeft, gratis casten. De originele "Counter target spell." wordt door het replacement effect als het ware vervangen door "Exile target spell and you may play that card without paying its mana cost.".
Met "if you do" had het dan ook nog steeds gewerkt (omdat de ability van Guile een replacement effect is), want "if you do" slaat nu op het exilen en gratis casten, in plaats van op het counteren.
Hangt er van af wat je ermee wil doen. Het gratis spellcasten van Counterlash werkt in ieder geval nog steeds; het counteren van de spell is geen vereiste om zelf iets gratis te mogen casten. Anders had er iets als 'if you do'/'if that spell is countered this way' bij moeten staan.
ik zal nu vast niet opletten, maar Counterlash zal vast niet werken als je deze in het veld hebt liggen toch?
Dank u dank u! Ik vind deze wel heel leuk in mijn blauwe overneem/counter denk
Ik heb m'n week niet. Ik ben echt heel slecht bezig...
Leslie, heb je je week niet?
Je mag hem alleen casten tijdens het resolven van de counterspell en dus mag je wel de timing regels negeren. Je mag een creature dus gewoon casten zonder welk voorbehoud dan ook. Je hebt dus geen Vedalken Orrery of iets dergelijks nodig.
Dit omdat het een replacement effect is dat het effect van de counterspell aanpast. In plaats van dat hij de spell countert, gebeurt er wat anders, maar dat is dus dat je op dat exacte moment (tijdens het resolven van de counterspell) de spell exilet en op dat exacte moment de kans krijgt om hem te casten, zonder de mana cost te betalen. Normaal gesproken mag je niet iets casten als iets anders nog aan het resolven is (zelfs geen instants), dus het is wel prettig dat je de timing regels mag negeren...
Als je hem niet cast op dat moment, krijg je NIET later nog de kans om dat wel te doen.
Als je hem cast, ben jij vervolgens de controller van de spell en dus komt het creature inderdaad ook onder jouw control op de battlefield.
Als je hem niet cast, blijft de kaart onherroepelijk ge-exiled.
Maar als ik terug lees in de topic, zie ik dat je wel een sorcery mag spelen ook al is het in de beurt van de tegenstander.
Whoa, niet zo snel.
Als je de Rorix Bladewing gecounterd hebt, dan exile je 'm eerst. Vanaf daar mag je 'm casten zonder de manacost te betalen. Dit mag alleen wanneer je een creature zou mogen casten (tenzij je iets hebt liggen waarmee je creatures flash kan geven, zoals Vedalken Orrery).
Creature - Elemental Incarnation 6 / 6
Guile can't be blocked except by three or more creatures.
If a spell or ability you control would counter a spell, instead exile that spell and you may play that card without paying its mana cost.
When Guile is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2007
Guile’s second ability replaces “counter [a certain spell]” with “exile [a certain spell] and you may cast it without paying its mana cost.” You have the option to cast it immediately upon its exile. If you choose not to, it remains exiled and you don’t get another chance to cast it. If the spell or ability that tried to counter the spell has additional effects, it then continues to resolve.
10/1/2007
Exiling the spell is mandatory. Casting it is not.
10/1/2007
A spell exiled this way was never actually countered.
10/1/2007
If a spell or ability you control attempts to counter a spell that can’t be countered, it doesn’t. Since the spell wouldn’t be countered, Guile’s ability has no effect on it. The spell will continue to resolve normally.
10/1/2007
The last ability triggers when the Incarnation is put into its owner’s graveyard from any zone, not just from on the battlefield.
10/1/2007
Although this ability triggers when the Incarnation is put into a graveyard from the battlefield, it doesn’t *specifically* trigger on leaving the battlefield, so it doesn’t behave like other leaves-the-battlefield abilities. The ability will trigger from the graveyard.
10/1/2007
If the Incarnation had lost this ability while on the battlefield (due to Lignify, for example) and then was destroyed, the ability would still trigger and it would get shuffled into its owner’s library. However, if the Incarnation lost this ability when it was put into the graveyard (due to Yixlid Jailer, for example), the ability wouldn’t trigger and the Incarnation would remain in the graveyard.
10/1/2007
If the Incarnation is removed from the graveyard after the ability triggers but before it resolves, it will remain in its new zone when its owner shuffles their library. Similarly, if a replacement effect has the Incarnation move to a different zone instead of being put into the graveyard, the ability won’t trigger at all.
Decktips