Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Chandra, Fire of Kaladesh

Serie: Magic Origins (ORI)

Rarity: Mythic Magic Origins Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
FTV Transform
 -
3,95    
Magic Origins
 -
2,50
 -
6,95
Chandra, Fire of Kaladesh | Magic Origins Chandra, Fire of Kaladesh | Magic Origins

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-5-2019 21:13:00

Iemand enig ervaring met Chandra als Commander?

Ik speel grotendeels alleen maar Zwart en Blauw, dus ik vroeg het me af.

7-5-2019 14:44:00

thnx

7-5-2019 14:40:00

hier

Ja, tegenwoordig is de +1 'player or planeswalker'.

7-5-2019 14:33:00

zit er errata op de flipside? ivm het targetten van andere planeswalkers. bvd

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-12-2016 18:08:00

Wellicht ten overvloede: Er staat "If Chandra has dealt 3 or more damage this turn".

Aangezien hier niks wordt gezegd over damage doen aan een speler (en ook niks over noncombat), is combat damage doen aan een blocker ook goed.

30-12-2016 15:45:00

Tenzij er een creature ligt met een lagere power dan 2 en zonder death touch

30-12-2016 13:24:00

Dat werkt prima
Alleen als ze geblokt wordt, is ze dood en ligt dus in de grafbak en wordt dus geen planeswalker.

30-12-2016 12:38:00

Ik begrijp de discussie omtrend het first strike gedeelte niet eerlijk gezegt.
Speel ik chandra verkeerd als ik aanval, 2dmg doe, in mn 2ndMain een lightning bolt speel en haar untap om weer te tappen voor de 3e dmg waardoor ze transformed en de +1 of -1 kan doen?

22-5-2016 22:31:00

of je speelt gewoon Weapon Surge o.i.d. in je deck, je valt aan met chandra, als hij blockt speel je je surge, untap, deal 3 first strike damage, ping en ze transformt.

als ze geblockt wordt door een 5 toughness beest kan je die met haar -2 dan ook nog doodmaken.

Edit: oh shit, xander zei het al. Sorry voor het onnodig necro'en van deze thread!

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-9-2015 19:10:00

Zozo, dat is een flinke discussie geworden, maar ik bedoelde het vanochtend inderdaad precies zoals Xander het zei. Dan zou haar namelijk wel ineens rete speelbaar maken!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-9-2015 16:54:00

Kan zijn dat ik te weinig koffie op heb en dus niet helemaal wakker ben, maar je kunt toch gewoon aanvallen, vervolgens first strike combat damage uitdelen en dan in de first strike combat damage step een rode spell spelen, haar untappen en vervolgens tappen om te transformeren?

Sterker nog, volgens mij kun je ook aanvallen (nog zonder first strike), vervolgens in de declare attackers step of declare blockers step Kindled Fury of iets dergelijks op haar spelen om haar te untappen. Vervolgens first strike damage uitdelen en daarna in de first strike combat damage step haar tappen om te transformeren.

9-9-2015 16:32:00

...en vroeger kon je als reactie op het dealen van combat damage nog 1 schade pingen, maar dat gaat ook niet meer. First strike was daarom denk ik vroeger een veel betere toevoeging geweest dan dat het nu is. Ze was natuurlijk wel beter geweest mét first strike dan zonder.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-9-2015 15:01:00

Dat werkt niet.

Je moet de ping ability gebruiken wanneer je haar wilt transformeren. Je kan niet eerst pingen, en dan aanvallen. Het transformatie effect is namelijk onderdeel van de ping ability.

9-9-2015 14:48:00

Ik denk niet dat dat het enige is wat er bedoeld wordt Dustin

Als Chandra first strike heeft, hoef je maar één rode spell te spelen in je precombat main phase (en in response 1 damage te schieten). Vervolgens val je aan, en ben je er zeker van dat Chandra niet dood gaat aan combat damage (immers, na de first strike damage wordt ze geexiled)!

9-9-2015 09:36:00

Wat is de kans dat een 2/2 voor 3 mana zonder first strike daadwerkelijk combat damage aan een speler doet? Vandaar dat first strike haar een stuk beter had gemaakt.

Oracle

Legendary Creature - Human Shaman 2 / 2

Whenever you cast a red spell, untap Chandra, Fire of Kaladesh.
T: Chandra, Fire of Kaladesh deals 1 damage to target player or planeswalker. If Chandra has dealt 3 or more damage this turn, exile her, then return her to the battlefield transformed under her owner's control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/22/2015
Chandra, Fire of Kaladesh’s activated ability will count any damage Chandra has dealt during the turn to any permanent or player, including combat damage.

6/22/2015
The last sentence of Chandra, Fire of Kaladesh’s activated ability isn’t a separate ability. The check happens only as that activated ability resolves. You must activate the ability in order to exile Chandra and return her to the battlefield transformed, even if Chandra has already dealt 3 or more damage during the turn.

6/22/2015
Each face of a double-faced card has its own set of characteristics: name, types, subtypes, power and toughness, loyalty, abilities, and so on. While a double-faced card is on the battlefield, consider only the characteristics of the face that’s currently up. The other set of characteristics is ignored. While a double-faced card isn’t on the battlefield, consider only the characteristics of its front face.

6/22/2015
The converted mana cost of a double-faced card not on the battlefield is the converted mana cost of its front face.

6/22/2015
The back face of a double-faced card (in the case of Magic Origins, the planeswalker face) can’t be cast.

6/22/2015
A double-faced card enters the battlefield with its front face up by default, unless a spell or ability instructs you to put it onto the battlefield transformed, in which case it enters with its back face up.

6/22/2015
A Magic Origins planeswalker that enters the battlefield because of the ability of its front face will enter with loyalty counters as normal.

6/22/2015
In some rare cases, a spell or ability may cause one of these five cards to transform while it’s a creature (front face up) on the battlefield. If this happens, the resulting planeswalker won’t have any loyalty counters on it and will subsequently be put into its owner’s graveyard.

6/22/2015
You can activate one of the planeswalker’s loyalty abilities the turn it enters the battlefield. However, you may do so only during one of your main phases when the stack is empty. For example, if the planeswalker enters the battlefield during combat, there will be an opportunity for your opponent to remove it before you can activate one of its abilities.

6/22/2015
If a double-faced card is manifested, it will be put onto the battlefield face down (this is also true if it’s put onto the battlefield face down some other way). Note that “face down” is not synonymous with “with its back face up.” A manifested double-faced card is a 2/2 creature with no name, mana cost, creature types, or abilities. While face down, it can’t transform. If the front face of a manifested double-faced card is a creature card, you can turn it face up by paying its mana cost. If you do, its front face will be up. A double-faced card on the battlefield can’t be turned face down.

4/8/2016
The back face of a double-faced card doesn’t have a mana cost. A double-faced permanent with its back face up has a converted mana cost equal to the converted mana cost of its front face. Each back face has a color indicator that defines its color.

7/13/2016
For more information on double-faced cards, see the Shadows over Innistrad mechanics article (http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/shadows-over-innistrad-mechanics).

9/29/2017
You can control two of this permanent, one front-face up and the other back-face up, at the same time.

6/22/2015
The emblem created by Chandra, Roaring Flame is colorless. The damage it deals is from a colorless source.

6/22/2015
Only players actually dealt damage by the third ability of Chandra, Roaring Flame will get an emblem. If all of that damage to a player is prevented, that player won’t get an emblem. If any of that damage is redirected to Chandra’s controller, that player will get an emblem.

6/22/2015
Each player who gets Chandra’s emblem is the owner of that emblem. In multiplayer games, that emblem will remain in the game as long as its owner does, even if Chandra’s owner leaves the game.

Decktips