Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Zie de Oracle tekst: "[...] If it's your turn, end the turn. (Exile all spells and abilities on the stack, including this card. [...]"
Als het jouw beurt is, wordt hij mee ge-exiled.
Als het niet jouw beurt is, wordt hij niet mee ge-exiled, dus eindigt hij in de graveyard.
Misschien is het al uitgelegd maar komt deze kaart na het resolven in de graveyard of gaat hij naar de exile zone
Lol hij zit 2 keer in dit Merfolk deck: (Legacy 305 players 2nd place) hier
Je kan hem altijd weg FOW-en als hij echt niet uitkomt :-)
Ik heb welgeteld 1 hele pot gezien met deze kaart in Turbo Fog en die werd toen inderdaad zo gebruikt zoals je al beschrijft.
Volgens mij heeft niemand de bewering gemaakt dat die twee kaarten een interactie met elkaar zouden hebben (Sphinx’s Tutelage en deze dus), maar is er slechts gezegd dat ze samen in een bepaald deck gespeeld worden.
De reden daarvoor zou kunnen zijn dat het deck dus begint met een defensief op te bouwen met Enchantments en als die er liggen kun je deze spelen om weer een hoop Fog-achtige kaarten op je hand te krijgen en, omdat je enchantments blijven, heb je dan een nieuwe frisse hand met meer kans op instants. Maar dat is puur mijn redenering om deze kaart erin te stoppen, want ik ken het desbetreffende deck dat met deze kaart gespeeld/getest wordt niet.
Edit: Ninja'd...
Sphinx’s Tutelage werkt ook niet met Day’s Undoing precies om dezelfde reden waarom Niv-Mizzet, the Firemind ook niet werkt. Waar staat dat die wel werkt dan?
Maar zowel Sphinx’s Tutelage als Niv-Mizzet, the Firemind hebben een ability die wordt getriggerd door het rapen van kaarten. Waarom werkt de tutelage dan wel, en de draak niet hiermee?
Deze werd ook gebruikt in deck met Sphinx’s Tutelage Monastery Siege en veel fog acties.
Ik meen dat hij gisteren in een toernooideck zat, dus uit voorzorg. Maar de grote stijger blijkt Hangarback Walker. En Thopter Spy Network soort van.
Ik zie dat alle dure Origins kaarten wat zijn gestegen, maar ik kan je geen verklaring geven...
Waarom is deze hier aan het stijgen?
Uit de FAQ :
-However, any abilities that trigger before the "end the turn" process begins, such as an ability that triggers whenever you draw a card, won't be put into the stack. Those abilities won't happen at a later time.
Niv-mizzets schade gaat dus inderdaad niet door.
Als ik deze speel met een Niv-Mizzet, the Firemind op tafel gaat de 7 damage toch niet door omdat de turn meteen ge-end wordt? of gebeurt dat dan in de upkeep van m'n tegenstanders beurt, kan me dat niet voorstellen maar ik vraag het toch nog even voor de zekerheid.
Klopt.
op die fiets,
met anderen worden speel je hem met quicken in je tegenstanders beurt exiled de kaart ook niet en beland hij in je graf?
Ik dacht dta ze bij wizzards de kaarten makkelijker wilde maken
lol thnx voor de tekst en uitleg
Sorcery
Each player shuffles their hand and graveyard into their library, then draws seven cards. If it's your turn, end the turn. (Exile all spells and abilities on the stack, including this card. Discard down to your maximum hand size. Damage wears off, and "this turn" and "until end of turn" effects end.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/22/2015
Ending the turn this way means the following things happen in order: 1) All spells and abilities on the stack are exiled. This includes spells and abilities that can’t be countered. 2) If there are any attacking and blocking creatures, they’re removed from combat. 3) State-based actions are checked. No player gets priority, and no triggered abilities are put onto the stack. 4) The current phase and/or step ends. The game skips straight to the cleanup step. 5) The cleanup step happens in its entirety.
6/22/2015
If any triggered abilities do trigger during the process of ending the turn, they’re put onto the stack during the cleanup step. If this happens, players will have a chance to cast spells and activate abilities, then there will be another cleanup step before the turn ends.
6/22/2015
Though other spells and abilities that are exiled won’t get a chance to resolve, they don’t count as being countered.
6/22/2015
Any “at the beginning of the next end step” triggered abilities won’t get the chance to trigger that turn because the end step is skipped. Those abilities will trigger at the beginning of the end step of the next turn. The same is true of abilities that trigger at the beginning of other phases or steps.
6/22/2015
If both your hand and graveyard are empty as Day’s Undoing starts resolving, you’ll still shuffle your library before drawing seven cards.
4/18/2017
If any abilities trigger while players are shuffling cards into their library or drawing seven cards, those abilities cease to exist when the turn ends. They won’t be put on the stack.
Decktips