Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Embermaw Hellion

Serie: Magic Origins (ORI)

Rarity: Rare Magic Origins Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Magic Origins
 3
0,40
 -
0,75
Embermaw Hellion | Magic Origins

 Op voorraad 

€ 0,40 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,75

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
15-7-2017 22:06:00

Ik speel deze naast Devils’ Playground, Goblin Bombardment en Hissing Iguanar. Het doel van het deck is om zoveel mogelijk damage uit duiveltjes te halen.

15-7-2017 20:20:00

Voor welk soort deck is de Embermaw Hellion bedoeld? Het lijkt mij dat je met mono-rood meestal voor aggro kiest: snelle kleine creatures + burn. Als je voor mono-rood met grotere creatures kiest, dan toch liefst creatures met Flying (Dragons), Double Strike of op zijn minst Haste (b.v. Skizzik). En wil je echt een mid-range deck bouwen met creatures met Trample, dan kan je beter voor rood-groen gaan. Door de toevoeging van groen krijg je toegang tot een veel grotere klasse van goede 4 en 5 mana creatures.

25-7-2015 10:39:00

Ghostfire is kleurloos, dus niet rood, dus die doet geen extra damage met deze Hellion.

25-7-2015 07:17:00

En Ghostfire niet omdat er specifiek 'Ghostfire is colorless' staat?
Best grappig om Harsh Judgment en Mangara’s Equity als anti-helion te gebruiken in Commander games.

24-7-2015 14:21:00

Niet raar bedoeld ofzo, maar om eerlijk te zijn krijg ik een beetje de indruk dat de vraag of niet serieus is, of dat je 'm als voorbeeld stelt en daarbij het antwoord geeft. Maar ik beantwoord 'm toch, want waarom niet. =)

Ja, deze kaart werkt samen met Grapeshot.
Een rode source kan een rode permanent zijn of een rode instant of rode sorcery.
En het geld trouwens ook voor de Storm kopieën van Grapeshot, die zijn immers ook rood en dus word hun schade ook verhoogd.

24-7-2015 13:02:00

Werkt dit ding eigenlijk ook met Grapeshot?

Volgens mij is Grapeshot gewoon rood, wat maakt dat deze kaart de damage van Grapeshot verhoogd van 1 naar 2 damage...

24-7-2015 00:13:00

dank je ik dacht het al maar wist het niet zeker

24-7-2015 00:08:00

Ja.

24-7-2015 00:05:00

als ik aanval met een rode creature wordt zijn combat damage dan ook verhoogt met 1

Oracle

Creature - Hellion 4 / 5

Trample (This creature can deal excess combat damage to the player or planeswalker it's attacking.)
If another red source you control would deal damage to a permanent or player, it deals that much damage plus 1 to that permanent or player instead.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/22/2015
Embermaw Hellion’s last ability doesn’t cause Embermaw Hellion to deal damage; it affects the amount of damage dealt by the original red source.

6/22/2015
If the player or permanent being dealt damage is also affected by a damage prevention effect, that player or the controller of that permanent can apply that effect and Embermaw Hellion’s effect in any order. If all of the damage is prevented, Embermaw Hellion’s effect can’t apply to it.

6/22/2015
Multiple Embermaw Hellions are cumulative. If you control two of them, you’ll add 2 to the damage dealt by another red source you control. In this case, you would also add 1 to the damage dealt by either Embermaw Hellion.

Decktips