Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Bring to Light

Serie: Battle for Zendikar (BFZ)

Rarity: Rare Battle for Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Battle for Zendikar
 3
1,00
 1
7,95
Bring to Light | Battle for Zendikar

 Op voorraad 

€ 1,00 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 7,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-10-2015 21:56:00

Nog wat extra info: Een sorcery (of instant) gaat naar de graveyard als laatste stap van het resolven.

1) Tijdens het resolven van Bring to Light cast je Dualcaster Mage en die gaat dus op de stack (bovenop Bring to Light). Vervolgens is Bring to Light klaar met resolven en die gaat van de stack af en naar de graveyard. Op dat moment moet Dualcaster Mage nog resolven en tegen die tijd zal zijn ETB-ability pas triggeren. Inderdaad ligt Bring to Light dan al lang niet meer op de stack.

2) Tijdens het resolven van Bring to Light cast je Eternal Witness en die gaat dus op de stack (bovenop Bring to Light). Vervolgens is Bring to Light klaar met resolven en die gaat van de stack af en naar de graveyard. Vervolgens resolvet Eternal Witness en komt die de battlefield binnen, waardoor zijn ETB-ability triggert. Daarna gaat die trigger de stack op en moet je het target aanwijzen. Op dat moment ligt Bring to Light inderdaad al lang en breed in de graveyard en is dus een legal target voor de trigger van Eternal Witness.

21-10-2015 21:33:00

1. Nee, en inderdaad om de reden die je geeft.
2. Ja, je hebt zelfs nog een moment waarop de Eternal Witness op de stack ligt wanneer de Bring to Light klaar is met resolven.

21-10-2015 21:12:00

1. Als je hiermee Dualcaster Mage zoekt en speelt, kan de mage dan nog Bring to Light kopiëren? Ik denk dat ze tegen dan al van de stack is, maar wil graag zekerheid.
2. Als je hiermee Eternal Witness zoekt en speelt, kan de witness dan Bring to Light terughalen uit de GY?

7-10-2015 21:52:00

Deze into Dragonlord Ojutai of Gilt-Leaf Winnower om enemy Tasigur, the Golden Fang of Siege Rhino te slopen. Ik zie heel veel potentie in deze kaart.

Hans (76) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-10-2015 11:39:00

Iemand deze kaart al gebroken in standard? Ik heb het playsetje al binnen en ben nu aan het puzzelen en bouwen, maar blijkt toch niet zo makkelijk te zijn. Wel ontzettend leuk om te doen

Hans (76) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-9-2015 23:19:00

Deze begint toch aardig te stijgen nu en de eerste top players zijn er al mee aan het brewen, zowel in standard als in modern. Ik denk dat dit een hele dominante kaart gaat worden in standard en play gaat zien in modern.

24-9-2015 13:09:00

Ow... Tnx Bruxonn.

Ik las het ontbreken van de tekst "untill end of turn, you may cast it without paying its mana cost" als een restrictie MINDER. Maar het is dus een restrictie MEER...

Excuus voor eventueel veroorzaakte verwarring!

24-9-2015 11:18:00

@Stijn: Nee, dat kan niet. Je moet de kaart die je zoekt meteen casten of anders niet. Kijk maar bij de rulings:

8/25/2015 If you cast the exiled card, you do so as part of the resolution of Bring to Light. You can't wait to cast it later in the turn. Timing restrictions based on the card's type are ignored, but other restrictions (such as Cast [this card] only during combat ) are not.

24-9-2015 11:07:00

Het grote voordeel lijkt me dat je de kaart niet direct hoeft te casten. Je kunt dus een combo piece zoeken, exilen en je volgende beurt pas spelen. De potentie zie ik wel, maar of het eruit gaat komen... Vijf mana is wel veel.

Hans (76) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-9-2015 09:58:00

Of het de sleeper van de set is weet ik niet, maar ik denk wel dat hij standard play gaat zien. Als deze instant was geweest, was hij broken as hell 4 of 5 kleuren produceren is totaal niet moeilijk straks volgens mij en om dan spot removal, board sweepers of een relevant creature uit je deck te zoeken en meteen te casten lijkt me behoorlijke value. Ik ga hem in ieder geval testen in een soort van multicolor good stuff/toolbox deck samen met See the Unwritten, Greenwarden of Murasa en een aantal goeie 3- en 4-drops om op te zoeken. Deathmist Raptor, Siege Rhino, Sidisi, Brood Tyrant en zo zijn er nog wel meer leuke opties

24-9-2015 09:09:00

Denk het persoonlijk niet
Ja, de kaart is leuk, maar hij kost 5 mana en is een sorcery, en ik denk dat dat ervoor zorgt dat je liever gewoon een extra 5-mana kaart speelt die meer impact heeft (en waarvoor je niet minstens 3 kleuren moet spelen om hem enigszins relevant te maken).

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-9-2015 21:23:00

Leuk kaartje dat langzaam maar zeker steeds iets meer stijgt. De sleeper van ?

Oracle

Sorcery 

Converge - Search your library for a creature, instant, or sorcery card with converted mana cost less than or equal to the number of colors of mana spent to cast Bring to Light, exile that card, then shuffle your library. You may cast that card without paying its mana cost.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/25/2015
If you cast the exiled card, you do so as part of the resolution of Bring to Light. You can’t wait to cast it later in the turn. Timing restrictions based on the card’s type are ignored, but other restrictions (such as “Cast [this card] only during combat”) are not.

8/25/2015
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t choose to cast it for any alternative costs, such as awaken costs. You can, however, pay additional costs, such as kicker costs. If the card has any mandatory additional costs, you must pay those to cast the card.

8/25/2015
If the card has X in its mana cost, you must choose 0 as the value of X.

8/25/2015
If you cast an instant or sorcery card this way, it goes to your graveyard as normal. It doesn’t return to exile.

8/25/2015
If you don’t cast the card, it remains exiled.

8/25/2015
The maximum number of colors of mana you can spend to cast a spell is five. Colorless is not a color. Note that the cost of a spell with converge may limit how many colors of mana you can spend.

8/25/2015
Unless a spell or ability allows you to, you can’t choose to pay more mana for a spell with a converge ability just to spend more colors of mana. Likewise, if a spell or ability reduces the amount of mana it costs you to cast a spell with converge, you can’t ignore that cost reduction in order to spend more colors of mana.

8/25/2015
If there are any alternative or additional costs to cast a spell with a converge ability, the mana spent to pay those costs will count. For example, if an effect makes sorcery spells cost 1 more to cast, you could pay WUBR to cast Radiant Flames and deal 4 damage to each creature.

8/25/2015
If you cast a spell with converge without spending any mana to cast it (perhaps because an effect allowed you to cast it without paying its mana cost), then the number of colors spent to cast it will be zero.

8/25/2015
If a spell with a converge ability is copied, no mana was spent to cast the copy, so the number of colors of mana spent to cast the spell will be zero. The number of colors spent to cast the original spell is not copied.

Decktips