Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Battle for Zendikar (BFZ)
Serie | Normaal | Foil | ||
Battle for Zendikar | 1,50 | 2,95 |
Prijs:
€ 1,50
FOIL
€ 2,95
Dan is hij gewoon kapot. Undergrowth Champions ability beschermt alleen tegen damage. Directe 'destroy' effecten, -x/-x, exile, en andere vormen van removal werken allemaal nog wel.
Als deze 2 +1/1 counters heeft en ik speel een destroy target creature kaart. Is deze dan kapot of gaat er gewoon een +1/+1 counter af?
Ja, die ruling wel. De tekst op de kaart zorgt echter regelmatig voor enige verwarring.
Maar inderdaad, omdat de schade tegelijkertijd gedaan wordt, is het één event en wordt het replacement effect dus ook maar één keer toegepast.
Anders zou er iets staan als: "If damage would be dealt to Undergrowth Champion by a source"
Edit: ik zie nu bij de rulings:
If Undergrowth Champion is dealt damage from multiple sources at the same time (for example, if it's blocked by multiple creatures), its prevention effect will apply once to all that damage. You'll remove only one +1/+1 counter.
Dat spreekt redelijk voor zich eigenlijk, toch? Of zie ik alsnog iets over het hoofd
Voor de duidelijkheid, de controller van het object bepaalt in welke volgorde de replacement effecten worden toegepast. Als er geen controller is dan bepaalt de owner het. Als er geen owner is dan bepaalt de speler het.
De ability van deze rakker is een replacement effect. De combat damage wordt gelijktijdig gedaan en het replacement effect wil dus 3x iets vervangen. Wanneer er meerdere replacement effects tegelijkertijd tiegepast willen worden dan mag de speler waarop het effect van toepassing is de volgorde zelf bepalen.
Dus als jij de Champion onder jouw controle hebt is het effect van toepassing op iets van jou en mag jij zelf de volgorde bepalen.
(Ik zou het replacement effect dan eerst toe laten passen op de deathtouch damage en daarna pas op de overige damage.)
Vraag over deze kaart:
Stel hij heeft 2 +1+1 counters. Je valt aan en hij wordt geblockt door 2 1/1 tokens en en een 1/1 met deathtouch. Gaat hij dan dood? Wie mag bepalen of de deathtouch damage die ene is die door gaat op hem?
Je kunt deze natuurlijk ook spelen in een beurt dat je nog een land mag droppen. Nadeel daarbij is dat je mogelijk een beurt gedildet hebben om hem te spelen.
Phantom Nantuko is beter voor direct gebruik. Die heeft al 2 +1/+1 counters om te gebruiken als ie nog summoning sickness heeft. Deze is eerst afhankelijk van landfall, maar het scheelt dat je niet hoeft te tappen voor upgrade counters.
Ik vind het jammer dat hij niet echt te abusen is in de zin van Scapeshift ofzo. Dit komt vooral door het gebrek aan evasion.
Het feit alleen al dat deze kaart zoveel discussie doet oplaaien, maakt dit een goede en leuke Magic kaart (in mijn optiek). Is hij mythic waardig? Misschien niet maar het is ook geen schande. Is hij speelbaar? Absoluut, vooral met Hardened Scales. Wordt dit een all-star in standard? Geen idee, de tijd zal het leren
Just for the record: dit is een nieuwe versie van Phantom Nantuko en niet die Centaur...
Allereerst: dit is absoluut geen persoonlijke aanval. Maar je argument van Ojutai is totaal niet relevant. Ojutai kan de helft van de tijd niet gesloopt worden, en de decks die Ojutai spelen hebben bijna altijd counterspells vast als ze gaan beuken...
Removal is het probleem niet. Ojutai wordt ook door veel dingen weg gehaald, maar die ziet gewoon play. Removal is nooit echt een goed argument geweest.
Undergrowth Champion past prima in het deck met Hardened Scales, en het geeft je threat diversity met Managorger Hydra. Tevens overleeft Champion combat 9 van de 10 keer. Champion blocked en killed Raptors en kan het vrijwel altijd na vertellen.
Is hij de 12 op MCM waard? Nee, waarschijnlijk niet. Is de kaart speelbaar? Jazeker wel, vooral in het genoemde Hardened Scales deck.
Deze gast groeit nog. Ok, sure, maar dan nog? Er wordt zó veel removal gespeeld die 'm gewoon raakt.
Creature - Elemental 2 / 2
If damage would be dealt to Undergrowth Champion while it has a +1/+1 counter on it, prevent that damage and remove a +1/+1 counter from Undergrowth Champion.
Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, put a +1/+1 counter on Undergrowth Champion.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/25/2015
If Undergrowth Champion is dealt damage from multiple sources at the same time (for example, if it’s blocked by multiple creatures), its prevention effect will apply once to all that damage. You’ll remove only one +1/+1 counter.
8/25/2015
If damage that can’t be prevented is dealt to Undergrowth Champion while it has a +1/+1 counter on it, you’ll still remove a +1/+1 counter on it.
8/25/2015
A landfall ability triggers whenever a land enters the battlefield under your control for any reason. It triggers whenever you play a land, as well as whenever a spell or ability puts a land onto the battlefield under your control.
8/25/2015
When a land enters the battlefield under your control, each landfall ability of the permanents you control will trigger. You can put them on the stack in any order. The last ability you put on the stack will be the first one to resolve.
8/25/2015
If the ability has an additional or replacement effect that depends on the land having a certain basic land type, the ability will check that land’s type as the ability resolves. If, at that time, the land that entered the battlefield is no longer on the battlefield, use its types when it left the battlefield to determine what happens.
Decktips