Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Wandering Fumarole

Serie: Oath of the Gatewatch (OGW)

Rarity: Rare Oath of the Gatewatch Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Oath of the Gatewatch
 1
0,75
 -
5,95
Wandering Fumarole | Oath of the Gatewatch

 Op voorraad 

€ 0,75 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid Nikos (52) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-3-2018 01:54:00

"Hey! This tuna roll bit me!"

30-1-2016 11:13:00

"I looked at my food and something looked back."

30-1-2016 10:08:00

Misschien is hij ook wel zo ver over zijn houdbaarheidsdatum heen dat hij je juist aanvalt.

30-1-2016 07:46:00

Ik moest ook meteen aan een lekkere verse sushi tunaroll denken!

29-1-2016 18:56:00

Juist niet, hij is zo vers dat hij nog beweegt en je aanvalt

29-1-2016 16:52:00

"Fumarole" klinkt toch als iets wat ik vanavond in de all-you-can-eat sushi tent ga bestellen. Deze is alleen al een tijdje bedorven zo te zien.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-1-2016 12:54:00

@Wallie: En als je bij nader inzien besluit om niet te reageren op de Shock, dan heb je alsnog een probleem.

De stack ziet er dan dus zo uit:


---TOP
Shock
switch power/toughness (naar 1/4) ability
---BOTTOM


Op het moment dat Shock resolvet, is hij weliswaar nog 1/4, maar hij heeft dan wel 2 damage erop gemarkeerd. Vervolgens switchen de power en de toughness en wordt hij een 4/1 met 2 damage erop gemarkeerd. Als daarna state-based actions gecheckt worden, wordt geconstateerd dat hij lethal damage heeft en gaat hij naar de graveyard.

28-1-2016 03:03:00

Triggers/activaties. Allemaal hetzelfde wanneer je La Trappe aan het tanken bent

28-1-2016 01:45:00

Dan gaat het landje alsnog stuk.

Er word met de Shock op de p/t switch ability gereageerd. Dan is de Fumarole nog 1/4.
Als je dan op de Shock reageert door die ability weer te activeren, word hij door die laatste activatie 4/1. (er even van uit gaande dat er verder niet meer word gereageerd)
Er word dan 2 schade gedaan op de 4/1 Fumarole en wanneer Shock klaar is met resolven, worden eerste de State-Based Effects gecontroleerd (iets wat overigens na iedere keer word gedaan wanneer iets klaar is met resolven, hetzij een ability, hetzji een spell) voordat de stack verder word afgewerkt. De SBE's zien dan een 4/1 Fumarole met 2 schade op hem, oftewel, lethal damage en hij word destroyed en naar de GY gestuurd. De originele activatie, waar op gereageerd werd met de Shock resolved maar doet verder niks omdat de Fumarole in de graveyard ligt.

@ Jacob: Welke trigger? Ik zie alleen activated abilities. =p

28-1-2016 01:37:00

Ja. Hij switchend dan weer terug naar 4/1 wanneer de eerste trigger resolved.

28-1-2016 01:34:00

Dan switch je het toch gewoon nog een keer in response op de shock? Of mis ik iets?

27-1-2016 22:14:00

Hij is helemaal niet zo lastig te removen, gewoon in response van de switch Shock casten en het landje gaat dood. Dus alleen als je hem als een 1/4 laat aanvallen/blocken zonder te switchen dodged hij burn maar dan is het de 4 mana van de activatie nauwelijks waard.

26-1-2016 13:42:00

Ik had deze vooraf ook als een van de hoogst gewaardeerde kaarten geschat. Het is een beatstick in die lastig te removen is. Dat is wel een dingetje. Wel kwetsbaar voor Warping Wail trouwens. Dat zal geen toeval zijn .

26-1-2016 13:36:00

Kaart is nu al retegoed imo... Hoi, ik ben een landje in de sterkste kleurencombinatie in magic, en ik kan slaan voor 4. En zo niet, dan dodge ik tenminste Bolt.

26-1-2016 13:02:00

Mja het is wel een 1/4 of 4/1 on demand als landje, he? Denk dat het voor toch net wat te sterk zou zijn geweest.

Oracle

Land 

Wandering Fumarole enters the battlefield tapped.
T: Add U or R.
2UR: Until end of turn, Wandering Fumarole becomes a 1/4 blue and red Elemental creature with "0: Switch this creature's power and toughness until end of turn." It's still a land.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/22/2016
Effects that switch power and toughness apply after all other effects that change power and/or toughness, regardless of which effect was created first.

1/22/2016
Switching a creature’s power and toughness twice (or any even number of times) effectively returns the creature to the power and toughness it had before any switches.

1/22/2016
A land that becomes a creature may be affected by “summoning sickness.” You can’t attack with it or use any of its T abilities (including its mana abilities) unless it began your most recent turn on the battlefield under your control. Note that summoning sickness cares about when that permanent came under your control, not when it became a creature nor when it entered the battlefield.

1/22/2016
This land is colorless until the last ability gives it colors.

1/22/2016
When a land becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.

1/22/2016
An ability that turns a land into a creature also sets that creature’s power and toughness. If the land was already a creature (for example, if it was the target of a spell with awaken), this will overwrite the previous effect that set its power and toughness. Effects that modify its power or toughness will continue to apply no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change its power or toughness (such as +1/+1 counters) and effects that switch its power and toughness. For example, if Wandering Fumarole has been made a 0/0 creature with three +1/+1 counters on it, activating its last ability will turn it into a 4/7 creature that’s still a land.

Decktips