Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shadows over Innistrad (SOI)
Serie | Normaal | Foil | ||
Shadows over Innistrad | 0,40 | 1,95 |
Nou.. je kunt wel degelijk spells casten vanuit je graveyard. Zie bijvoorbeeld Yawgmoth’s Will!!
Verder heb je gelijk, alle abilities werken in principe op instant speed, tenzij anders vermeld. Zelfs vanuit je graveyard, zelfs vanuit exile of waar dan ook.
Bedankt voor je reactie.
Edit: het terugbrengen van deze rakker is geen casten, maar je kunt de ability gewoon tijdens andermans beurten gebruiken.
@ Anko - Dat mag inderdaad. Tenzij het expliciet op de kaart staat dat het niet mag (bijvoorbeeld bij Equip, Transmute en Outlast), kan je een ability van een permanent op 'instant speed' gebruiken.
Daarbij komt dat je een kaart alleen van uit je hand 'cast'. Het terugbrengen van Geralf’s Masterpiece gaat niet via je hand, dus is het geen casten.
Mag de tweede ability op instant speed?
Er staat geen cast maar return op de kaart.
Creature - Zombie Horror 7 / 7
Flying
Geralf's Masterpiece gets -1/-1 for each card in your hand.
3U, Discard three cards: Return Geralf's Masterpiece from your graveyard to the battlefield tapped.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/8/2016
Geralf’s Masterpiece’s last ability can only be activated while it’s in your graveyard.
4/8/2016
If a spell or ability causes you to draw cards and then discard cards, Geralf’s Masterpiece may have a toughness of 0 while you choose which cards to discard. As long as it has toughness 1 or greater again after the spell or ability resolves, it will survive.
Decktips