Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Startled Awake

Serie: Shadows over Innistrad (SOI)

Rarity: Mythic Shadows over Innistrad Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Shadows over Innistrad
 -
1,95
 -
5,95
Startled Awake | Shadows over Innistrad Startled Awake | Shadows over Innistrad

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
31-3-2016 22:31:00

Ik heb zo het vermoeden dat dit echt een ubervette foil is.

31-3-2016 21:48:00

hier staat ook de andere kant van deze kaart. (die binnenkort vast en zeker ook hier wel te vinden is, het is niet alsof Michiel kan toveren ofzo)

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-3-2016 19:10:00

Absurd goed in limited. Ik heb op Cockatrice al wat Drafts/Sealed gedaan en het geluk gehad deze een paar keer te kunnen proberen, Man, wat een BOM!

De 1/1 is heel erg moeilijk te blocken mid-late game en sommige opponents willen wel eens vergeten dat je een Awake in je GY hebt liggen. Het 1/1tje voert overigens ook enorm veel druk uit op je tegenstander want het betekent feitelijk. "Ik swing, ik win" in limited.

Oracle

Sorcery 1 / 1

Target opponent puts the top thirteen cards of their library into their graveyard.
3UU: Put Startled Awake from your graveyard onto the battlefield transformed. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/13/2016
For more information on double-faced cards, see the Shadows over Innistrad mechanics article (http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/shadows-over-innistrad-mechanics).

4/8/2016
A sorcery can’t be put onto the battlefield and a permanent can’t transform into a sorcery. If an effect exiles Persistent Nightmare and then instructs you to return it to the battlefield, it remains face up in exile (unless that effect instructs you to put it onto the battlefield transformed, in which case it returns as Persistent Nightmare). If an effect instructs you to transform Persistent Nightmare, the instruction is ignored.

4/8/2016
Skulk matters only as blockers are chosen. Modifying either creature’s power after blockers are chosen won’t cause the attacking creature to become unblocked.

4/8/2016
If you cause a creature to have 0 power or less, use the actual value (which may be negative) to determine whether it can block or be blocked. A creature with skulk and 0 or less power most likely won’t be blocked, but it won’t deal combat damage and won’t trigger any abilities that trigger when combat damage is dealt.

Decktips