Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Eternal Masters (EMA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Eternal Masters | 0,20 | 1,00 | ||
PD Fire Lightning | 0,25 | |||
foil | ||||
Planar Chaos | 0,25 | 1,75 |
Hoera! Ik begrijp magic!
Scherp opgemerkt, dat is inderdaad een foutje in de hulpdienst! De twee abilities van Vanishing zijn niet gelinked, dus ongeacht hoe de laatste time counter verwijderd wordt, je moet de Marauders sacrificen. Ik ga meteen de hulpdienst aanpassen
Ik ben geneigd om met je mee te gaan.
---
CR 702.61. Vanishing
702.61a Vanishing is a keyword that represents three abilities. "Vanishing N" means "This permanent enters the battlefield with N time counters on it," "At the beginning of your upkeep, if this permanent has a time counter on it, remove a time counter from it," and "When the last time counter is removed from this permanent, sacrifice it."
---
Volgens bovenstaande comprehensive rule zijn het twee aparte triggers. En "When the last time counter is removed from this permanent, sacrifice it." triggert inderdaad ook als de time counter er op een ander moment cq. op een andere manier af gehaald wordt.
Als je naar de reminder text van Vanishing kijkt, zou je kunnen denken dat het een delayed trigger is, maar dat is niet zo.
(Ik herinner me iets dergelijks maar dan over Champion, bij Nova Chaser een tijdje geleden.)
Mensen, ik heb een vraag: in het regeloverzicht staat dat als ik de counters er op een andere manier weet af te halen (in het regeloverzicht wordt Fate Transfer genoemd) ik hem dan niet hoef te sacrificen... Maar er staat: "when the last is removed, sacrifice it". In een aparte regel. Klopt dat dan wel?
Creature - Human Warrior 3 / 3
Vanishing 2 (This creature enters the battlefield with two time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter from it. When the last is removed, sacrifice it.)
When Keldon Marauders enters the battlefield or leaves the battlefield, it deals 1 damage to target player or planeswalker.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips