Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: FtV Lore (V16)
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL.
Serie | Normaal | Foil | ||
Betrayers | 19,95 | 169,95 | ||
FtV Lore | 14,95 | |||
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL. | ||||
Grand Prix | 19,95 |
Veilig betalen met iDeal
Waarom is deze niet zo in prijs gestegen als de eerst 2 zwaarden?
je kan ook met double strike snel een creature tussen door slopen, door hem -1/-1 te geven en je zelf nog ff te pompen, mocht het een 6/4 zijn of iets in die richting en daarna iemands levens punten aan te vallen, met trample is hij trouwens ook leuk, sloop je ff een creature kom je daarna met de overige power en +4/+4 op je tegenstander af
Oke dan!Weer wat geleerd. Tnx!
Dat klopt. Nadat de first strike damage is gedaan zal jitte triggeren, en komen er counters op. Daarna wordt de gewone damage gedaan. Je kan dus met double strike zelfs nog tussendoor counters erafhalen.
Ja, klopt.
Sterker nog, je krijgt na first strike damage priority waarbij je er dus al counters af kunt halen om het creature op te pompen om sterker de tweede strike in te gaan.
Misschien domme vraag, maar hoe werkt Jitte met double strike?
Van wat ik van double strike begrijp is dat je twee 'combat damage steps' krijgt (een first strike en een gewone).
Krijg je dan ook voor twee combat steps counters (4 in totaal dus)?
thnx via regels kon ik het niet vinden!
hier kun je precies lezen hoe combat nu werkt.
In jouw voorbeeld, als de Jitte nog geen counters heeft, dan krijgt hij counters wanneer het creature damage doet, maar tegelijk krijgt hij dan ook lethal damage. In de 'oude' situatie was je 2/2 dan doodgegaan, en dat is nu nog steeds zo. Als hij wel counters heeft, dan mag je die eraf halen om hem een bonus te geven. Dat doe je in de declare blockers step, nadat de blockers declared zijn. Als je dan wacht, zit je in de combat damage step en die begint met damage uitdelen (en niet meer op de stack gooien eerst, wat de reden is dat Mogg Fanatic niet meer zo ubergoed is).
Een vriend van me gaf aan dat er regels zijn verandert met betrekking tot damage dealen en schade die overkomt.
Bij Jitte kun je toch nog steeds met je ge-equipte beestje aanvallen 2/2, die wordt geblokt door een andere 2/2. En daarna je eigen beestje in leven houden door een counter er af te halen en hem +2+2 te geven?
Bij Mogg Fanatic vernam ik dus, dat als hij een 2/2 blokt dan gaat hij dood, en kan hij niet meer zoals voorheen nog 1 schade aan de 2/2 doen zodat deze ook dood gaat. Dus nu twijfel ik ook bij jitte ... zit er nog steeds verschil tussen deals en doorkomen van schade .. of kun je hier niet meer op reageren en gaat het beestje in voorbeeld van jitte ook dood?
Ik neem aan dat je wel nog steeds tijdens een aanval met 4 1/1 beestjes, waarbij in de declare blokkers stap een van je 1/1 wordt geblocked door een beestje van de tegenstander. Je zelf weer prioritie krijgt om bijvoorbeeld je geblokte 1/1 beestje op te pompen met een Giant Growth of om juist een van je door gekomen beestjes op te pompen zodat je tegenstander harder dood gaat ...
Laat even weten, want ik ben er een tijdje tussenuit geweest. (zijn er nog meer veranderingen die ik moet weten trouwens?
box
Reageren op een oude comment, altijd handig..........
Toen die nog op 5 euro stond?
Tegen de tijd dat de precons eenmaal uitkwamen was deze al meer waard dan een precon, dus jij hebt er eentje emt de pre-release weggeruild?
vond hem altijd wel aardig maar niet echt super. maar heb er een tijdje mee gespeelt en hij is idd erg goed!
Ik bedacht me gister dat ik deze ooit weggeruild heb, toen die nog op 5 euro stond xD
bleh, deze een tijd geleden weggeruild. wel gewoon voor de volle waarde hoor, maar ik ben hem nu een paar keer tegengekomen... en hijs wel erg goed
jullie hebben een Umezawa’s Jitte ik niet Jaloers
Legendary Artifact - Equipment
Whenever equipped creature deals combat damage, put two charge counters on Umezawa's Jitte.
Remove a charge counter from Umezawa's Jitte: Choose one -
- Equipped creature gets +2/+2 until end of turn.
- Target creature gets -1/-1 until end of turn.
- You gain 2 life.
Equip 2
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern
2/1/2005
Umezawa’s Jitte’s activated ability generates a modal choice. The choice is made when the ability is activated.
2/1/2005
If the “target creature gets -1/-1 until end of turn” mode is chosen, the target creature must also be announced.
2/1/2005
The ability can be used any time Umezawa’s Jitte’s controller has priority - only the “target creature” choice has additional requirements. Choosing the “Equipped creature gets +2/+2 until end of turn” mode does nothing if the Jitte isn’t equipped to a creature when the ability resolves.
2/1/2005
If the Jitte is moved after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that is equipped when the ability resolves.
2/1/2005
If the Jitte leaves the battlefield after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that was most recently equipped once the ability resolves.
Decktips