Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: FtV Lore (V16)
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL.
Serie | Normaal | Foil | ||
Betrayers | 19,95 | 169,95 | ||
FtV Lore | 14,95 | |||
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL. | ||||
Grand Prix | 19,95 |
Veilig betalen met iDeal
Word de nieuwe set nog geupload?
@lioncross
Nee, waarom zou Skullclamp per definitie unfair zijn? Een kaart per definitie unfair vinden is zoiets als een Aas per definitie sterker vinden dan een 10.
Leg mij maar eens uit waarom jij denkt dat Modern "sterk" genoeg is voor Jitte.
Het klopt dat je x/1'tjes moet runnen om clamp te laten functioneren, en dat veel decks niet nu al die X/1'tjes standaard hebben. Maar zodra je een deck hebt dat clamp kan gebruiken, heb je in de regel zo'n groot voordeel dat het niet loont om een andere strategie te spelen. Dan is het leuk dat er nu een meta is waarin er acceptabele decks zijn waarin skullclamp niet past, maar zodra de clamp mee mag doen, zullen die decks veel minder (of helemaal niet) meer speelbaar en moet je min of meer mee aan boord bij de clamptrein. Jitte is in die zin wel een andere kaart, omdat deze je niet dwingt om een deck eromheen te bouwen (wat vervolgens compleet dominerend is) maar zal in vrijwel alle decks een goede toevoeging zijn. Dat maakt de kaart dan weer metagame bepalend: je moet met jitte spelen, want zonder jitte heb je een nadeel. Ook al kan jitte spelen in verschillende strategieën, wat met skullclamp inderdaad een stuk minder kan.
Skullclamp is toch helemaal niet zo 'unfair'?
Het is best een investering om X/1tjes te spelen/maken om hem werkend te krijgen. Er zijn erg veel decks waar je dat offer niet kan maken!
Dan hebben we het ook nog niet over de zeer beperkt inzetbare redundancy. 2 klemmen doen in de regel veel minder dan 1.
Hij gaat inderdaad wel af met een Young Pyromancer o.i.d, maar ook die kaarten hebben veel ondersteuning nodig.
@Wackywong
Ik ben het idd met je eens dat de meta bepalend is of een kaart wel of niet goed is, maar "unfair" kaarten zoals Skullclamp vind jij per definitie geen "unfair" kaarten? Of begrijp ik dat verkeerd...
Mvg,
De vraag of kaarten goed zijn komt regelmatig voorbij maar belangrijk is om op te merken dat je aan de kaarten zelf niet kunt zien of ze "goed" zijn.
Het feit dat kaarten als Jace, the Mind Sculptor unbanned worden, ondanks dat het een ongelooflijk sterke kaart is, is in mijn ogen een indicatie dat de meta meer naar een aggro-kant is verschoven waar controldecks minder floreren en dus de diversiteit van de meta ten goede komt wanneer deze een bot toegeworpen krijgen.
Wanneer Umezawa’s Jitte unbanned wordt dan verwacht ik dat iedereen en zijn moeder met Jitte gaat spelen en iedereen dus een antwoord moet hebben én dus de meta dusdanig warpt waar bij WOTC hoogstwaarschijnlijk meer dan een paar alarmbellen af gaan. Vergeet ook niet dat het grote verschil tussen Jitte en zwaarden is dat zwaarden combat damage moeten doen aan spelers. Jitte heeft deze limitatie niet en het feit dat dit in het vervolg niet meer (of anders zeer weinig) op een andere equipment is verschenen geeft het vermoeden dat dit waarschijnlijk een design-vergissing is geweest.
Ik heb natuurlijk geen glazen bol om de toekomst te voorspellen maar ik beargumenter dat deze meta-implicatie de reden is waarom deze voorlopig niet unbanned wordt.
@Santa
Agreed!
Wat mij betreft kunnen ze deze wel unbannen hoor. Modern is sterk genoeg om hier mee om te gaan. Kijk naar alle Swords die wel legal zijn (ja, cc 1 meer naar nog).
@firestone
Sorry wat is een goede tip?
Mvg,
Dat is waar ook! Goeie tip!
*zet op het verlanglijstje voor Akiri, Fearless Voyager*
JA
((i) Kaart hoeft alleen maar te connecten (beest, planeswalker, player) om counters te krijgen. (ii) Te flexibel, (iii) duwt creaturedecks waarschijnlijk te veel naar marges toe, (iv) hallo Stoneforge Mystic. Zolang Modern een focus blijft houden op creatures zal deze gebanned blijven, schat ik.)
2021 dient deze kaart nog steeds gebanned te blijven in modern?
Mvg,
Klopt.
Alleen de controller van een permanent mag activated abilities van die permanent activeren, tenzij expliciet anders vermeld.
Je tegenstander is dus nog steeds de enige die de activated ability mag activeren (en dus degene die er counters vanaf mag halen). (Je tegenstander is dus ook nog steeds de enige die de equipment op een ander creature mag equippen.)
Stel dat mijn opp zijn Squire een Jitte heeft gegeven. Ik steel die met Mind Control. Mag ik dan counters van de Jitte afhalen?
Denk zelf van niet, aangezien de Jitte nog steeds onder control is van mijn opp.
Ik neem aan dat je andersom bedoelt want van Jitte de Samurai maken zou wel vreemd zijn... Het zijn twee aparte schilderijen, daar ben ik na bestuderen inmiddels redelijk zeker van (heb de kaarten hier beiden naast elkaar liggen onder goed licht.)
Legendary Artifact - Equipment
Whenever equipped creature deals combat damage, put two charge counters on Umezawa's Jitte.
Remove a charge counter from Umezawa's Jitte: Choose one -
- Equipped creature gets +2/+2 until end of turn.
- Target creature gets -1/-1 until end of turn.
- You gain 2 life.
Equip 2
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern
2/1/2005
Umezawa’s Jitte’s activated ability generates a modal choice. The choice is made when the ability is activated.
2/1/2005
If the “target creature gets -1/-1 until end of turn” mode is chosen, the target creature must also be announced.
2/1/2005
The ability can be used any time Umezawa’s Jitte’s controller has priority - only the “target creature” choice has additional requirements. Choosing the “Equipped creature gets +2/+2 until end of turn” mode does nothing if the Jitte isn’t equipped to a creature when the ability resolves.
2/1/2005
If the Jitte is moved after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that is equipped when the ability resolves.
2/1/2005
If the Jitte leaves the battlefield after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that was most recently equipped once the ability resolves.
Decktips