Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Thanks! Stomme spelfout van mij overigens, "spel" had natuurlijk "spelen" moeten zijn. Die 10 minuten edit tijd is soms niet genoeg he ;-).
Ja, dat mag.
Nadat je attackers hebt gedeclaret, komt er eerst een rondje priority, beginnende bij actieve speler, en krijgt iedere speler de mogelijkheid om wat te spelen/activeren.
En wanneer geen een speler meer wat doet, dan ga je door naar de declare blockers step, waar als eerste de blockers worden aangewezen en daarna weer zo'n rondje priority komt.
Ben benieuwd hoe dit werkt met Proliferate: als ik aanval met de Grubs en dan direct daarna een Volt Charge wil spelen op een karakter nog voordat die als blocker kan worden aangewezen...kan dat wel?
Creature - Gremlin 2 / 1
When Thriving Grubs enters the battlefield, you get EE (two energy counters).
Whenever Thriving Grubs attacks, you may pay EE. If you do, put a +1/+1 counter on it.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2/9/2017
E is the energy symbol. It represents one energy counter.
2/9/2017
Energy counters are a kind of counter that a player may have. They’re not associated with specific permanents. (Other kinds of counters that players may have include poison and experience.)
2/9/2017
Keep careful track of how many energy counters each player has. You may do so by keeping a running count on paper, by using a die, or by any other clear and mutually agreeable method.
2/9/2017
If an effect says you get one or more E, you get that many energy counters. To pay one or more E, you lose that many energy counters. Any effects that interact with counters a player gets, has, or loses can interact with energy counters.
2/9/2017
Energy counters aren’t mana. They don’t go away as steps, phases, and turns end, and effects that add mana “of any type” to your mana pool can’t give you energy counters.
2/9/2017
You can’t pay more energy counters than you have.
2/9/2017
Some triggered abilities state that you “may pay” a certain amount of E. You can’t pay that amount multiple times to multiply the effect. You simply choose whether or not to pay that amount of E as the ability resolves, and no player may take actions to try to stop the ability’s effect after you make your choice.
Decktips