Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Everlasting Torment

Serie: Commander 2016 (C16)

Rarity: Rare Commander 2016 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 -
1,50    
Shadowmoor
 -
1,95
 -
3,95
Everlasting Torment | Commander 2016

Prijs:

€ 1,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
11-3-2020 19:43:00

Dan krijg je geen levens. Je tegenstander staat wel op 0 voordat jij probeert life te gainen, maar hij is op dat moment nog niet dood, en zijn Everlasting Torment is daarom nog aanwezig om de lifegain te stoppen.

Pas nadat Debt to the Deathless klaar is met resolven worden SBA's gechecked en gaat speler A daadwerkelijk dood omdat hij op 0 staat.

11-3-2020 18:50:00

Hoi! Vraagje:

In een potje met meer dan 2 spelers heeft speler A Everlasting Torment liggen. Ik speel Debt to the Deathless. Speler A gaat dood aan het lifeloss-effect hiervan, maar het potje gaat door. Krijg ik nu wel of geen leven?

21-2-2012 20:17:00

Yep, ik speel die combo is een creature deck en dan gaan mijn creatures niet meer dood aan de whither schade van mijn tegenstander

21-2-2012 19:57:00

Jep, dat zijn ook gewoon -1/-1 counters.

21-2-2012 19:55:00

werkt de combo met Melira, Sylvok Outcast tegen wither creatures?

13-11-2011 13:25:00

*Geeft Vincent een knuffel..*

12-11-2011 21:07:00

Na het drukken van deze kaart is mijn Healing Salve waardeloos geworden!

De witte tegenhanger van Dark Ritual, Giant Growth, Lightning Bolt en Ancestral Recall.. wat een drama.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2011 22:50:00

Ja, het feit dat je schade doet (minimaal 1 dus), is voldoende om deathtouch af te laten gaan.

Dat die schade ook nog eens omgezet wordt in -1/-1 counters, is daarbij niet relevant.

2-5-2011 22:45:00

Hoe werkt het Wither gedeelte met deathtouch

Als een creature met deathtouch dmg doet als -1/-1 gaat het destroy effect dan nog af ?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-11-2010 09:47:00

Jongens, wat denken jullie soms moeilijk

Een creature met wither en infect doets niets meer dan een creature met alleen infect. Wither overschrijft infect niet, maar infect is gewoon een uitgebreidere versie van wither. Wither doet -1/-1 counters op creatures, net als infect. Maar als een creature wither heeft, doet hij nog gewoon damage op spelers. Maar omdat infect zegt dat gewone damage op spelers verandert in poison, wordt het dus poison.

Dat is niets anders dan een creature zonder abilities die plots infect krijgt. Die vertoont exact hetzelfde gedrag met damage op players.

8-11-2010 08:07:00

Stel je hebt een wezen met wither die unblocked is (en aanvalt). Als je daar een tainted strike opgooit, doet deze dan poison damage aan de speler?
Ja, namelijk, wither kijkt voor de -1/-1 counters alleen naar schade op creatures.

Nu is het net andersom, creature met infect krijgt wither, maar verandert dat wat aan de situatie? Nee, wither kijkt nog steeds alleen naar schade op creatures voor de -1/-1 counters.

8-11-2010 07:56:00

Hm, nu begin ik me dat toch af te vragen...
Als ik het vanuit Bartelrune zou kijken, dan zou ik wel voor me kunnen zien dat ALLE damage wordt gedaan als wither - dus niet poison EN wither. =|
Dat zou beteken dat spelers ook wither tegen zich aankrijgen, en die checkt dan of het een creature is of niet: Zo nee, dan komt er gewone damage op...

Maaaaarrr... dat weet ik niet zeker; het is gewoon een manier om te bekijken. Ik denk dat ik toch ga voor die van Ivo Beckers.

8-11-2010 00:10:00

hoezo, het feit dat een source wither heeft betekent niet dat infect daardoor verdwijnt

119.3b Damage dealt to a player by a source with infect causes that player to get that many poison counters.

7-11-2010 23:43:00

Is deze kaart niet een prima remedie tegen poisondecks?

3-11-2010 13:17:00

ja want protection van iets prevent damage van die kleur maar dat gaat niet dus ze gaan bijde dood: hier meer over protection

Oracle

Enchantment 

Players can't gain life.
Damage can't be prevented.
All damage is dealt as though its source had wither. (A source with wither deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2008
Spells and abilities that would normally cause a player to gain life still resolve, but the life-gain part simply has no effect.

5/1/2008
If a cost includes life gain (like Invigorate’s alternative cost does), that cost can’t be paid.

5/1/2008
Effects that would replace gaining life with some other effect won’t be able to do anything because it’s impossible for players to gain life.

5/1/2008
Effects that replace an event with gaining life (like Words of Worship’s effect does) will end up replacing the event with nothing.

5/1/2008
If an effect says to set your life total to a certain number, and that number is higher than your current life total, that effect will normally cause you to gain life equal to the difference. With Everlasting Torment on the battlefield, that part of the effect won’t do anything. (If the number is lower than your current life total, the effect will work as normal.)

5/1/2008
The “damage can’t be prevented” statement overrides all forms of preventing damage, including protection abilities. Damage prevention spells and abilities can still be cast and played; they just don’t do anything.

5/1/2008
Spells and abilities that replace or redirect damage aren’t affected by Everlasting Torment’s second ability. They’ll work as normal.

5/1/2008
The last ability affects all damage, whether it’s dealt by creatures, other permanents, spells, or cards that aren’t on the battlefield. Wither works everywhere.

Decktips