Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2016 (C16)
Serie | Normaal | Foil | ||
Champions | 0,40 | 1,95 | ||
Commander 2016 | 0,35 |
Veilig betalen met iDeal
Er staat ook "one life TOTAL". Niet "one life"...
Maar inderdaad, anders zou je iemand dood kunnen maken, door je eigen life total te houden en dat van je tegenstander aan jou te geven. Maar dat mag dus niet.
En inderdaad hoeft het niet per se van alle spelers te zijn. Als je met 3 spelers bent, kun je ook alleen de life totals van speler 1 en 2 omwisselen. Maar je kunt ook die van speler 1 aan speler 2 geven, die van speler 2 aan speler 3 en die van speler 3 aan speler 1.
Dat begrijp je niet helemaal goed. Je verwisselt de life totals van zo veel of zo weinig spelers als je wil (minstens 2 natuuurlijk). Het stukje tussen haakjes is om te voorkomen dat je iemands life total aan een ander geeft en diegene niets terug geeft, wat je zou kunnen interpreteren uit 'redistribute'.
Dus als ik het zo een beetje begrijp verwissel je de life totals van alle spelers, en nadien krijgt elke speler één leven bij?
Ik zat het ook al te vergelijken met Soul Conduit. Die doet ook ongeveer dit. En daar staat dit:
When the life totals are exchanged, each player gains or loses the amount of life necessary to equal the other player's previous life total. For example, if Player A has 5 life and Player B has 3 life before the exchange, Player A will lose 2 life and Player B will gain 2 life. Replacement effects may modify these gains and losses, and triggered abilities may trigger on them.
Ik ben er zeker van dat dit lifegain/lifeloss is, maar harde rulings vinden lukt even niet. Ik vermoed dat de je redistribute als een soort multiplayer exchange mag zien.
701.8c When life totals are exchanged, each player gains or loses the amount of life necessary to equal the other player's previous life total. Replacement effects may modify these gains and
losses, and triggered abilities may trigger on them.
Inderdaad, volgens mij ook lifegain. Alles wat je levenstotaal veranderd wordt gezien als lifegain/loss, zoals Xander al beschrijft.
Als je kijkt bij wat er bij Eternity Vessel staat is het lifegain, omdat je het hier ook naar vaste hoeveelheid zet is het ook loss of gain, omdat je life total verandert (zo staat het bij dat artifact uitgelegd)
Ik heb het idee dat het dus wel life gain/loss is
Ik twijfel. Volgens mij is het wel zo. Er staat niet expliciet in de comprehensive rules hoe je het woord "redistribute" moet opvatten, maar dan is dit de regel die het dichtstbij komt:
---
CR 118. Life
118.5. If an effect sets a player's life total to a specific number, the player gains or loses the necessary amount of life to end up with the new total.
---
Iemand (Dustin/Lotz?) die uitsluitsel kan geven?
Nee .
Telt dit als life gain en life loss?
Dat je ze niet door de helft kan doen of bij elkaar optellen.
Wat wordt bedoelt met (Each of ... back)?
nee
ik denk dat ik het antwoord al weet, maar voor de zekerheid kun je met deze ook poison counters wisselen?
Je mag het levenstotaal van alle spelers herverdelen. Dus als jij 10 leven hebt en je tegenstanders 20 en 30, geef je bv jezelf die 30, degene die 20 had jouw 10 en degene die 30 had geef je de 20.
Sorcery
Redistribute any number of players' life totals. (Each of those players gets one life total back.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
12/1/2004
You choose which player gets which life total when the spell resolves.
12/1/2004
You can’t split up a life total when you redistribute it. For example, suppose that in a two-player game your life total is 5 and your opponent’s life total is 15 when Reverse the Sands starts to resolve. You can choose to (a) leave the life totals as they are or (b) make your life total 15 and your opponent’s 5. You can’t choose to make your life total 20 and your opponent’s 0.
Decktips