Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2016 (C16)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2016 | 0,50 | |||
Gatecrash | 0,60 | 1,00 |
Prijs:
€ 0,50
Ik heb echt zin een dimir cipher deck te maken nu ik deze heb gelezen. Doet me denken aan toen ik begon met Magic, er waren een boel (toen) goede cipher kaarten
Ja (aannemend dat die combat damage naar een speler gaat). De cipher copy wordt gecast, dus triggeren dat soort triggers er op.
De meeste copies van spells (Twincast, Storm, etc.) doen dat niet omdat je copies meestal direct op de stack aanmaakt, en ze dus niet meer hoeft te casten. Bij cipher maak je echter eerst een copy van de kaart in exile en cast je die copy daarna.
Gaan triggers van kaarten zoals Young Pyromancer of Kingpin’s Pet af als een creature met een cypher kaart eronder combat damage doet?
1 mana meer, nog eens van een andere kleur maakt kaarten op competitief niveau snel een stuk slechter.
Voor Legayc moet je meteen duals gaan spelen, wat je vatbaarder maakt voor Wasteland. En je kan minder met die kaarten. Die cipher is niet heel boeiend, het beest wat je ciphert wordt meestal geploegd.
Als je wel overtuigt ben van zijn broken-heid mag je vooral mij een cool deck laten zien.
Zat verschillen vind ik een beetje overdreven. De enigste twee verschillen met Windfall is de ene duurder en de cipher. Je kan kaarten met cipher ook gewoon casten zonder een creature op tafel, dus dat is niet echt een argument.
Nou ja, deze kost 1 mana meer, heeft en nodig, een creature om te Cipheren... Zat verschillen dus.
zal deze kaart ook gebanned/restricted gaan worden dan net als windfall? waarom brengen ze een kaart uit die bijna net zo goed is (imho) terwijl ze het origineel te goed vinden...?
Nice een tweede windfall voor je UB commander deck met een behoorlijke potentiele upside.
Sorcery
Each player discards their hand, then draws cards equal to the greatest number of cards a player discarded this way.
Cipher (Then you may exile this spell card encoded on a creature you control. Whenever that creature deals combat damage to a player, its controller may cast a copy of the encoded card without paying its mana cost.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/24/2013
Each player draws cards simultaneously. If this causes a player to draw more cards than are left in their library, that player will lose the game. If this causes all players to do so, the game is a draw. (In multiplayer games, multiple players drawing from an empty library will cause those players to lose although the game may continue.)
1/24/2013
You’ll draw cards before deciding which creature (if any) Whispering Madness will be encoded on.
4/15/2013
The spell with cipher is encoded on the creature as part of that spell’s resolution, just after the spell’s other effects. That card goes directly from the stack to exile. It never goes to the graveyard.
4/15/2013
You choose the creature as the spell resolves. The cipher ability doesn’t target that creature, although the spell with cipher may target that creature (or a different creature) because of its other abilities.
4/15/2013
If the spell with cipher doesn’t resolve, none of its effects will happen, including cipher. The card will go to its owner’s graveyard and won’t be encoded on a creature.
4/15/2013
If the creature leaves the battlefield, the exiled card will no longer be encoded on any creature. It will stay exiled.
4/15/2013
If you want to encode the card with cipher onto a noncreature permanent such as a Keyrune that can turn into a creature, that permanent has to be a creature before the spell with cipher starts resolving. You can choose only a creature to encode the card onto.
4/15/2013
The copy of the card with cipher is created in and cast from exile.
4/15/2013
You cast the copy of the card with cipher during the resolution of the triggered ability. Ignore timing restrictions based on the card’s type.
4/15/2013
If you choose not to cast the copy, or you can’t cast it (perhaps because there are no legal targets available), the copy will cease to exist the next time state-based actions are performed. You won’t get a chance to cast the copy at a later time.
4/15/2013
The exiled card with cipher grants a triggered ability to the creature it’s encoded on. If that creature loses that ability and subsequently deals combat damage to a player, the triggered ability won’t trigger. However, the exiled card will continue to be encoded on that creature.
4/15/2013
If another player gains control of the creature, that player will control the triggered ability. That player will create a copy of the encoded card and may cast it.
4/15/2013
If a creature with an encoded card deals combat damage to more than one player simultaneously (perhaps because some of the combat damage was redirected), the triggered ability will trigger once for each player it deals combat damage to. Each ability will create a copy of the exiled card and allow you to cast it.
Decktips