Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

The Great Forest

Serie: Planechase Anthology (PCA)

Rarity: Special Planechase Anthology Special

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Planechase Anthology
 -
0,75    
The Great Forest | Planechase Anthology

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
8-1-2021 08:53:00

Bedankt voor de uitleg.

5-1-2021 17:53:00

Nee, dit is geen land. Dit een 'Plane', een speciale kaart voor een alternatieve gamemode, Planechase.

In Planechase heeft iedere speler een deck van 10 of meer Planes (of je maakt een gezamenlijk deck van een lading Planes). Je begint op een random Plane, die je kan zien als een soort super enchantment dat voor alle spelers geldt. (In dit geval dus dat alle creatures bij combat damage naar toughness kijken ipv power.)

Verder heeft iedere speler een Chaos Die (6-zijdig, 4 lege kanten, 1 en 1 symbool) die men in hun eigen beurt kan rollen om extra effecten te krijgen; Als je rolt ga je naar de volgende Plane, en als je rolt krijg je het chaos effect dat op de Plane staat. (In dit geval dat je creatures +0/+2 en trample until end of turn krijgen). De 1e keer rollen is gratis, extra rolls kosten telkens meer.

De hulpdienst heeft hier ook de regels staan.

5-1-2021 17:45:00

Hoe werkt deze kaart? En is het een land?

Oracle

Plane - Lorwyn 

Each creature assigns combat damage equal to its toughness rather than its power.
Whenever you roll Chaos, creatures you control get +0/+2 and gain trample until end of turn.

Officiele rulings

10/1/2009
A plane card is treated as if its text box included “When you roll Planeswalk, put this card on the bottom of its owner’s planar deck face down, then move the top card of your planar deck off that planar deck and turn it face up.” This is called the “planeswalking ability.”

10/1/2009
A face-up plane card that’s turned face down becomes a new object with no relation to its previous existence. In particular, it loses all counters it may have had.

10/1/2009
The controller of a face-up plane card is the player designated as the “planar controller.” Normally, the planar controller is whoever the active player is. However, if the current planar controller would leave the game, instead the next player in turn order that wouldn’t leave the game becomes the planar controller, then the old planar controller leaves the game. The new planar controller retains that designation until they leave the game or a different player becomes the active player, whichever comes first.

10/1/2009
If an ability of a plane refers to “you,” it’s referring to whoever the plane’s controller is at the time, not to the player that started the game with that plane card in their deck. Many abilities of plane cards affect all players, while many others affect only the planar controller, so read each ability carefully.

10/1/2009
The Great Forest’s first ability means, for example, that a 2/3 creature will assign 3 damage in combat instead of 2.

10/1/2009
The Great Forest’s first ability doesn’t actually change creatures’ power; it changes only the value of the combat damage they assign. All other rules and effects that check power or toughness use the real values.

Decktips