Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Aether Revolt (AER)
Serie | Normaal | Foil | ||
Aether Revolt | 0,15 | 0,60 |
Prijs:
€ 0,15
FOIL
€ 0,60
top dank voor de snelle reactie!
Het komt ook voor dat een kaart specifiek om damage vraagt. Maar deze kaart vraagt om lifeloss, dus maakt het niet uit hoe je die levens verliest.
Als ik een Lightning Bolt speel op jou, dan krijg je 3 damage die resulteert in het verliezen van 3 levens. Dat is damage die resulteert in lifeloss.
Als ik een Absorb Vis speel op jou, dan verlies je 4 levens. En dat is lifeloss, maar geen damage.
Voor deze kaart maakt dat echter niet uit. In beide gevallen verlies je levens, dus zou de trigger af gaan.
Daar krijg je een counter van.
Het verschil tussen damage en life loss is dat life loss alles omvat waardoor je levens verliest. Damage is slechts een van de vele manieren om life loss te krijgen.
Als je levens verliest aan damage is dat life loss. Als je levens verliest aan Absorb Vis, de ability van Master of Cruelties, betalen om Blood Crypt untapped te laten enteren, of enig andere manier om levens te verliezen is dat ook lifeloss.
Omgekeerd resulteert damage krijgen meestal in lifeloss, maar het is in principe ook mogelijk damage te krijgen zonder levens te verliezen. Dingen met Infect doen bijvoorbeeld wel schade, maar laten je geen levens verliezen (Infect damage geeft namelijk poison counters in plaats van lifeloss).
Als je als player damage krijgt en hierdoor dus levens verliest triggert dit dan ook in het verkrijgen van een energy counter?
In Magic Duels namelijk wel maar bij de pre-release werd mij verteld dat damage en life loss iets anders is, waar ik ook wel iets in kan vinden.
kan iemand mij dit uitleggen?
Enchantment
Whenever you lose life for the first time each turn, you get E. (You get an energy counter. Damage causes loss of life.)
Pay EE, Sacrifice Gonti's Machinations: Each opponent loses 3 life. You gain life equal to the life lost this way.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2/9/2017
The triggered ability gives you at most one energy counter each turn, regardless of how much life you lost.
2/9/2017
In a Two-Headed Giant game, damage and life loss happen to individual players, and the result affects the team’s life total. Combat damage is assigned and dealt to specific players. If your teammate is dealt damage or otherwise loses life, Gonti’s Machinations doesn’t trigger, even though your life total went down.
2/9/2017
In a Two-Headed Giant game, Gonti’s Machinations’s second ability causes the opposing team to lose a total of 6 life.
2/9/2017
E is the energy symbol. It represents one energy counter.
2/9/2017
Energy counters are a kind of counter that a player may have. They’re not associated with specific permanents. (Other kinds of counters that players may have include poison and experience.)
2/9/2017
Keep careful track of how many energy counters each player has. You may do so by keeping a running count on paper, by using a die, or by any other clear and mutually agreeable method.
2/9/2017
If an effect says you get one or more E, you get that many energy counters. To pay one or more E, you lose that many energy counters. Any effects that interact with counters a player gets, has, or loses can interact with energy counters.
2/9/2017
Energy counters aren’t mana. They don’t go away as steps, phases, and turns end, and effects that add mana “of any type” to your mana pool can’t give you energy counters.
2/9/2017
You can’t pay more energy counters than you have.
Decktips