Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Aether Revolt (AER)
Serie | Normaal | Foil | ||
Aether Revolt | 0,30 | 1,00 |
Los daarvan, zit er achter het spel van Magic een verhaal. Elke set speelt zich af in een nieuwe plane (soort van wereld), soms speelt het verhaal zich af in een plane waar eerder een stuk verhaal is verteld. Sommige wezens/creatures komen op vele planes voor, zoals Elves, Goblins, Soldiers, Warriors, etc. Andere vind je alleen op een specifieke plane, zoals Aetherborn dus op Kaladesh. Een ander voorbeeld zijn Eldrazi. Die verschenen op Zendikar en later op Innistrad. Op Innistrad zie je ook weer werewolves, die je (volgens mij) ook weer op geen andere plane zult tegenkomen.
Grote kans in elk geval, dat als het verhaal zich weer eens terug buigt naar Kaladesh (de home-plane van Chandra Nalaar), dat je nieuwe Aetherborn zult zien!
(Edit: link naar Magic Story archive)
ik snap de vraag/opmerking niet zo goed.
Sec hadden de aetherborn wellicht ook elementals kunnen zijn of iets dergelijks, ja. Maar ja, dan wordt het ook allemaal wel eenheidsworst op den duur: elke groene kleine man een elf, elke rode een goblin en elke 3/3+ in groen een beast; vanuit onderlinge synergie bezien sterker, tegelijkertijd op een ander vlak een uitholling en vervlakking van het spel in zijn totaliteit.
Ikzelf vind het dan ook juist wel leuk dat er afentoe wat geëxpermineteerd wordt met/liefde gegeven wordt aan wat meer niche creaturetypes, zoals aetherborn, horses en kobolds
Vind ik eigenlijk jammer want dan hadden ze toch gewoon andere kaarten kunnen maken?
Er zijn 16 Aetherborn in totaal. Daar zitten goede bij zoals Gifted Aetherborn, maar de meeste zijn niet zo speelbaar. En ik denk dat de flavour en coolness van Aetherborn wat lastiger ligt dan de klassieke tribes zoals goblins, zombies etc.
Dus ik vrees dat Aetherborn inderdaad een niche blijft.
Ik neem aan dat die aetherborns niets is geworden.... of heb ik dat mis?
Creature - Aetherborn Rogue 3 / 3
Other Aetherborn you control get +1/+1.
Whenever Midnight Entourage or another Aetherborn you control dies, you draw a card and you lose 1 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2/9/2017
Midnight Entourage’s triggered ability is mandatory. You draw a card and lose 1 life even if you don’t want to.
2/9/2017
If Midnight Entourage and another Aetherborn you control die at the same time, its ability triggers once for each of them.
2/9/2017
If a creature has been dealt damage, that damage remains marked on it until the cleanup step. If Midnight Entourage leaves the battlefield and another Aetherborn creature you control has been dealt damage, that creature will be destroyed if the damage is now lethal. The same is true if an Aetherborn’s toughness becomes 0 this way.
Decktips