Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Venser, Shaper Savant

Serie: Modern Masters 2017 (MM3)

Rarity: Rare Modern Masters 2017 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
FtV 20
 -
6,95    
Future Sight
 -
9,95
 -
39,95
Modern Masters 2017
 -
5,95
 -
14,95
Time Spiral Remastered
 1
1,50
 -
5,95
Venser, Shaper Savant | Modern Masters 2017

Prijs:

€ 5,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Leroy (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-7-2013 13:21:00

Die nieuwe Venser ziet er wel gruwelijk vet uit: hier

26-10-2012 21:23:00

Nee, want fading zegt:
"At the beginning of your upkeep, remove a fade counter from it. If you can't, sacrifice it."

Dus Parallax Wave sacrifice je pas in je upkeep en dan komt Venser te laat terug.

Edit: Als je naast de Wave ook een Opalescence hebt liggen en op de Wave liggen nog minimaal 2 counters dan kan het wel. Je removed dan een counter van Wave om Venser te exilen en als dat resolved is, exile je met de laatste counter de Wave zelf. Dan komt alles weer terug (inclusief de Wave met 5 counters). Deze handelen kunnen allemaal op instant speed dus je kan ze allemaal doen in reactie op de spel die je wil counteren. Venser komt dan weer in het spel en zijn ability triggered en je kunt een target aan wijzen.

26-10-2012 21:18:00

Kun je een instant 'counteren' door met een Parallax Wave (met nog 1 fading counter) Venser op te slokken, zodat je Venser meteen weer terug komt?

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-9-2011 14:38:00

ook een hele duidelijk uitleg bedankt ^_^ nog even een kleine opmerking die gebaseerd op jullie antwoorden moet kloppen geloof ik:

uiteindelijk voor het spel betekend dit dat speler A kan kiezen om geen token te maken (er wordt dan ook geen trigger van venser geactiveerd omdat er maar 1 ligt en die ability werd tegen gegaan met stifle)

OF

speler A kiest ervoor om wel een token te maken met riku's ability waardoor zowel venser als het token naar de graveyard gaan, maar de triggered ability van de venser token ook nog wel door gaat

11-9-2011 12:12:00

Volledig stappenplan van de situatie:

[Speler A's Main Phase]
-Speler A krijgt priority.
-Speler A cast Venser.

==Stack==
Venser
========

-Speler A krijgt priority, doet niets. Speler B krijgt priority, doet niets.
-Venser resolved. Venser triggered, Riku triggered. Speler A is controller van beide triggers, dus hij mag bepalen in welke volgorde ze de stack op gaan. (Riku eerst, zodat Venser bovenop ligt).

==Stack==
Venser triggered ability.
Riku's triggered ability.
========

-Speler A krijgt priority, doet niets. Speler B krijgt priority.
-Speler B cast Stifle op Vensers triggered ability.

==Stack==
Stifle
Venser triggered ability.
Riku's triggered ability.
========

-Speler B krijgt priority, doet niets. Speler A krijgt priority, doet niets.
-Stifle resolved, countered Vensers triggered ability.

==Stack==
Riku's triggered ability.
========

-Speler A krijgt priority, doet niets. Speler B krijgt priority, doet niets.
-Riku's triggered ability resolves, A betaalt en krijgt een Venser token.
-Venser token triggered, legend rule gooit de Vensers het graf in. Triggered ability van token gaat de stack op.

==Stack==
Venser tokens triggered ability.
========

-Speler A krijgt priority, doet niets. Speler B krijgt priority, doet niets.
-Venser tokens triggered ability resolved en stuurt zijn target naar de hand.
-Speler A krijgt Priority, doet niets. Speler B krijgt priority, doet niets.
-Stack is leeg, priority doorgegeven, dus het spel gaat verder naar de volgende phase.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-9-2011 12:03:00

super uitleg dankjewel wordt nog een beetje oefenen voor mij maar uiteindelijk moet het lukken

11-9-2011 11:49:00

Riku of Two Reflections triggered bij het enteren van the battlefield van venser en venser zelf ook. Dus venser resolved eerst en de stack is heel even leeg. Daarna heeft speler A 2triggered abilities, en hij mag kiezen in welke volgorde ze op de stack gaan (houd het LIFO systeem in je achterhoofd). Zodra hij ze op de stack legt, moet hij een target aanwijzen indien nodig (in dit geval dus zichzelf?). Venser wil zichzelf dus bouncen en dan besluit speler B dat hij dit liever niet heeft (cast stifle). En Riku's ability mag resolven, nu mag speler A bepalen of hij die mana ervoor betaalt en een kopie maakt, of toch maar liever niet.

Als hij niks doet, is er niks aan de hand. Maakt hij wel een token, dan zien state based effects inderdaad dat er 2dezelfde legendaries zijn en beide gaan naar de graveyard. Dan verdwijnt het token pas. De triggered ability van het token triggered echter wel en wordt hierna ook op de stack gelegd.

Qua priority:
Ik neem even aan dat het spelers A beurt is, laten we zeggen zijn 1st mainphase.
Speler A heeft priority tot hij besluit niks te doen. In dit geval, hij cast venser en geeft priority door. Nu mag speler B reageren, dit doet hij niet en venser resolved, speler A krijgt priority (na het op de stack leggen van de triggers van venser en riku). Speler A wil eerst wel een trigger resolven en doet dus niks, Speler B krijgt priority en speelt stifle. Hij geeft priority weer door en Speler A doet ook niks, de spell resolved, speler A krijgt priority. Zo gaat het door, de actieve speler (Speler A, omdat het zijn beurt is) krijgt nadat er iets van de stack resolved priority als eerste en dan speler B.

Als speler B aan de beurt is, dan is het verhaal dus andersom.

State based effects hebben trouwens niet echt priority. Ze gebeuren (worden gechecked, continue) voordat een van beide spelers priority krijgt, zodat het spel geen illegale acties heeft. In dit geval 2 dezelfde legends in het spel.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-9-2011 11:20:00

aangezien ik graag wil leren over priority en stacking vroeg ik mij af of ik de volgende gebeurtenissen in goede volgorde heb?

Speler A heeft priority

- speler A cast venser
- speler A gebruikt riku's ability (komt op de stack)
- de ability van venser wanneer die in het spel komt gaat nu ook op de stack
- speler B cast stiffle op de triggered ability van de originele venser, stiffle komt hiermee bovenop de stack (verkrijgt speler B hiermee nu priority die vervolgens na het resolven van de stack terug gaat naar speler A?)

Resolven van de stack:

- vensers ability om zichzelf terug te sturen naar de hand van speler A wordt tegengehouden door stiffle
- venser wordt gespeeld door speler A
- venser wordt gekopieerd door de ability van riku
- priority wordt toegekend aan de legend rule waardoor het token verdwijnt en de originele venser naar de graveyard gaan
- triggered ability van de kopie zal niet in effect gaan

Priority ligt weer bij speler A

28-6-2011 10:42:00

Aha. Cool, bedankt!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-6-2011 10:32:00

Je bouncet niet de een met de ander, maar je bouncet hemzelf:

"So here is how this works, you cast him out at instant speed. His ability goes on the stack and so do Riku's. Stack them so that you get Venser's to go off first and you bounce Venser himself with his own ability. You then use riku to make a clone of him and since he is no longer in play the legend rule isnt a problem and you get to bounce something else and throw a 2/2 token at something."

28-6-2011 10:24:00

hier Misschien moet je een beetje van pagina wisselen, maar als je zoekt op Venser met F3 moet het wel lukken

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-6-2011 10:21:00

Heb je daar toevallig een linkje van?

28-6-2011 10:12:00

Is er een manier waarop het wel lukt? Want op het internet word er gezegd dat het wel kan, maar ik zie het ook niet helemaal.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-6-2011 09:59:00

Nee, want als de ability klaar is met resolven, krijg je weer een rondje priority waarbij allereerst state-based actions gecheckt worden en ze de Legendary rule niet overleven, nog voordat de trigger uberhaupt de stack op gaat.

28-6-2011 08:59:00

Kun je hem casten en dan kopiëren met Riku of Two Reflections en dan met de kopie het origineel returnen zodat je een spell of permanent kan bouncen, en 2/2 hebt en Venser in je hand houd?

Oracle

Legendary Creature - Human Wizard 2 / 2

Flash
When Venser, Shaper Savant enters the battlefield, return target spell or permanent to its owner's hand.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/14/2017
If Venser’s triggered ability targets a spell cast with flashback, that spell will be exiled instead of returning to its owner’s hand.

3/14/2017
If a spell is returned to its owner’s hand, it’s removed from the stack and thus will not resolve. The spell isn’t countered; it just no longer exists. This works against a spell that can’t be countered.

3/14/2017
If a copy of a spell is returned to its owner’s hand, it’s moved there, then it will cease to exist as a state-based action. It can’t be recast.

Decktips