Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Amonkhet (AKH)
Serie | Normaal | Foil | ||
Amonkhet | 0,15 | 0,50 | ||
Zendikar Rising Commander | 0,15 |
Dat is een leuke, ik heb toevallig ook een instant erin zitten die Double Strike geeft.
Het creature doet schade, waardoor de trigger af gaat. Vervolgens moet die trigger nog resolven. Dus wat Jense ook zegt, dan de power verhogen is een tikkeltje aan de late kant (want de enige reden dat je die kaart mocht pakken, is omdat het creature al schade gedaan heeft).
Overigens kun je de kaart nog in de combat damage step spelen (na combat impliceert alsof het na de combat phase pas zou mogen), maar zoals gezegd is dat dus wel op het moment dat de schade al lang en breed gedaan is.
Met double strike kun je dus nog wel leuke trucjes uithalen. Doe first strike combat damage, pak een kaart. Speel die kaart en doe vervolgens regular combat damage. En pak nog een kaart.
Duidelijk Jense, bedankt voor je verhelderende antwoorden.
Je pakt pas een kaart als de schade gedaan is. Als je door middel van Open into Wonder een Giant Growth pakt, kun je deze pas na combat spelen (wat tamelijk zinloos is).
De bedoeling is niet extra kaarten pakken (dat doet deze kaart ook niet zoals die Hunter’s Prowess) maar simpelweg extra schade doen.
Ik heb deze zelf in een deckje zitten met bijv. Wee Dragonauts. Je speelt deze sorcery voor combat, dan ga je aanvallen met je vlieger, die is al +2/+0 geworden maar vervolgens trek je danzij deze sorcery een instant waarmee je de power nog meer op zou kunnen hogen indien je die uitspeelt. Dat ophogen gaat wel lukken maar doe je daar ook extra schade mee?
Ter vergelijking, zie Hunter’s Prowess voor een kaart waar je wel kaarten pakt gelijk aan de damage.
Ik snap de vraag niet. Waarom zou je dat willen?
Kan het zijn dat je in de veronderstelling bent dat als het creature 4 schade doet, je dan 4 kaarten zou mogen pakken? Dat is in ieder geval NIET zo. Hoeveel schade de creatures ook doen, je pakt 1 kaart per (ge-target) creature dat schade doet (aan een speler).
Leuk kaartje dit ik vroeg me nog af of je op het moment van combat damage dealen en kaarten rapen deze nog op kunt hogen met bijv. een Giant Growth? Vermoed dat het dan te laat is.
Sorcery
X target creatures can't be blocked this turn. Until end of turn, those creatures gain "Whenever this creature deals combat damage to a player, draw a card."
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips