Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Chandra, Pyromaster

Serie: Archenemy Nicol Bolas (E01)

Rarity: Mythic Archenemy Nicol Bolas Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy Nicol Bolas
 -
2,50    
M14
 -
1,50
 -
9,95
M15
 -
2,50
 -
9,95
Chandra, Pyromaster | Archenemy Nicol Bolas

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2016 20:15:00

En in nog een hoop andere specifieke situaties, maar die zijn volgens mij niet relevant voor de gestelde vraag, omdat al aangegeven is dat de abilities op sorceryspeed werken en ze dus alleen geactiveerd kunnen worden op het moment dat de stack leeg is, tijdens een van je main phases en je prioriteit hebt.

25-10-2016 14:18:00

Als je ook een Cloudstone Curio hebt liggen, komt er nog een effect op de stack, die voorkomt dat je meteen een Loyality ability mag activeren. Dan zou je tegenstander op dat effect kunnen reageren met een Lightning Blast voordat jij de +1 kan activeren.

25-10-2016 13:20:00

Daar doelde ik inderdaad op. Danku

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-10-2016 13:17:00

De + ability van elke planeswalker is doorgaans zodanig dat je die vrijwel altijd zou kunnen activeren, zonder nadeel voor jezelf. (Behalve dan die ene uitzondering zoals bij deze als je tegenstander shroud heeft.)

Als je na het resolven gelijk de +1 activeert, dan heeft deze 5 loyalty counters nog voordat je tegenstander uberhaupt iets kan doen.

Voor deze specifieke planeswalker maakt dat niet zo veel uit. Maar stel dat je een planeswalker met 3 loyalty hebt. Als je dan gelijk de +1 activeert, dan zou die op 4 loyalty komen nog voordat je je tegenstander de kans geeft om iets te doen. Als je wacht (en priority doorgeeft), dan geef je je tegenstander echter de kans om die planeswalker te Lightning Bolten. En omdat loyalty abilities op sorcery speed gaan, is het dan jammer maar helaas.

Verder werkt het als elke andere activated ability. Daar hoef je tijdens het resolven van de spell inderdaad nog niet over na te denken. Pas als je na het resolven weer priority krijgt, is dat het moment om een ability te activeren.

25-10-2016 13:16:00

Ik zei ook niet dat het nuttig was, maar vroeg me af of hij into play kwam met een ability die je kiest, of dat de permanent resolved en daarna een ability gekozen word.
Denk alleen niet dat het mogelijk is om een planeswalker te resolven waarna hij word doodgemaakt met een instant, waardoor de ability niet gezpeeld kan worxen. Denk niet dat et zo werkt
Neem aan dat het hier om prioriteit van de speler geld die aan de beurt is

25-10-2016 13:11:00

Je hoeft niet perse iets te doen, hoewel ik niet zou kunnen bedenken waarom je niets zou doen.

25-10-2016 13:09:00

Is bij het casten de bedoeling dat je meteen een ability gebruikt? Of cast je de planeswalker en als hij resolved hoef je niet persee iets te doen

28-7-2015 16:43:00

Dan heb je inderdaad iedere beurt 3 Eternal Dominions.
Hij word 3x gekopieerd met de -7 van Chandra, en die kopieën cast je tegelijk, wat er voor zorgt dat je 3 delayed Epic triggers krijgt en dus iedere upkeep erna 3 Eternal Dominion kopieën. En die kopieën die je in je upkeep krijgt, hebben dus geen Epic, dus als je ze met bijvoorbeeld een Echo Mage kopieert, krijg je er niet nog een delayed Epic trigger bij.

28-7-2015 15:29:00

Ik neem aan dat als je hiermee een 'Epic' (Eternal Dominion ) spell kopieert, dat je dan elke beurt erna 3x diezelfde epic spell mag casten?

4-10-2014 20:40:00

Een 2-off in Jeskai Tempo in Standard afgelopen week... wat denken jullie, gaat ze weer stijgen?

28-8-2014 23:10:00

jeuh heb er 1tje in mijn bezit, ziet er erg vaag uit tussen normale kaarten:
hier

27-7-2014 14:02:00

Ik accepteer geen indirect bewijs

26-7-2014 13:41:00

JB geen magic?! Ik heb anders gehoord dat JB vaak zijn moxen hit om Miley Cyrus te bitchslappen met zn Tarmogoyfs, gealterde Juzam Djinns en Elesh Norn, Grand Cenobite judge gifts.

26-7-2014 11:47:00

JB speelt niet eens magic, wat weet hij van swag? Juist

26-7-2014 11:06:00

Dustin ik bedoel Justin Bieber is pimp genoeg om als echte G zo'n thug life opmerking te maken hoor

Oracle

Legendary Planeswalker - Chandra 

+1: Chandra, Pyromaster deals 1 damage to target player or planeswalker and 1 damage to up to one target creature that player or that planeswalker's controller controls. That creature can't block this turn.
0: Exile the top card of your library. You may play it this turn.
-7: Exile the top ten cards of your library. Choose an instant or sorcery card exiled this way and copy it three times. You may cast the copies without paying their mana costs.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/18/2014
To activate the first ability, you must target a player but you can choose to not target any creatures.

7/18/2014
If the first ability resolves but the damage is prevented or redirected, the target creature still won’t be able to block that turn.

7/18/2014
The card exiled by the second ability is exiled face up. Playing it follows the normal rules for playing that card. You must pay its costs, and you must follow all applicable timing rules. For example, if it’s a creature card, you can cast it only during your main phase while the stack is empty.

7/18/2014
If you exile a land card using the second ability, you may play that land only if you have any available land plays. Normally, this means you can play the land only if you haven’t played a land yet that turn.

7/18/2014
In the third ability, “exiled this way” means the cards you just exiled because of that ability resolving. Cards exiled with the second ability or with previous activations of the third ability don’t count.

7/18/2014
While resolving the third ability, you create the copies of the card in exile and cast them from exile. You can cast zero, one, two, or all three copies. The card itself isn’t cast. It remains exiled.

7/18/2014
While casting the copies created by the third ability, timing restrictions based on the card’s type (such as creature or sorcery) are ignored. Other restrictions, such as “Cast [this spell] only during combat,” are not.

7/18/2014
Because you’re casting the copies “without paying their mana costs,” you can’t pay any alternative costs for the copies. You can pay additional costs, such as kicker costs. If the copies have any mandatory additional costs, you must pay those.

7/18/2014
If the copied card has X in its mana cost, you must choose 0 as its value when casting the copies.

Decktips