Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Archenemy Nicol Bolas (E01)
Serie | Normaal | Foil | ||
Archenemy Nicol Bolas | 0,50 | |||
Commander 2011 | 0,50 | |||
Commander 2014 | 0,50 | |||
Commander Anthology II | 0,50 | |||
Friday Night Magic | 2,95 | |||
Jace vs Chandra | 0,50 | |||
Jumpstart | ||||
Planechase | 0,50 | |||
Planeshift | 0,75 | 39,95 |
Prijs:
€ 0,50
Andere versie wel op voorraad.
Net zoals dit geen leuke kaart is om te spelen als je tegenstanders helemaal geen creatures hebben liggen.
Als er alleen een creature met pro rood op de battlefield ligt als deze entert zul je m er ook zelf mee moeten targeten, aangezien het het enige legal target is en je geen keuze hebt hierin (er staat immers niet 'you may deal 4 damage')
Bij een ability (of dat nu een activated of triggered ability is), kijk je naar de kleur van de source van de ability, naar de kleur van de kaart dus.
Protection from red voorkomt dus dat de trigger van Flametongue Kavu het betreffende creature kan targeten of schade kan doen.
edit: te laat.
Nee. Je kunt het creature zelfs niet eens targeten namelijk. Protection doet het volgende:
Damage preventen, kan niet ge-equipt of ge-enchant worden, een creature met pro red kan niet worden geblockt door rode creatures en hij kan niet getarget worden door rode sources.
Het ezelsbruggetje om dit te onthouden is DEBT (Damage, Enchant/Equip, Block, Target)
Let wel op dat dingen als Wrath of God wel gewoon werkt tegen creatures met pro white, aangezien die kaart niets doet wat pro white tegenhoudt.
Er staat dat Flametongue Kavu 4 schade doet tegen target creature, hetgeen betekent dat de damage source Rood is wat dus betekent dat de Kavu de 1/1 met Protection from Red niet eens kan targeten.
Edit: hah, 2 Rules Advisors geninja'd!
Kan Kavu's trigger ability een 1/1 creature killen die protection from red heeft? Of is de trigger ability rood?
Deze zou niet misstaan in Jund Modern
Als dit toch een goblin was geweest.... Killing!
tussen "niet" en "!" moets nog een "Herkend had"
Ja, we zijn er uit, bij Forest het was de Ravnica: City of Guilds versie die ik niet!
De Forest art in Commander is uit de volgende series
- Ravnica: City of Guilds
- Lorwyn
- Shards of Alara
- Magic 2010
Er was een forest art die ik niet herkende, die moet ik een keer nazoeken, rest is inderdaad herbruikt.
Oh, da's een goeie. Even kijken.
...
Nope, gewoon oude arts gebruikt. Wel van een aantal verschillende series. ^^
De enige reprint met nieuwe art, jep. Weet niet of de basic lands nog nieuwe art gekregen hebben.
Is dit de enige commander kaart met nieuwe art?
Creature - Kavu 4 / 2
When Flametongue Kavu enters the battlefield, it deals 4 damage to target creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
If it enters the battlefield as the only targetable creature, it must target itself.
Decktips