Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Hour of Devastation (HOU)
Serie | Normaal | Foil | ||
Hour of Devastation | 7,95 | 14,95 |
Prijs:
€ 7,95
FOIL
€ 14,95
Done
Klopt dat ik de verkeerde gelinkt heb... ik probeer dit soort dingen ook teveel uit mijn hoofd te doen... kan een mod dat nog fixen?
Oja en discarden is met die Tamiyo dus ook geen optie. In ieder geval weer bedankt voor de tekst en uitleg.
Het is inderdaad vrij simpel: Je ontspringt de dans ALS je daadwerkelijk een nonland permanent gesacrificed hebt of een kaart gediscard hebt. Replacement effects even buiten beschouwing gelaten: Als je geen nonland permanent gesacrificed hebt en ook geen kaart gediscard hebt, dan verlies je 3 levens, onafhankelijk van de reden waarom je dat niet gedaan hebt.
Zie ook de rulings bij Tamiyo, Collector of Tales: "As a spell or ability an opponent controls resolves, if it would force you to sacrifice a permanent or discard a card, you just don't. That part of the effect does nothing. If that spell or ability gives you the option to sacrifice a permanent or to discard a card, you can't take that option."
Nog een vraagje over deze kaart. Volgens mij hadden we het goed gedaan, maar deze kwam laatst een keer langs voor X is veel.
Een van ons had Tamiyo, Collector of Tales liggen. Hij dacht dat hij daardoor immuun was voor deze kaart, omdat hij dan X keer koos om te sacrificen, maar dat Tamiyo, Collector of Tales ervoor zorgde dat hij dat niet hoefde.
Maar zoals ik het begrijp doet een kaart altijd zoveel mogelijk en heeft hij in dit geval de keuzes uit: levens schokken (A), discarden of iets dat hij niet kan (saccen, C). Aangezien C niets doet, is hij toch verplicht om een keuze te maken die wél iets doet? Ofwel, discarden of levens schokken. Ik twijfel er een beetje aan omdat Tamiyo zegt "can't cause you to sacrifice permanents", en niet gewoon "you can't sacrifice permanents".
M.a.w. klinkt het niet als een geheel verbod om toch voor optie C te kiezen, maar is het dat volgens mij wel. Wie kan mij helpen om dit te bevestigen danwel te ontkrachten?
In combinatie met de zieke mana makers in zwart (Cabal Coffers, Black Market etc.) een brute kaart in EDH.
Ik heb enorm genoten van het Primal Amulet deck dat dit als wincon runde. Een Torment met X=8 afkrijgen die ook nog eens 2x gekopieerd wordt is echt HEERLIJK.
Als in, reken hem in 8 mana-slot voor mana curve overwegingen. Dus speel hem niet als je al te veel dure kaarten hebt.
Maar verder is dit een prima kaart hoor. Keuze geven is jammer, maar met een hoge X is iedere keuze prima. En het is best een harde finisher als je tegenstander een keer weinig permanents heeft (na een boardwipe of zo).
8 slot? Huh
Ik zou dit zeker spelen in EDH. Beide opties vind ik best fijn, en het feit dat je tegenstanders mogen kiezen, kun je diplomatiek gezien vaak gemakkelijk omtoveren in "Het is niet mijn schuld, guys, het moest wel.". Maar ik zou hem inderdaad wel rekenen als minstens een 8-slot.
Hoe is deze in commander? Het is toch nooit goed om een keuze te geven? Of speel je deze alleen met veel mana?
@Dorus, aan het plaatje te zien had je legitiem een evil lach mogen doen, alsof je Nicol Bolas, God-Pharaoh hemzelf bent.
Ja lekker is dat heh. Hier, maak maar 6x een nare keuze In limited erg sterk, daarbuiten heb ik mijn twijfels (ervan uitgaande dat je geen infinite mana ofzo hebt uiteraard)
Deze was wel de ultieme bom die ik bij de prerelease gespeeld heb. Ik had m'n tegenstander al vervloekt met Torment of Scarabs en even later speelde ik deze voor X=6. "Wat, zei je nou dat ik 6x moet kiezen? 6x?!?!?! Is die Torment of Scarabs nog niet erg genoeg dan??" De schrik in zijn ogen was onbetaalbaar, ik moest m'n lach inhouden.
Sorcery
Repeat the following process X times. Each opponent loses 3 life unless that player sacrifices a nonland permanent or discards a card.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/14/2017
If X is 0, Torment of Hailfire resolves with no effect.
7/14/2017
While resolving Torment of Hailfire, your opponent chooses a card to be discarded without revealing it, chooses a nonland permanent to be sacrificed, or chooses to do neither. Then that player discards that card, sacrifices that permanent, or loses 3 life, then repeats this process if it hasn’t been done X times yet. Your opponent can always choose to lose 3 life, even if they have cards to discard or nonland permanents to sacrifice.
7/14/2017
Each repetition through this process is done separately. If an opponent sacrifices a creature with an ability that triggers when another creature dies, for example, it will see creatures that are sacrificed before it, but not those are sacrificed after it.
7/14/2017
State-based actions aren’t checked in between repetitions of this process, so the game state may be a little unusual while making the choice. For example, a player may sacrifice a creature and then later sacrifice an Aura that was attached to that creature.
7/14/2017
In a multiplayer game, each opponent in turn order makes their choice once, then all of the actions occur simultaneously, then they repeat this process if it hasn’t been done X times yet. Opponents will know choices made by earlier opponents when making their choices, although a card chosen to be discarded this way isn’t revealed until it’s discarded.
7/14/2017
In a Two-Headed Giant game, Torment of Hailfire causes both opponents to sacrifice a nonland permanent, discard a card, or lose 3 life X times. Your opponents can choose the same torment or different ones each time.
Decktips