Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ensnaring Bridge is een dure kaart vriend, in een pirate aggro deck hoort hij ook eigenlijk niet thuis. Ik zou er eerder een paar Terminates indoen tegen grote creatures of Magmatic Chasm.... want met een Ensnaring Bridge mag zijn grote creature niet aanvallen maar er ligt wel een grote blocker voor je daar wordt je niet heel blij van.
Maar Terminate kan ook een dode kaart zijn (als je een tegenstander hebt die bijvoorbeeld helemaal geen creatures speelt), je kunt ook gewoon dingen als Lightning Bolt of bijvoorbeeld Invigorated Rampage als je Standard legal kaarten zoekt. (in een aggro deck zijn dat nooit dooie kaarten en kunnen goed helpen tegen grote creatures/grote blockers)
Je krijgt zelf ook erg veel last van een Ensnaring Bridge, tenzij je een Doran, the Siege Tower deck maakt
Okee, duidelijk. Dank je! Dan ga ik er toch maar een Ensnaring Bridge in stoppen. Pirates zijn cool, maar relatief zwak zonder extra pump. De bridge gaat dan denk ik wel helpen tegen de giga-creatures van mijn tegenstanders.
Ensnaring Bridge controleert tijdens het declaren van attackers. Dire Fleet Captain triggert dan ook, maar die trigger moet nog resolven voordat de creatures uberhaupt de bonus krijgen, dus Ensnaring Bridge ziet dat niet.
Als ik ook een Ensnaring Bridge op tafel heb liggen, met drie kaarten in mijn hand, en ik wil aanvallen met deze, plus nog 5 pirates. Mag dat dan? Welk effect gaat eerst 'af'? Die van de bridge, of van de captain?
Creature - Orc Pirate 2 / 2
Whenever Dire Fleet Captain attacks, it gets +1/+1 until end of turn for each other attacking Pirate.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/29/2017
Count the number of other attacking Pirates as the ability resolves to determine the size of the bonus.
9/29/2017
Once the ability resolves, the bonus won’t change later in the turn, even if the number of other attacking Pirates does.
9/29/2017
In a Two-Headed Giant game, attacking Pirates controlled by your teammate will count for Dire Fleet Captain’s ability.
Decktips