Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Merfolk vs Goblins (DDT)
Serie | Normaal | Foil | ||
M15 | 8,95 | 6,95 | ||
Merfolk vs Goblins | 8,95 |
Prijs:
€ 8,95
@ XB; Tarmo is graveyard dependend en Pyromancer heeft spells nodig om walgelijk veel tokens neer te leggen. Goblin Rabblemaster doet het allemaal in zijn eentje :-)
Tarmo en Pyromancer schoppen een beurt eerder. En op een leeg bord doen die het ook erg leuk (voor 2 mana) haha
Als je hem beurt 3 neerlegt op een leeg bord dan schopt hij voor 1 damage in beurt 3 en 6 damage in totaal in beurt 4. Laat je hem nog een beurt lang liggen en zorg je ervoor dat niets bij de tegenstander op het bord blijft liggen dan heb je zo goed als gewonnen.
Zie deze nu ook als 4 off in een Grixis control deck. 3e plaats met 296 spelers. Met 4x Snapcaster Mage en 2x Tasigur, the Golden Fang.
Ik zie de power van deze kaart alleen nog niet echt, voor 3 mana vind ik niet dat hij heel hard schopt en 2 toughness is ook niet echt stabiel (meestal geen blijvertje lijkt mij). Zie ik iets over het hoofd?
Het deck speelt ook groen met Abrupt Decay, dus het zou net zo goed Tarmogoyf kunnen spelen voor 2 mana... vanwaar de keuze voor deze kaart?
Het deck is welgeteld 2 keer in een top 8 gekomen het laatste jaar (in paper magic) en daar zijn ze allebei 5-8ste plaats ge-eindigd dus veel impact zal het niet hebben op de prijs.
Dat is niet helemaal waar, ik hoor ook steeds vaker IRL dat mensen het deck spelen.
Dat deck word vrijwel alleen gespeeld op MTGO en niet op echte toernooien dus dat zal geen impact hebben gemaakt op de prijs.
Tegenwoordig zie je in legacy steeds vaker Moggcatcher lijsten. Daar is deze een auto 4 include. Dat zal ook wel bijgedragen hebben aan de prijsstijging. Het deck gebruikt de kern van stompy decks, met deze en bijvoorbeeld Siege-Gang Commander als kill.
Ik bedoel inderdaad wat Lookky zegt.
Ik denk dat hij eerder dit bedoelt..
"At the beginning of combat on your turn, put a 1/1 red Goblin creature token with haste onto the battlefield."
Krenko geeft de tokens die hij maakt geen haste, deze wel.
Ik denk dat hij dat ook wel snapt, punt blijft dat deze tokens meteen aanvallen.
Waar zie jij haste staan? Kijk eens goed naar de tekst + onderstaande ruling:
"If, during your declare attackers step, a creature that must attack if able is tapped, is affected by a spell or ability that says it can't attack, or hasn't been under your control continuously since the turn began (and doesn't have haste), then it doesn't attack. If there's a cost associated with having a creature attack, you're not forced to pay that cost, so it doesn't have to attack in that case either."
Dus ze krijgen geen haste, tis slechts geforceerd aanvallen
Ik vind hem ook niet fantastisch Maar voor standard is ie goed genoeg, dat verklaart de prijs.
hij was een hele tijd een paar euro en toen werd het rabble red deck populair en toen steeg de prijs.
Als ik me niet vergis is deze ook flink gestegen sinds M15 is uitgekomen, of niet? Want ik kan me niet herinneren dat hij meteen al zoveel waard was.
Creature - Goblin Warrior 2 / 2
Other Goblin creatures you control attack each combat if able.
At the beginning of combat on your turn, create a 1/1 red Goblin creature token with haste.
Whenever Goblin Rabblemaster attacks, it gets +1/+0 until end of turn for each other attacking Goblin.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/18/2014
Although Goblin Rabblemaster doesn’t force itself to attack, if you control two of them, they’ll force each other to attack if able.
7/18/2014
If, during your declare attackers step, a creature that must attack if able is tapped, is affected by a spell or ability that says it can’t attack, or hasn’t been under your control continuously since the turn began (and doesn’t have haste), then it doesn’t attack. If there’s a cost associated with having a creature attack, you’re not forced to pay that cost, so it doesn’t have to attack in that case either.
7/18/2014
The number of attacking Goblins is counted as the last ability resolves, and the bonus is locked in at that time.
Decktips