Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Rivals of Ixalan (RIX)
Serie | Normaal | Foil | ||
Rivals of Ixalan | 1,00 | 2,95 | ||
Time Spiral Remastered | 0,75 | 0,01 |
Prijs:
€ 1,00
FOIL
€ 2,95
Ik speel deze alleen in mijn colorless artifact commander deck en mijn mono groen elf commander deck, in beide decks is mana over het algemeen geen probleem en een colorless landje ook niet. In mijn rood/zwart goblin commander en groen/blauw merfolk commander speel ik deze inderdaad niet, omdat ik daar niet teveel kleurloze landjes wil spelen. Ik zou het ook geen auto include noemen, maar in de juiste decks is hij wel goed.
Ik weet dat ik enigszins reageer op een post van een jaar geleden.
Dat lijkt mij niet. Hij geeft alleen maar kleurloos, echt een doorn in het oog van 3/4/5-kleuren decks. Bovendien is + dit landje tappen niet echt weinig voor het pakken van een kaart. Ascend heb je zo in Commander maar dat zegt niet zo heel veel in dit geval - ik denk dat je 'm vooral in wit/rood/boros en big mana zal zien, maar verder?
Dit wordt 'n auto-include in EDH lijkt me....
Land
Ascend (If you control ten or more permanents, you get the city's blessing for the rest of the game.)
T: Add C.
5, T: Draw a card. Activate this ability only if you have the city's blessing.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/19/2018
Once you have the city’s blessing, you have it for the rest of the game, even if you lose control of some or all of your permanents. The city’s blessing isn’t a permanent itself and can’t be removed by any effect.
1/19/2018
A permanent is any object on the battlefield, including tokens and lands. Spells and emblems aren’t permanents.
1/19/2018
If you cast a spell with ascend, you don’t get the city’s blessing until it resolves. Players may respond to that spell by trying to change whether you get the city’s blessing.
1/19/2018
If you control ten permanents but don’t control a permanent or resolving spell with ascend, you don’t get the city’s blessing. For example, if you control ten permanents, lose control of one, then cast Golden Demise, you won’t have the city’s blessing and the spell will affect creatures you control.
1/19/2018
If your tenth permanent enters the battlefield and then a permanent leaves the battlefield immediately afterwards (most likely due to the “Legend Rule” or due to being a creature with 0 toughness), you get the city’s blessing before it leaves the battlefield.
1/19/2018
Ascend on a permanent isn’t a triggered ability and doesn’t use the stack. Players can respond to a spell that will give you your tenth permanent, but they can’t respond to getting the city’s blessing once you control that tenth permanent. This means that if your tenth permanent is a land you play, players can’t respond before you get the city’s blessing.
Decktips