Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Masters 25 (A25)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 0,50 | 2,95 | ||
Masters 25 | 0,75 | 4,95 | ||
Rise of the Eldrazi | 0,40 | 14,95 | ||
Time Spiral Remastered | 1,50 | 0,01 |
Correct en tevens juist.
Devoid werkt overal omdat het een Characteristic-Defining Ability is.
702.113. Devoid
702.113a Devoid is a characteristic-defining ability. "Devoid" means "This object is colorless." This ability functions everywhere, even outside the game.
edit:
Om maar helemaal nuts te gaan met regels, even voor de volledigheid ook de regel van de CDAs:
604.3. Some static abilities are characteristic-defining abilities. A characteristic-defining ability conveys information about an object's characteristics that would normally be found elsewhere on that object (such as in its mana cost, type line, or power/toughness box) or overrides information found elsewhere on that object. Characteristic-defining abilities function in all zones. They also function outside the game.
604.3a A static ability is a characteristic-defining ability if it meets the following criteria: It defines an object's colors, subtypes, power, or toughness; it is printed on the card it affects, it was granted to the token it affects by the effect that created the token, or it was acquired by the object it affects as the result of a copy effect or text-changing effect; it does not directly affect the characteristics of any other objects; it is not an ability that an object grants to itself; and it does not set the values of such characteristics only if certain conditions are met.
En ja, de reminder text dekt de lading niet meer... (Maar heeft dat eigenlijk al nooit gedaan.)
Ancient Stirrings vraag maar om één ding: dat de kaart kleurloos is. Devoid zegt dat de kaart kleurloos is. Ja dus
Werkt Ancient Stirrings ook op kaarten met Devoid?
Ik draai deze kaart sinds een tijd in affinity, en ik denk dat het een van de beste beslissingen is geweest om Thoughtcast te vervangen voor de Stirrings. 5 kaarten ver kijken vanaf turn 1 en er uit pakken wat je op dat moment nodig hebt of verwacht nodig te gaan hebben is echt top.
Affinity ?
nee, want lees de visions maar...
er staat vrij duidelijk op:
ancestrall visions is blue.
oftewel niet colorless
Mag ik hier een Ancestral Vision mee pakken? Die heeft geen colored mana symbols in z'n mana cost? :333
Dustin legt het allemaal netjes uit. De percentages liggen allemaal iets hoger dan ik had verwacht, maar het laat al zien dat met 8 targets (naast land) je een behoorlijke kans hebt om naar een van die targets te graven met Stirrings. Dit is daarmee een leuke tech om bijvoorbeeld naar All Is Dust te graven!
Ok, ik ga even lekker de nerd uithangen Ga uit van een 60 kaarten deck (de kaarten die je al getrokken hebt, zijn random en dus naar verwachting in proportie met de samenstelling van je deck). De kans om helemaal niets te zien in 5 kaarten, is de kans dat je geen enkele colorless kaart trekt, dus (60-#colorless)C5 / 60C5. De kans om wel wat te vinden is dus:
8 targets -> 52%
12 targets -> 69%
16 targets -> 80%
20 targets -> 88%
24 targets -> 93%
28 targets -> 96%
32 targets -> 98%
33+ targets -> 99%
Tja, missen is met minstens 24 land en 8 andere targets nagenoeg onmogelijk
Je MOET een colorless kaart rapen anders is deze kaart waardeloos. Daarmee wil je dus voldoende colorless kaarten spelen. 24 land op 60 kaarten komt al overeen met 2/5 en is dus eigenlijk al een "garantie" dat je kaart ten minste iets gaat doen.
Om deze kaart nu beter te maken dan de gemiddelde ramp zal je ook nog andere colorless kaarten moeten spelen. Ik denk echter dat je met ieder aantal voordeel hebt aangezien die 24 landjes eigenlijk al genoeg zijn.
Ik zie dat ik op 14 + 23 zit. Dat zal wel genoeg moeten wezen
Dom van me.
(Cards with no colored mana in their mana costs are colorless. Lands are also colorless.)
Hm, dat is een goede. Ik zou zelf zeggen bij ongeveer 16 Targets.
Ik neem aan dat je OOK Landen mag pakken? Aangezien die dingen ook colorless zijn. Zoja, dan zit je met 12-16 Targets naast je land wel goed denk ik.
Sorcery
Look at the top five cards of your library. You may reveal a colorless card from among them and put it into your hand. Then put the rest on the bottom of your library in any order. (Cards with no colored mana in their mana costs are colorless. Lands are also colorless.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips