Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Masters 25 (A25)
Serie | Normaal | Foil | ||
Masters 25 | 0,15 | 0,30 | ||
Portal I | 0,20 | |||
Portal II | 0,25 | |||
Starter 1999 | 0,35 | |||
Urzas Saga | 0,20 |
Dan speel ik nog steeds liever Swords to Plowshares
En het is een leuke kaart als de caster een Tainted Remedy heeft liggen.
't Is slechts een leuke kaart voor multiplayerpolitiek én grouphug. That's it.
Ik vind hem ook in EDH eigenlijk maar matig. Je hebt met wit zoveel betere alternatieven.
StP, Path to Exile, Oblation, Oblivion Ring, Journey to Nowhere, Condemn, Wing Shards, Smite, etc, etc.
Jouw perceptie is dezelfde als de mijne, ik vind dit ook een crap kaart buiten EDH, ik wilde alleen maar aangeven dat dit geen kaart is die je per definitie overal uit moet sluiten want soms...héél soms is deze bruikbaar
Ik weet wat EDH is (maar 1 keer ooit gedaan). Wist alleen niet dat je zoveel life hebt. Dan geef ik je de volle 100% gelijk, dan is deze kaart een heel ander verhaal. Eigenlijk is dan heel 't spel inderdaad anders. Ik ben maar een casual/fun Vintige mannetje. Dus vandaar dat mijn perceptie van kaarten anders is dan bijvoorbeeld de jouwe, omdat je een heel ander format bespeelt.
@Red
Ik was het altijd al met je eens dat 4 mana veel is, dat 4 levens geven rot is en dat removal op Sorcery speed ronduit kl*te is. Maar lees aub mijn post goed en bedenk dat het allemaal om EDH gaat.
EDH is anders dan een normaal potje magic, je begint met 40 leven ipv met 20 (dus 4 leven geven komt een stuk minder hard aan), wanneer je 20+ damage doet met je general win je (ongeacht hoeveel leven de tegenstander nog heeft, dus wederom komt die 4 leven niet zo hard aan), het is een langzaam formaat (dus is 4 mana niet zo'n ramp meer) maar bovenal mag je iedere kaart slechts één keer spelen.
Één keer iedere kaart mogen spelen...hoeveel removals kunnen deze kaart vervangen? Zeker wanneer je bedenkt dat je toch wel graag van beesten zoals Azami, Lady of Scrolls af zou willen mocht deze gespeeld worden...je kan er iig niet van uit gaan dat je tegenstander er mee aanvalt of blocked en daarmee vallen een hele boel removals direct af. En tóch wil je van dit beest af kunnen komen...
Ik hoop dat ik met bovenstaand voorbeeld heb laten zien dat deze kaart lang zo slecht niet is in een formaat als EDH. Daarbuiten, ja, daarbuiten is dit een slechte kaart
Ik ruim eigenlijk meestal de "threaths" van de tegenstander op, zodat die me niet meer lastig kunnen vallen. Als je aggro speelt, dan kan je die 4levens eraf blijven hakken, en als je control/combo speelt is het vaak überhaupt geen probleem. Er zijn zeker beter speelbare kaarten, maar dat zegt niet dat deze per se slecht is.
Zeker zoals shai zegt, in EDH kan je elke removal gebruiken. Ook zorgen de 40levens waarmee je begint al voor een heel ander spelverloop.
P.s. de so what's zijn geen argumentatie, maar de zinnen die erna staan.
'so what' vind ik maar zwakke argumentatie, zo kan je elke ruk kaart wel verdedigen en in je deck doen. 4 mana cost en 4 levels voor een tegenstander erbij voor het opruimen van 1 beestje is wel heel karig in welk format je ook speelt.
Dit ding ruimt een beest op. Over het algemeen ruim je beesten van het veld om zelf met jou beesten de tegenstander zijn levels omlaag te kicken. Dat gaat een stuk moeilijker als een kaart die je net hoort te helpen de tegenstander een 5e van levenspunten terug geeft. Deze kaart schiet zo erg zijn eigen doel voorbij. Er zijn genoeg andere kaarten die veel speelbaarder zijn en zeker voor wit.
Serieus, in EDH moet je iedere mogelijkheid voor removal aanpakken. Dat deze removal 4 mana kost...so what, in EDH zit je meestal toch wel hoog op de curve.
Dat deze removal de controller van het beest 4 leven geeft...so what, in EDH win je toch vaak op controll of op general damage en dan nog, 10% leven gaat iemand niet snel redden!
Echter, wat deze kaart vooral slecht maakt is dat deze alleen te gebruiken is tegen creatures (itt Oblivion Ring bijvoorbeeld) én niet op instant speed gebruikt kan worden.
Kortom de Sorcery speed is in mijn ogen het grootste probleem.
Daarom staat er in de oracle ook iets wat ál-tijd voorkomt: 'If the spell fails...' Zo'n kaart als deze failt altijd. Dit soort kaarten kunnen je zeker wel redden, maar dat doen vele andere witte kaarten ook, en stukken sneller/beter.
Ja maar waarom zou je jou eigen beest 'saccen' voor 4 mana om dan 4 levens te krijgen via een sorcery? Dat kan beter en zeker met wit.
Als jijzelf de owner bent is het alleen een voordeel.
Restrictie = (bijvoorbeeld) nonblack, nonartifact etc.
4 + Its owner gains 4 life. geen restricties?
Sorcery
Destroy target creature. Its owner gains 4 life.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
3/16/2018
You are a creature’s owner if the card representing it began the game in your deck, or if it’s a token that entered the battlefield under your control. If Path of Peace targets a creature that you own but an opponent controls, you’ll gain 4 life.
3/16/2018
If the target creature is an illegal target by the time Path of Peace tries to resolve, the spell doesn’t resolve. No player gains life.
Decktips