Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Elves vs Inventors (DDU)
Serie | Normaal | Foil | ||
Elves vs Inventors | 1,95 | |||
M13 | 1,95 | 4,95 |
Prijs:
€ 1,95
Andere versie wel op voorraad.
Het is ook om het flippen makkelijker te maken; Je weerwolven worden pas groot/groter als er eens een beurt geen spells gespeeld worden. Normalitair wil je zelf echter constant dingen spelen om druk te zetten, waardoor het moeilijk wordt je weerwolven (efficient) te transformeren. Met Collected Company kan je het je echter wel veroorloven eens een keer niets te doen in je eigen beurt, omdat je met company alsnog in je tegenstanders beurt beesten kan maken.
Ohhh! ze doen het dus NIET om te flippen maar om de flip te behouden...
nog bedankt
Ik denk dat het idee achter collected company niets te maken heeft met de wolven die je uit de company haalt, maar puur met de weerwolven die je al hebt liggen. Je speelt zelf niets in je eigen beurt (waardoor alle wolven die er al lagen de volgende beurt flippen), en en je speelt Collected Company in je tegenstanders beurt zodat je nog steeds je leger kan vergroten. (Zodat je je beurt niet hoeft te verspillen om je wolven te flippen)
Dankjewel want ik vind het heel verwarrend want op internet word gezegd dat je persee Collected Company moet spelen in de beurt van je tegenstander want dan flippen je weerwolven...(wat niet zo is)
Mvg,
Voor de duidelijkheid.
Jij speelt niets in je eigen beurt.
Je tegenstander begint zijn beurt. In zijn upkeep cast jij Duskwatch Recruiter. Deze flipt nu niet: beginning of the upkeep is slechts 1 moment, direct na het overgaan van Untap step naar Upkeep. Dat moment is al voorbij.
Je tegenstander doet tijdens zijn beurt niets meer. Jij begint jouw beurt. Je gaat van je Untap step naar je Upkeep. Je Duskwatch Recruiter flipt nu niet, omdat er vorige beurt een spell gecast is: hijzelf namelijk.
Nog even als toevoeging hierbij: de Duskwatch Recruiter controleert of er vorige beurt niets gecast is. Niet of er tijdens JOUW laatste beurt iets gecast is. Dus het maakt niet uit wiens beurt de vorige beurt was. Verder is het ook niet relevant wie er iets cast om tegen te gaan dat hij flipt.
Hij flipt niet. Er is welliswaar geen spell gecast in de vorige beurt maar je Recruiter komt pas tijdens de upkeep in het spel. Zijn flip trigger gaat af aan het begin van de upkeep step, die is al voorbij.
Je zou eventueel met phasing een recruiter in het spel kunnen krijgen tijdens de untap step maar ik zie daar zo snel niet een trucje mee waardoor je hem onverwacht snel kunt casten en flippen.
Maar er is toch geen spell gecast in mijn beurt.....
Dan flipt hij niet. Er is dan namelijk een spell gecast; de Duskwatch Recruiter.
Vraagje stel ik leg deze in het spel (ik cast hem niet!) en ik cast een Duskwatch Recruiter in de upkeep van mijn tegenstander krijg ik den de Weerwolf geflipt in mijn turn? (Ik weet niet zeker of ik het al eerder gevraagd heb, als dat wel zo is EXCUUS)
mvg,
Even de regel erbij:
---
CR 702.61. Suspend
702.61a Suspend is a keyword that represents three abilities. The first is a static ability that functions while the card with suspend is in a player's hand. The second and third are triggered abilities that function in the exile zone. "Suspend N -- [cost]" means "If you could begin to cast this card by putting it onto the stack from your hand, you may pay [cost] and exile it with N time counters on it. (...)
---
En let er dus vooral op dat er staat "If you could begin to cast this card by putting it onto the stack from your hand" en NIET "If you could play a sorcery" of iets in die trant.
hier is te lezen hoe het met Teferi zit. Het relevante deel: "If you have Teferi in play, all your creature spells have flash . . . so you can suspend a creature card in your hand any time you could play an instant."
Uit mijn hoofd is 'Suspend' een ability dat alleen op Sorcery speed gespeeld mag worden. Met het suspenden cast je het echter niet, dus al deze voorbeelden kan niet voorkomen dat je het niet op instant speed mag suspenden.
Overigens, Yeva geldt alleen voor groene creature cards.
Hoe werkt deze met suspend-kaarten zoals Greater Gargadon? Met Teferi, Mage of Zhalfir kon je deze op instant speed suspenden, maar omdat Yeva's wording licht verschilt twijfel ik.
Yup. Het maakt niet uit waar de creature cards zich bevinden.
in EDH, als ik deze in het spel heb liggen, mag ik mijn commander Karrthus, Tyrant of Jund dan met flash spelen?
Legendary Creature - Elf Shaman 4 / 4
Flash (You may cast this spell any time you could cast an instant.)
You may cast green creature spells as though they had flash.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/1/2012
You still pay the costs for green creature cards you cast.
7/1/2012
Yeva’s ability applies to green creature cards in any zone, provided something is allowing you to cast them. For example, if the top card of your library is a green creature card and you control Garruk’s Horde, you can cast that card as though it had flash.
Decktips