Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Bedankt voor de bevestiging! Blijft toch een ingewikkeld spelletje dat magic
Klopt helemaal.
@rick
Volgorde van het in spel komen maakt nog steeds uit voor timestamps. Als je eerst Flight op een beest gooit en daarna Grounded zal dat beest geen flying hebben, aangezien Grounded dan de nieuwere timestamp heeft. En omgekeerd heeft hij wel flying als je eerst Grounded speelt en daarna Flight.
Als ik de hulp pagina dan goed begrijp zitten het verkrijgen en verliezen van de abilties in dezelfde layer en zal de Raging Goblin daar van haste, mountainwalk naar defender naar defender, haste gaan in mijn voorbeeld vanwege timestamps.
De veranderingen in power/toughness zitten in verschillende layers, waarbij de verandering van Deep Freeze in een eerdere layer zit dan die van Goblin King en Goblin Chieftain. Dus daar gaat de Raging Goblin van 2/2 naar 1/5 naar 2/6 in mijn voorbeeld?
Heb ik het dan goed begrepen?
Hier is een aparte pagina voor op de hulpdienst waar de layers worden uitgelegd: hier
De volgorde van het in het spel komen maakt niets uit voor abilities zoals *other Goblins have +1/+1*. Zolang de Goblin een Goblin blijft, blijft deze +1/+1 en mountainwalk van de Goblin King krijgen. Dus na het spelen van Deep Freeze wordt de Raging Goblin een blauwe 1/5 Goblin Berserker Wall met defender. Na het spelen van de Chieftain wordt het vervolgens een 2/6 Goblin Berserker Wall met defender en Haste.
Edit: Volgorde van het spel komen maakt naar mijn weten voor permanents overigens nooit uit. Volgorde van in het spel komen maakt alleen uit als je met spells op de stack bezig bent.
Stel ik heb een Raging Goblin en een Goblin King in het spel, mijn Raging Goblin is dus nu 2/2 goblin berserker creature en heeft haste en mountainwalk.
Mijn tegenstander speelt nu een Deep Freeze op de Raging Goblin. Als ik de official rulings goed begrijp is de Raging Goblin nu een 0/4 goblin berserker wall creature met defender. De Goblin King heeft geen invloed meer op de Raging Goblin vanwege de volgorde van in het spel komen van de Goblin King en de Deep Freeze.
Vervolgens speel ik een Goblin Chieftain. Nu is de Raging Goblin een 1/5 goblin berserker wall creature met defender en haste. De chieftain werkt wel omdat die na de Deep Freeze in het spel komt.
Klopt mijn bovenstaande beschrijving of interpreteer ik de official rulings (deels) verkeerd?
Gaaf hoor, een blauwe Lignify!
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature has base power and toughness 0/4, has defender, loses all other abilities, and is a blue Wall in addition to its other colors and types.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/27/2018
Deep Freeze overwrites all previous effects that set the creature’s base power and toughness to specific values. Any power- or toughness-setting effects that start to apply after the ability resolves will overwrite this effect.
4/27/2018
Effects that modify a creature’s power and/or toughness, such as the effect of Titanic Growth, will apply to the creature no matter when they started to take effect. The same is true for any counters that change its power and/or toughness and effects that switch its power and toughness.
4/27/2018
If the enchanted creature has an ability that grants abilities to other objects, Deep Freeze’s effect will stop it from doing so. If the enchanted creature gains an ability after Deep Freeze resolves, it will keep that ability.
Decktips