Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

History of Benalia

Serie: Dominaria (DOM)

Rarity: Mythic Dominaria Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dominaria
 -
2,95
 2
4,95
History of Benalia | Dominaria

Prijs:

€ 2,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-1-2020 17:23:00

Ik vind het concept Saga stiekem best wel stoer en geslaagd. Hoewel er op dit moment geen Saga is waar ik echt helemaal wild van wordt zou het me niet verbazen als die vanzelf geprint wordt. En wat Jense zegt: goed en duur hoeven niet perse samen te gaan. Neem bijvoorbeeld Dark Ritual en Counterspell. Zolang ik dit spelletje speel zijn die dingen ongeveer een eurootje, en geven desalniettemin nog steeds elke Modern/Pioneer/Standard speler nachtmerries. En ja dat zijn commons met 1000 verschillende prints, maar daar gaat het nu natuurlijk even niet om.

26-1-2020 12:59:00

Ik vind saga's ook erg leuk ontworpen en een toevoeging aan het spel. Ik vind een redenatie dat Saga's (relatief) goedkoop zijn en daardoor dus mislukt dan ook erg kort door de bocht (ik weet dat je dat niet precies impliceert, Lioncross). Het feit dat deze vrij goedkoop is komt ook omdat hij net uit Standaard geroteerd is, daar zag hij best veel play. Ik speel hem zelf in m'n Cube, een mooie toevoeging aan het White Weenie archetype (een populaire combo met Flickerwisp. Ik speel hem ook in m'n Syr Gwyn, Hero of Ashvale knight-tribal Commander deck, twee 2/2 knights en een buff voor al m'n knights kan toch de doorslag geven. Helemaal leuk als je hem terug kunt halen met Sun Titan.

Leuk detail ook, het mechanic van Saga's was oorspronkelijk bedoelt voor Planeswalkers. Dus de beurt dat je een Planeswalker zou casten zou de eerste ability geactiveerd worden, daarna de tweede en tot slot de ultimate. Ook best cool, wellicht dat we ooit nog een soort Saga-walkers te zien krijgen, who knows.

25-1-2020 23:55:00

Dit is gewoon een zeer sterke kaart. De lage prijs is denk ik meer omdat hij wat narrow en minder actueel is, en white weenie + knights heeft heel veel opties en beperkte slots.

Persoonlijk vind ik Saga's een geslaagd kaarttype. Bijvoorbeeld Rite of Belzenlok is misschien geen competitieve kaart, maar wel gaaf, flavourvol en leuk. Ik speel 'm in zwarte decks die sacvoer nodig hebben. The Eldest Reborn vind ik ook zeer speelbaar in casual.

Ik denk dat we nog wat mooie en misschien sterkere saga's gaan zien in de toekomst, van mij mogen ze dit concept er in houden!

25-1-2020 19:22:00

Ik heb deze sealed deck wel eens tegen me gehad en dan beukt ie behoorlijk. Verder speel ik alleen Commander en daar zie ik hem nooit. Volgens mij doet dit ook niet zoveel in constructed formats. Maar ik ben dan ook geen expert.

Tot nu toe is het Wizards in ieder geval nog niet gelukt een Saga te printen waar ik warm van loop. Zie soms wel eens synergie voorbij komen waarbij ze er voor zorgen dat niet alle counters er op komen. Maar daar wordt ik ook niet warm van.

25-1-2020 17:43:00

Dit is de duurste saga. IMO is het best goedkoop betekend dat saga's niet zo goed zijn? Dus mijn vraag is wat is de overall opinion over saga kaarten

Mvg,

5-5-2018 12:35:00

In Commander is deze inderdaad niet heel nuttig, als 1-off. Als 4-off in een 60 kaarten deck is deze inderdaad wel heel sterk.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-5-2018 10:03:00

Misschien omdat ik alleen commander speel dat ik de waarde ervan niet zo snel zie. Maar op toernooien zal deze waarschijnlijk wel sterk zijn.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-5-2018 13:21:00

En als de tegenstander removal op de Tokens gooit is dat gewoon card advantage. Prima kaart hoor, de derde ability is misschien niet altijd even relevant maar 2 2/2tjes voor 1WW is prima.

1-5-2018 12:01:00

Al speelt er iemand main board Enchantment removal, je houdt er toch een 2/2 vigilance token aan over na de 1 voor 1 ruil.

1-5-2018 09:47:00

Daar zou je je nog wel 's dik in kunnen vergissen. Mainboard enchantment removal speelt niemand, dus die 3 beurten liggen gebeurt sowieso wel. Dan is het sowieso 2 beurten een chumpblockertje. Daarnaast speel je deze nooit in z'n eentje maar naast andere aggressieve beestjes. Gaat best hard.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-5-2018 07:27:00

Ik vind 'm ook zeker goed, maar niet 18 euro goed En hij moet wel drie beurten blijven liggen voordat ie echt pijn gaat doen. Laten we zeggen dat je deze met wat ramping in beurt 2 kan neerleggen. Dan nog vind ik 'm niet echt heel erg bijzonder. Zeker niet met gemakkelijke removal.

30-4-2018 13:17:00

Broken Bond lijkt me een prima optie voor main board tegen al die saga's!

30-4-2018 13:12:00

Hoe ik het zie, voor 3 Mana krijg je 2 knight tokens (2/2 + vigilance), waarbij je AL je knights erna ook nog eens oppompt. Knights komen ook heel veel voor en makkelijk neer te leggen in de beurten voordat de derde counter hierop komt, wat dus heel pijnlijk kan zijn voor de tegenstander

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-4-2018 12:50:00

Kan iemand me uitleggen waarom deze nu al zo duur is? Hij lijkt me wel okee, maar niet bijzonder sterk.

Oracle

Enchantment - Saga 

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)
I, II - Create a 2/2 white Knight creature token with vigilance.
III - Knights you control get +2/+1 until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/27/2018
The final chapter ability of History of Benalia affects only Knights you control at the time it resolves. Creatures you begin to control later in the turn or that become Knights later in the turn won’t get +2/+1.

4/27/2018
As a Saga enters the battlefield, its controller puts a lore counter on it. As your precombat main phase begins (immediately after your draw step), you put another lore counter on each Saga you control. Putting a lore counter on a Saga in either of these ways doesn’t use the stack.

4/27/2018
Each symbol on the left of a Saga’s text box represents a chapter ability. A chapter ability is a triggered ability that triggers when a lore counter that is put on the Saga causes the number of lore counters on the Saga to become equal to or greater than the ability’s chapter number. Chapter abilities are put onto the stack and may be responded to.

4/27/2018
A chapter ability doesn’t trigger if a lore counter is put on a Saga that already had a number of lore counters greater than or equal to that chapter’s number. For example, the third lore counter put on a Saga causes the III chapter ability to trigger, but I and II won’t trigger again.

4/27/2018
Once a chapter ability has triggered, the ability on the stack won’t be affected if the Saga gains or loses counters, or if it leaves the battlefield.

4/27/2018
If multiple chapter abilities trigger at the same time, their controller puts them on the stack in any order. If any of them require targets, those targets are chosen as you put the abilities on the stack, before any of those abilities resolve.

4/27/2018
If counters are removed from a Saga, the appropriate chapter abilities will trigger again when the Saga receives lore counters. Removing lore counters won’t cause a previous chapter ability to trigger.

4/27/2018
Once the number of lore counters on a Saga is greater than or equal to the greatest number among its chapter abilities-in the Dominaria set, this is always three-the Saga’s controller sacrifices it as soon as its chapter ability has left the stack, most likely by resolving or being countered. This state-based action doesn’t use the stack.

Decktips