Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 9,95
FOIL
€ 19,95
Zonder de laatste tijd competitive magic te hebben gevolgd, is dat een juiste aanname: lastig weg te krijgen, makkelijk te casten, vrij snel card-advantage en cantript in het ergste geval.
Ik denk dat Karn vooral gespeeld wordt na sideboarden in control matchups omdat hij moeilijk weg te krijgen is?
Midgame betekent verschillende dingen afhankelijk van het deck.
Ten eerste, midgame kan betekenen dat de strategie van het deck gericht is om tegenstanders onslaught te overleven (met bijvoorbeeld, Wall of Omens door het af te remmen zodat er met Wrath of Gods een stabielere board state verkregen kan worden waardoor er met Elspeth, Knight-Errant of Jace, the Mind Sculptor de bordpositie naar zich toegetrokken kan worden en gedomineerd. Midgame in dergelijke (control)decks is altijd plan A.
Ten tweede, weenie- of aggrodecks proberen juist de tegenstander zo snel mogelijk te laten overlijden. Dit zijn vaak hele lineaire, inflexibele decks. Lukt het niet om snel te winnen dan wint het vaak helemaal niet. Het is alles of niets. Een midgameplan helpt dergelijke decks om het minder lineair te maken. In dergelijke decks is de aggro-strategie plan A, en midgame is plan B.
Ik hoop dat het zo duidelijker is.
Modern Robots is al één van de snelste decks in Modern, ik denk dat het probleem is dat als ze niet snel winnen ze geen plan hebben voor het midden en late spel. Ik denk dat Karn hier een belangrijke rol in kan vervullen met zowel card advantage als een wincon.
Ja zoiets moet het wel zijn inderdaad, maar ik vraag me alleen af of die plekken niet beter ingevuld kunnen worden met versnelling of een snelle kill conditie.
Ik ken (Modern) Affinity niet, maar als ze deze spelen dan wil dat hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ze een midgameplan hebben.
Ik zie deze in affinity terug komen. Is het echt een essentieel onderdeel? Die 4 mana is toch nog best een hobbel voor affinity, in principe wil je dan al een heel eind onderweg zijn toch?
Thanks, bedankt voor je uitleg.
Ja, die tellen mee omdat het niet uitmaakt door wie en hoe ze geëxiled zijn. Mocht er ooit een andere kaart zijn die kaarten kan exilen met een silver counter er op dan zou je ze ook met Karn terug kunnen halen.
Wat gebeurt er met de kaarten die in exile liggen. Als karn dood gaat. En later nog een karn speelt. Tellen die geexilede kaarten ook weermee?
Gaaf, de afbeelding van Urza op de achtergrond
Stijgt lekker. Inmiddels al weer 68 dollar.
met die 3e keuze, wil je toch heel wat artefacten in je deck hebben lijkt me.
misschien dat enkele artefacten terug in beeld kunnen komen?
Hoe bedoel je?
humm, oude serie artefacten kunnen weer een herbeleving krijgen met deze kaart en set?
Legendary Planeswalker - Karn
+1: Reveal the top two cards of your library. An opponent chooses one of them. Put that card into your hand and exile the other with a silver counter on it.
-1: Put a card you own with a silver counter on it from exile into your hand.
-2: Create a 0/0 colorless Construct artifact creature token with "This creature gets +1/+1 for each artifact you control."
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/27/2018
A token created by Karn’s last ability will count itself, so it’ll be at least 1/1.
4/27/2018
Karn is colorless but not an artifact. The Construct tokens created by Karn’s last ability don’t count Karn.
Decktips