Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

The Antiquities War

Serie: Dominaria (DOM)

Rarity: Rare Dominaria Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dominaria
 -
0,60
 -
4,95
The Antiquities War | Dominaria

Prijs:

€ 0,60

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
8-3-2019 09:32:00

Grappig dat je zegt dat ze na 26 jaar nog nieuwe dingen verzinnen, terwijl deze saga's eigenlijk een oud design zijn Toen de eerste planeswalkers werden ontworpen tijdens Lorwyn, zouden ze werken op de saga manier.

Het eerste ontwerp was Garruk, die zou een 2/2 wolf maken, daarna alle wolven dupliceren en als derde stap alle wolven boosten. En die stappen zouden herhaald worden constant.

Maar de saga's zijn heel tof ja! Ben bang dat we ze niet meer snel zien, maar bijna allen vind ik leuk spelen, en flavourwise zijn ze allemaal tof.

7-3-2019 12:04:00

Daar sluit ik me volledig bij aan.

7-3-2019 00:29:00

Ik vind de saga's persoonlijk heel erg geslaagd. Het zijn gewoon enchantments maar met een leuke twist en flavour, en de meeste vind ik qua kaartdesign ook goed in elkaar steken. Knap dat WotC na 26 jaar nog steeds met kaarten komt die vernieuwend aanvoelen en toch goed integreren in alle bestaande designs.

En ook ik houd meer van oude kaartdesigns qua layout (ben begonnen tijdens Unlimited en heb een zwak voor beta) maar vind de Saga layouts goed gelukt, en prima dat WotC de oude kaartlayouts met rust laat. Dat is ook een charme van Magic, dat elke periode van die 26 jaar z'n eigen stijl heeft.

6-3-2019 23:37:00

Correct. 'the rest' is alles wat je niet revealed.

6-3-2019 21:19:00

Vraagje: als ik geen artifact kaart reveal en niks naar mn hand doe, moet ik dan alle 5 kaarten naar de bottom van mn library doen?

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-5-2018 11:00:00

Ik hou echt van de oude art kaarten. Melissa Benson, Mark Tedin, Therese Nielsen, etc. etc. Sommige van de sages vind ik niet echt mooi (zoals bijv. Phyrexian Scriptures) maar deze en bij. The Mending of Dominaria zijn echt gaaf.

Global Moderator Remco (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2018 20:58:00

Ik ben ook wel van de oude layout, normaal gesproken. Maar de verticale layout van Sagas - en het hele concept van die dingen - vind ik zeer geslaagd. Hoop ze vaker te zien ook in andere sets, maar dat zal ijdele hoop zijn

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2018 15:36:00

Ik vind de Saga layout persoonlijk heel mooi. De reguliere layout had alle Saga art geen justice gedaan TBH. Smaken verschillen uiteraard.

27-4-2018 13:20:00

Behalve dan dat de layout alles verpest. Het hele idee van een Dominaria set is best aardig, maar doe dan een echte ode en haal de oude wereld weer van stal. Als liefhebber van de oude sets kan ik een kaart als deze echt niet aanzien.

27-4-2018 12:48:00

Ik vind het vooral gaaf dat de kaart getekend is door Mark Tedin

26-4-2018 22:39:00

Gave kaart. De eerste ability laat je 10 kaarten diep graven voor artifacts. De tweede verandert al je Sol Rings en andere mana artifacts in dikke beaters. + super vette art van MTG icoon Mark Tedin.

Nog een homerun voor deze set.

Oracle

Enchantment - Saga 

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)
I, II - Look at the top five cards of your library. You may reveal an artifact card from among them and put it into your hand. Put the rest on the bottom of your library in a random order.
III - Artifacts you control become artifact creatures with base power and toughness 5/5 until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

4/27/2018
The final chapter ability of The Antiquities War affects only artifacts you control at the time it resolves. Artifacts you begin to control later in the turn won’t become 5/5 creatures.

4/27/2018
The final chapter ability of The Antiquities War overwrites an artifact creature’s normal base power and toughness and all previous effects that set an artifact creature’s base power and toughness to specific values. Any power- or toughness-setting effects that start to apply after the ability resolves will overwrite this effect.

4/27/2018
Effects that modify an artifact creature’s power and/or toughness, such as the effect of Titanic Growth, will apply to the creature no matter when they started to take effect. The same is true for any counters that change its power and/or toughness and effects that switch its power and toughness.

4/27/2018
If The Antiquities War somehow becomes an artifact enchantment prior to resolving its final chapter ability, it will become a 5/5 Saga artifact enchantment creature, and will then be sacrificed after that ability resolves.

4/27/2018
An Equipment that becomes an artifact creature becomes unattached if it’s attached to a creature. Its equip ability can be activated, but it won’t become attached to the target creature.

4/27/2018
As a Saga enters the battlefield, its controller puts a lore counter on it. As your precombat main phase begins (immediately after your draw step), you put another lore counter on each Saga you control. Putting a lore counter on a Saga in either of these ways doesn’t use the stack.

4/27/2018
Each symbol on the left of a Saga’s text box represents a chapter ability. A chapter ability is a triggered ability that triggers when a lore counter that is put on the Saga causes the number of lore counters on the Saga to become equal to or greater than the ability’s chapter number. Chapter abilities are put onto the stack and may be responded to.

4/27/2018
A chapter ability doesn’t trigger if a lore counter is put on a Saga that already had a number of lore counters greater than or equal to that chapter’s number. For example, the third lore counter put on a Saga causes the III chapter ability to trigger, but I and II won’t trigger again.

4/27/2018
Once a chapter ability has triggered, the ability on the stack won’t be affected if the Saga gains or loses counters, or if it leaves the battlefield.

4/27/2018
If multiple chapter abilities trigger at the same time, their controller puts them on the stack in any order. If any of them require targets, those targets are chosen as you put the abilities on the stack, before any of those abilities resolve.

4/27/2018
If counters are removed from a Saga, the appropriate chapter abilities will trigger again when the Saga receives lore counters. Removing lore counters won’t cause a previous chapter ability to trigger.

4/27/2018
Once the number of lore counters on a Saga is greater than or equal to the greatest number among its chapter abilities-in the Dominaria set, this is always three-the Saga’s controller sacrifices it as soon as its chapter ability has left the stack, most likely by resolving or being countered. This state-based action doesn’t use the stack.

Decktips