Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

True-Name Nemesis

Serie: Battlebond (BBD)

Rarity: Mythic Battlebond Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Battlebond
 -
9,95
 -
99,95
Commander 2013
 2
3,95    
Time Spiral Remastered
 -
9,95
 -
0,01
True-Name Nemesis | Battlebond

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 99,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
27-11-2013 12:59:00

2for1 is het dan wel

27-11-2013 12:41:00

Skullcrack samen met Pyroclasm werkt wel.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-11-2013 08:56:00

Nee. De protection prevent de damage.

Wat wel werkt, is een Day of Judgment.

25-11-2013 08:49:00

Werkt een Pyroclasm hierop?

24-11-2013 03:52:00

Ik vind 'makkelijk beantwoord' zo'n dooddoener, relatief gezien is dit een van de minst makkelijk te beantwoorden beesten Een Dark Confidant is makkelijk beantwoord, of een Phyrexian Dreadnought, maar dit geval ontwijkt een strontlading removal dus is voor creaturebegrippen *niet* makkelijk te beantwoorden.

Dat het mogelijk is houdt niet in dat het makkelijk is, alleen dat het kan Of dat hem overpowered maakt is een andere discussie (alsof er geen andere creatures bestaan die lastig dood te maken zijn) maar dit is gewoon een taaie gast.

23-11-2013 21:39:00

Hij is makkelijk te beantwoorden met spells die weer kunnen worden gecounterd. Zeker omdat TNN blauw is.

Tarmogoyf is ook makkelijk te beantwoorden maar wel het meest gespeelde beestje in legacy/modern... en die is groen en gewoon te slopen met bijvoorbeeld ook niet counterbare spott removal als Abrupt Decay

Daarnaast beukt hij door goyf heen en met een Umezawa’s Jitte eronder is hij natuurlijk wel de bom

21-11-2013 09:14:00

Hij is gewoon sterk maar makkelijk genoeg te beantwoorden. Zeker in de zwarte kleuren kan je puur zwart gaan of juist een combo en voor slechts 2 mana kill je deze en voor beetje meer kan je vaak alles killen. Op Tharmy en de extreme fatty's na heeft bijna elk deck enkel toughness 2 creatures, waarvan deze en grootste deel zelfs toughness 1 heeft. Dat is makkelijk op te ruimen.

In zelfde toernooi waar deze de nr1 kaart was, was Golgari Charm ook in de top 5 kaarten te vinden want mensen hedden het nu eenmaal door.

Infest sloopt bijna alles in legacy en Zealous Persecution is al vaker in decks voorgekomen als sweeper en tegelijk je eigen groep te vergroten.

21-11-2013 07:28:00

Plus - als je tegenstander puur hier op moet winnen, heb je rustig nog een beurt of 6 om zelf de winst in de wacht te slepen .

Het is een goeie beatstick, maar om nu een beestje dat alleen maar kan meppen of blocken te willen bannen..? Nee toch zeker? Volgende op de lijst moet dan zeker Nimble Mongoose worden omdat we plotseling vergeten zijn wat een sweeper is? Of Batterskull, omdat ie meer dan 3 power of toughness heeft/geeft?

Ik bedoel - als je kijkt naar de huidige meta in legacy, zowel Sneak & Show/Omni-tell als Painted Servant als ANT als UW Miracles en ongetwijfeld andere (combo)decks hebben schijt aan de Nemesis hoor .

En anders, ook Meekstone doet wonderen.

In het ergste geval vind er gewoon een beetje een schifting in de meta plaats en wordt er als respons op dit gekke ding wat meer combo gespeeld, of runt iedereen die de Nemesis niet speelt dadelijk standaard 4 Supreme Verdict + 4 Terminus + 4 Meekstone in z'n mainboard, problem solved. De meta past zich wel aan hoor

20-11-2013 20:01:00

Ze hebben in dezelfde serie een prima nieuw kaartje geprint om deze te slopen

Toxic Deluge

Sowieso gewoon harde removal algemeen, een Perish voor alle beestjes ten koste van een beetje life;-)

20-11-2013 18:24:00

Denk het niet eigenlijk, er zijn genoeg dingen tegen te doen, alleen mensen moeten er rekening mee houden, en dat moet zich altijd wat ontwikkelen.

20-11-2013 18:17:00

Solliciteert dit ding niet naar een ban? Hoe vaak kwam hij voor in dat toernooi?

Het toernooi wat gewonnen was niet zo maar een SCG, het was een GP. Best wel dik. Sowieso harde spike naar 45 nu.

18-11-2013 18:09:00

Jitte staat al enige tijd op dezelfde prijs. Toen was True-Name Nemesis nog niet in the picture.

18-11-2013 16:38:00

Wat heeft uwr delver scg gewonnen? Dat is tof nieuws aangezien mijn babytje een positieve matchup heeft tegen dit deck. Net nog 5 potjes gedaan en 4 gewonnen... ok die speler deed wel een beetje domme dingen maar goed he positief blijven

Ps: deze is het beste met jitte erop dan molt ie als je kleine vriendjes! Is Umezawa’s Jitte door deze zo gestegen???

18-11-2013 13:07:00

Sterker nog, op dat toernooi is ie uitgeroepen tot beste kaart van het toernooi: hier (onderaan)

Het winnende UWR Delver deck speelde er 3 in zijn 75 en Bant dat Top4 ging speelde er zelfs 4 main

Oracle

Creature - Merfolk Rogue 3 / 1

As True-Name Nemesis enters the battlefield, choose a player.
True-Name Nemesis has protection from the chosen player. (This creature can't be blocked, targeted, dealt damage, or enchanted by anything controlled by that player.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/17/2013
Protection from a player is a new variant of the protection ability. It means the following: - True-Name Nemesis can’t be the target of spells or abilities controlled by the chosen player. - True-Name Nemesis can’t be enchanted by Auras or equipped by Equipment controlled by the chosen player. (The same is true for Fortifications controlled by the chosen player, if True-Name Nemesis becomes a land.) - True-Name Nemesis can’t be blocked by creatures controlled by the chosen player. - All damage that would be dealt to True-Name Nemesis by sources controlled by the chosen player is prevented. (The same is true for sources owned by the chosen player that don’t have controllers.)

Decktips