Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander Anthology II (CA2)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2011 | 0,15 | |||
Commander 2018 | 0,30 | |||
Commander Anthology II | 0,30 | |||
Commander Legends | 0,20 | 0,30 | ||
Explorers of Ixalan | 0,30 |
Veilig betalen met iDeal
Oh, dat ontken ik ook niet.
Ik probeerde alleen aan te geven waarom iemand trample een "zwakke" ability zou kunnen vinden.
Er zijn best argumenten om trample de zwakste ability te vinden, er is alleen weinig reden om aan te nemen dat Wizards dat als design policy heeft en dat deze vow daarom +3/+3 geeft. Dan is de 'groen doet aan grotere beesten' theorie toch waarschijnlijker.
Nog een andere mogelijke verklaring; Groen is normalitair de kleur met de slechtste removal, dus is het op zich logisch dat die nog meer power moet weggeven om een attacker weg te halen. (En omgekeerd is het daardoor ook nog aantrekkelijker om hem op je eigen beest te gooien en hem helemaal niet als removal te gebruiken.)
Ik kan wel een aantal redenen verzinnen waarom iemand dat zou vinden: Trample werkt alleen op aanvallende beesten. Verder wat Dustin zei, het heeft pas echt zin met dikke beesten. Een 2/2 met trample heeft niet bijster veel zin.
De andere abilities doen verdedigend ook nog wat voor je (vigilance, first strike, ...) of hebben ook zin op wat kleinere creatures (flying, intimidate, ...).
Ik vind aanvallende beesten met trample persoonlijk ook Magic in zijn meest simpele vorm. Zonder trample moet je zo nu en dan nog nadenken over het declaren van attackers en je tegenstander over hoe hij blockt. Met trample is de situatie voor beide partijen meestal een stuk eenvoudiger.
The Professor is ook maar een individu met een eigen mening, die niet voor Wizards werkt... Als je dit als canon wilt zien, moet je met een quote van MaRo komen
Uhm, ik heb laatst een stuk gelezen of een filmpje gezien dat WotC of the professor trample wel het zwakst beschouwd...
Vooral dat laatste: groen is de "sterkste" kleur en heeft als primaire focus ruwe kracht, zonder finesse, puur natuur. Lekker dik en overal overheen walsen, dat is groen. Trample is niet per se een zwakke ability, maar is natuurlijk sterker op dikke beesten dan op kleintjes; kleine beesten hebben meer aan evasion.
Of dat groen meer affiniteit heeft met power/toughness boosts.
Elke kleur heeft indertijd een Vow gekregen. De groene geeft als enige +3/+3; de vier andere +2/+2. Hieruit zou je voorzichtig kunnen opmaken dat WOTC de ability Trample als zwakker beschouwt dan Flying, First Strike, Vigilance en Intimidate.
De art doet mij erg denken aan Berserk .
Zal wel de oudere broer zijn?
volgens mij lijkt het wel duidelijk dat commander als multiplayer bedoelt is ;D (3 of meer bedoel ik)
Of je wilt juist je tegenstander iemand anders aan laten vallen en ze zo tegen elkaar zetten, door zijn beest sterker te maken maar niet jou aan te laten vallen. Daarbij neem ik aan dat je commander speelt met meerdere mensen.
Hangt gewoon af van de situatie.
Als je jezelf, of een planeswalker van je, op het moment graag wil beschermen voor een heel gevaarlijke creature gooi je het op die creature zodat die geen gevaar is. Anders speel je het gewoon op iets van jezelf zodat het een mooie +3/+3 trample krijgt. Echter, als je het allebei graag wilt doen moet je even verder nadenken...
ja ik snap dat het op allebei kan maar ik zit te denken hoe ik deze kaart zou spelen en ik kom er niet helemaal uit
Leuk design! Echt zo'n kaart waar leuke situaties uit kunnen ontstaan. En het is in 1vs1 ook gewoon een monogroene {=pascifism} of +3/+3 voor je eigen creature (zonder nadeel)! Ook erg goed tegen , Control Magic etc. Jep, Commander is 'winning'.
@TimFakkel: Er staat geen beperking, dus het mag allebei.
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature gets +3/+3, has trample, and can't attack you or a planeswalker you control.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips