Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Guilds of Ravnica (GRN)
Serie | Normaal | Foil | ||
Guilds of Ravnica | 3,95 | 9,95 |
Prijs:
€ 3,95
FOIL
€ 9,95
Bedankt duidelijk.
Hoe werkt priority?
Priority kun je zien als een dealer button (of ieder ander fysiek object). EN ALLEEN DE SPELER MET DE DEALER BUTTON MAG IETS DOEN. De active player krijgt altijd de dealer button aan het begin van iedere fase en step. Voor de dealer buttonhouder zijn er dan twee keuzes: (i) hij/zij besluit iets te doen (activeren/spelen) of (ii) doet niets en passeert de button.
Na (i) volgt altijd diezelfde twee keuzes TOTDAT iedere speler voor (ii) heeft gekozen. Wanneer iedereen besluit om niets te doen dan eindigt de fase/step en krijgt de active player weer de button.
Dus, wat er hier concreet (waarschijnlijk) gebeurde is dat de active player de button doorgeeft, jij ook niets doet, vervolgens de fase eindigt en de dealer button weer bij de active speler komt te liggen (nadat alles op de stack is gegaan). Omdat de button bij de active speler ligt heeft hij priority en mag hij dus als eerste iets spelen.
TLDR: In Magic is er niet (meer) zo iets als "einde van de fase/step".
Ik was altijd in de veronderstelling dat iedere speler bij iedere overgang van een fase een moment van prioriteit krijgt. Nu merk ik in Mtg Arena dat als Legion Warboss in het spel komt in de eerste main phase de tegenstander pas kan reageren als de trigger van het creeren van de token op de stack komt. Heb je aan het eind van de eerste main phase geen mogelijkheid om te voorkomen dat de token wordt gecreëerd?
Creature - Goblin Soldier 2 / 2
Mentor (Whenever this creature attacks, put a +1/+1 counter on target attacking creature with lesser power.)
At the beginning of combat on your turn, create a 1/1 red Goblin creature token. That token gains haste until end of turn and attacks this combat if able.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/5/2018
If the token can’t attack for any reason (such as becoming tapped), then it doesn’t attack. If there’s a cost associated with having it attack, its controller isn’t forced to pay that cost, so it doesn’t have to attack in that case either.
10/5/2018
Mentor compares the power of the creature with mentor with that of the target creature at two different times: once as the triggered ability is put onto the stack, and once as the triggered ability resolves. If you wish to raise a creature’s power so its mentor ability can target a bigger creature, the last chance you have to do so is during the beginning of combat step.
10/5/2018
If the target creature’s power is no longer less than the attacking creature’s power as the ability resolves, mentor doesn’t add a +1/+1 counter. For example, if two 3/3 creatures with mentor attack and both mentor triggers target the same 2/2 creature, the first to resolve puts a +1/+1 counter on it and the second does nothing.
10/5/2018
If the creature with mentor leaves the battlefield with mentor on the stack, use its power as that creature last existed on the battlefield to determine whether the target creature has less power.
Decktips