Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Guilds of Ravnica (GRN)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander Legends | 0,35 | |||
Guilds of Ravnica | 0,50 | 1,00 |
Prijs:
€ 0,50
FOIL
€ 1,00
Ja, klopt.
Attacking of blocking zijn ze de gehele combat phase nog. Pas als de tweede main phase begint, zijn ze niet meer attacking of blocking.
Tot wanneer is een creature "attacking" (of blocking)?Tot en met de end of combat step (dus nog na damage dealing)?
Dat geeft maar +2. Erratic Cyclops kijkt naar de cmc van de spell die je cast, en de enige spell die je cast (en op de stack ligt) is Response, niet Response // Resurgence.
Geeft het casten van Response een Erratic Cyclops nu +7 power?
Of is de CMC van Response//Resurgence alleen 7 als je de CMC 'van de kaart' ergens voor nodig hebt ipv de CMC van 'het spell' ?
Thanks voor de uitleg!
Dat is dus het ding. Fysiek is het één kaart, maar dan met twee helften. Dan moeten er afspraken komen en de oude afspraak leidde tot veel verwarring. Dus dat je kon imprinten omdat de ene helft maar 2 kost en je vervolgens beide helften kon spelen. Dus dat hebben ze vereenvoudigd.
Waarom kan het niet gezien worden als 2 kaarten? Dat Resurgence niet ondereen scepter kan, maar Response wel. Dat klinkt voor mij logischer.
Dju, ik zie dat mijn post wel een correctie nodig heeft... is er een mod zo aardig om het een en anders te fixen? Altijd weer die telefoons, grr!
@Dustin: Dankje voor het citaat uit de comp. rules (en het schouderklopje voor mijn uitleg).
Dank voor de heldere uitleg, Torak! Inderdaad is tegenwoordig de CMC van deze kaart 7 mana (behalve op de stack) en dus niet meer te misbruiken met Scepter. Omdat dit een algemene regel is die voor alle split kaarten geldt en niet een specifieke ruling is voor Isochron Scepter, staat dit niet als official ruling bij die kaart.
CR 708.4b The mana cost of a split card is the combined mana costs of its two halves.
De regel van het bepalen van de converted mana cost (CMC) van splitkaarten is veranderd. Vroeger had een split card twee CMCs, een voor beide helften. Dat zou hier dus 2 en 5 geweest zijn. Dat was goed genoeg om hem te abusen voor Isochron Scepter, want als je de vraag dan zou stellen of deze kaart een CMC van 2 of minder heeft dan kon je dat beantwoorden met een "ja". Vervolgens kon je dan een kopie maken van de hele kaart met je Scepter en kiezen welke helft je ging casten, omdat daar niet de voorwaarde gesteld wordt dat de CMC van wat je cast 2 of minder is.
Anyway, de regel is nu geloof ik dat de CMC van deze kaart 2+5=7 is.
Ik zal even de bron zoeken omdat ik zo niet uit mijn hoofd 100% weet hoe dat nu gaat...
Edit: de bron hierover is hier te vinden. Als ik het zo snel even bekijk werkt het nu inderdaad zo dat beide helften samen bepalen welke kleur en welke CMC een split card heeft.
Ik heb van andere begrepen dat je deze niet kan misbruiken met Isochron Scepter.
Doch vind ik dit niet terug onder de uitleg van deze kaart of onder de uitleg van isochron scepter.
Weet iemand waarom dit niet kan?
Instant
Response deals 5 damage to target attacking or blocking creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/5/2018
Resurgence affects only creatures you control at the time it resolves. Creatures that come under your control later in the turn won’t gain first strike and vigilance.
10/5/2018
If you cast Resurgence when it’s not a main phase (perhaps with Omnispell Adept’s ability), creatures you control gain first strike and vigilance, but there’s no additional combat phase or main phase. If you cast it during an opponent’s main phase, there are additional combat and main phases, but that player attacks during that combat phase, not you.
Decktips