Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Fire // Ice

Serie: Ultimate Masters (UMA)

Rarity: Common Ultimate Masters Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Apocalypse
 2
8,95
 -
79,95
Commander 2011
 7
1,00    
Friday Night Magic
 -
3,95    
Izzet vs Golgari
 1
0,50    
Modern Horizons 2
 -
0,01
 -
0,01
Ultimate Masters
 -
0,20
 -
0,55
Fire // Ice | Ultimate Masters

Prijs:

€ 0,20

Uitverkocht

FOIL 

€ 0,55

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
23-11-2014 11:32:00

Fout.

Je kunt de Swiftspear gewoon nog casten. Dit doordat, nadat de stack leeg is, er OPNIEUW een rondje prio rondgaat en jij dus de Swiftspear nog gewoon mag casten.

Dat jij zegt "ik wil naar combat gaan" is gewoon een verkapte vorm van zeggen "ik geef prio door, wil jij nog wat doen?". Wil hij inderdaad wat doen (in dit geval het bouncen van Swiftspear), dan gaat er nadat de Swiftspear gebounced is gewoon opnieuw prio rond. Die raak je niet kwijt omdat je die in eerste instantie had doorgegeven.

500.2. A phase or step in which players receive priority ends when the stack is empty and all players pass in succession. Simply having the stack become empty doesn‘t cause such a phase or step to end; all players have to pass in succession with the stack empty. >Because of this, each player gets a chance to add new things to the stack before that phase or step ends.<

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-11-2014 11:28:00

Edit:excuses, wat Crucifix zegt hierboven is het juiste antwoord

23-11-2014 11:08:00

Ik kwam samen met mijn broer in een ietswat moeilijke discussie terecht door deze kaart.

Ik had een Monastery Swiftspear liggen en mijn tegenstander had 2 mana open en ik wist door een Gitaxian Probe dat hij Far // Away in zijn hand hield. Ik dacht slim te zijn en gebruikte Ice om mijn tegenstanders Island te tappen. Hij reageerde natuurlijk door de mana in zijn pool te duwen.
Ik wouw naar de combat phase overgaan dus gaf hem priority.

En nu komt het: Volgens mij als hij nu niets doet dan gaan we naar combat phase en verliest hij zijn mana (Mijn Monastery Swiftspear kan dan aanvallen zonder problemen.) en als hij zijn Far // Away gebruikt kan ik toch terug opnieuw mijn Monastery Swiftspear spelen voor de combat phase begint en er dus ook mee aanvallen?

Volgens mijn broer kon hij reageren op mij zeggende dat de combat phase begint met de Far // Away en is het daarnaa al meteen als de stack leeg is combat phase waardoor ik met mijn Monastery Swiftspear niet meer kan spelen en er die beurt niet mee kan aanvallen.

8-10-2014 22:05:00

je mag kiezen voor fire of ice te spelen. zolang je ze maar niet alletwee speelt

Md (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-10-2014 21:55:00

Stel ik speel Shardless Agent, ik cascade into fire/ice. Mag ik dan enkel kiezen voor Fire?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2013 16:13:00

Nee.

Als je een split card cast, dan moet je kiezen welke kant je wilt casten en dat is vervolgens de enige spell die op de stack terechtkomt. Wat er op de stack ligt, is een Fire, dus je kunt alleen Fire kopiëren.

21-1-2013 16:08:00

als je Nivix Guildmage op het bord hebt liggen, mag je dan eerst Fire spelen en als je copy target spell doet mag je dan Ice kiezen??

11-1-2013 12:53:00

EDIT: Laat maar .

Ik ga met onderstaande antwoord mee.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-1-2013 08:31:00

Het laatste. Je exilet de hele kaart en als je een split card cast, dan kies je welke kant je wilt casten.

11-1-2013 02:56:00

als je deze exiled met een Isochron Scepter, moet je bij het exilen beslissen of je fire OF ice exiled en daarmee met isochron steeds alleen OF fire OF ice kunt spelen? of exile je gewoon de hele kaart (fire EN ice) en kun je met elke keer opnieuw tappen van isochron beslissen of je fire of ice gebruikt? alvast bedankt!

6-6-2012 16:29:00

Een spell wordt alleen gecounterd door de spelregels (fizzlet) als ALLE targets illegal zijn geworden, dus je Fire resolvet gewoon en doet 1 damage aan het overgebleven creature.

hdg Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-6-2012 16:20:00

Stel: Fire wordt gespeeld op 2 1/1 creatures. Één daarvan wordt een illigal target bij het resolven (door bijv. Mother of Runes), fizzled Fire dan in z'n geheel? Of alleen voor die creature die pro-red heeft gekregen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-9-2011 13:46:00

Emrakul, the Aeons Torn zegt "protection from colored spells".

(Er staat géén mono-colored of iets in die trant.)


Multicolored is (vanzelfsprekend) ook "colored", dus is het antwoord op je eerste vraag Nee en het antwoord op je tweede vraag niet echt relevant meer.

25-9-2011 13:42:00

magik hiemee een emrakul tappen of tewel i deze multicolored

27-11-2010 19:08:00

je mag dus ook niet 1 op een planeswalker en 1 op zijn hoofd doen

Oracle

Instant 

Fire deals 2 damage divided as you choose among one or two targets.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/7/2018
You divide the damage as you cast Fire, not as it resolves. Each target must be assigned at least 1 damage. In other words, as you cast Fire, you choose whether to have it deal 2 damage to a single target, or deal 1 damage to each of two targets.

12/7/2018
If Fire targets two creatures and one becomes an illegal target, the remaining target is dealt 1 damage, not 2.

12/7/2018
If the target permanent becomes an illegal target for Ice, the spell doesn’t resolve. You don’t draw a card.

Decktips