Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Fallen Empires (FEM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Fallen Empires (A) | 0,25 | |||
Fallen Empires (B) | 0,25 | |||
Fallen Empires (C) | 0,25 |
Veilig betalen met iDeal
wel Nice 5 dmg verspreiden in 3/2. en nog = kaartje pakken ^^
bedankt voor de super antwoorden en meedenkers !
Ja, dat mag zeker!
Laten we de aanval stap voor stap doorlopen: jij valt aan met de Zealot, beide spelers doen niets meer in de declare attackers step, en we gaan naar de declare blockers step. Als eerste gaat de non-active player als turn-based action blockers declaren, en kiest er blijkbaar voor om deze knakker niet te blocken. Nu zou de actieve speler priority krijgen, maar eerst kijken we of er nog triggers op de stack moeten. En jawel hoor, de Zealot is zojuist getriggered! Die trigger gaat dus op de stack, en nu krijgt de active player priority. Hij mag nu al kiezen om van die priority gebruik te maken en een Ninja op het battlefield kwakken. De trigger is altijd onafhankelijk van de bron, dus de 3 damage van de Zealot gaat nog steeds door.
De active player mag er ook voor kiezen om eerst de trigger van de Zealot te laten resolven, 3 damage te doen, en dan nog steeds in de declare blockers step een Ninja in te gooien; er is immers nog steeds geen combat damage gedaan en de Zealot is nog steeds ongeblocked.
Er zijn dus maar liefst 2 manieren om dit uit te voeren, al is het resultaat telkens hetzelfde: 3 damage aan een creature, EN je mag de Ninja of the Deep Hours opgooien, damage laten doen en een kaart pakken.
Leuke vraag, en een erg leuke synergie!
Dat is waar, ik vind ook dat Townsfolk had moeten blijven bestaan als Creature type... Maar wil ook het antwoord weten op de vraag van de meneer onder ons
leuk . 3x zoveel flavour bij veel kaarten
Nee! Ik lees verkeerd, sorry, laat maar...
en mischien even belangrijk, mag je de kaart dan nog pakken, als dit zou mogen?
tog even vraagje stel ik val aan met deze, en ik Ninjitsu Ninja of the Deep Hours. op de stak. mach ik deze abillity van Zealot nog gebruiken. om te kiezen geen schade te doen? en dan 3 dmg op een creature doen. en dat als nog die Ninjitsu door gaat ?
Creature - Human 2 / 2
Whenever Farrel's Zealot attacks and isn't blocked, you may have it deal 3 damage to target creature. If you do, Farrel's Zealot assigns no combat damage this turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
In a multiplayer game, the target creature does not need to be one of the ones controlled by the player you actually attacked.
10/1/2008
This ability resolves during the declare blockers step. If the damage dealt this way is enough to destroy an attacking or blocking creature, that other creature won’t be around to deal its combat damage.
10/1/2008
If there are no other creatures on the battlefield, Farrel’s Zealot will have to target itself. Of course, you can choose not to use the ability when it resolves.
4/15/2013
An ability that triggers when something “attacks and isn’t blocked” triggers in the declare blockers step after blockers are declared if (1) that creature is attacking and (2) no creatures are declared to block it. It will trigger even if that creature was put onto the battlefield attacking rather than having been declared as an attacker in the declare attackers step.
Decktips